.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک‌هزار و 528 روستای مازندران به اینترنت 3G متصل می‎شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: یک‌هزار و 528 روستای استان به اینترنت 3G متصل می‎شود.

به گزارش شمال نیوز، یدالله طهماسبی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت معرفی خدمات دولت در استان، از افزایش ضریب نفوذ اینترنت در مازندران خبر داد و اظهار کرد: مازندران استان‌ دوم بعد از تهران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت است.

وی تصریح کرد: تعداد کاربران اینترنت مازندران 35 درصد رشد داشته و ضریب نفوذ اینترنت در استان 110 درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه از نظر تعداد تلفن ثابت در استان 1.67 درصد رشد داشتیم، خاطرنشان کرد: در این بخش با رشد 48.6 درصدی مواجه هستیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در پوشش جاده‌ای ریلی و فرعی با رشد 43 درصدی مواجه بودیم، افزود: بیش از 2 میلیون مشترک اینترنت همراه در استان داریم.

طهماسبی اضافه کرد: در سال 93 و 94 بیش از 650 میلیارد تومان هزینه زیرساخت را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه 20 پروژه در حوزه فناوری اطلاعات استان با اعتبار 320 میلیارد تومان در هفته دولت و با حضور وزیر فناوری و اطلاعات افتتاح می‌‏شود، گفت: اتصال یک‌هزار و 528 روستا به اینترنت 3G در برنامه کاری قرار دارد و بیشترین سهم روستایی اینترنتی را مازندران در اختیار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک افتتاح می‌شود، افزود: با اجرای این طرح خدمات دولت الکترونیک در استان ارتقا پیدا می‏‌کند.

این مسؤول به بهره‌مندی بیش از 800 روستای استان از خدمات اینترنت در سال‌جاری خبر داد و گفت: در این طرح برنامه داریم که به همه روستاهای بالای 30 خانوار اینترنت پرسرعت ارائه شود.

طهماسبی تعداد سیم‌کارت‌های موجود در استان را بیش از 7 میلیون عدد اعلام کرد و ادامه داد: 3 میلیون و 700 هزار سیم‎کارت فعال است و با همین زیرساخت سالانه 20 میلیون مسافر از خدمات تلفن‌های همراه بهره‌برداری می‏‌کنند.

وی با اعلام اینکه پوشش موبایلی در روستاهای استان ضعیف یا فاقد خدمات‌دهی است، تصریح کرد: برای افزایش خدمات‌دهی اپراتورها باید حساسیت بیشتری در استان انجام شود، برخی از اپراتورها اعلام می‎کنند که برای ارائه خدمات در نقاط روستایی متحمل هزینه سنگینی می‎شوند و برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در پایان گفت: زیرساخت‌های شهر الکترونیک را در استان فراهم کردیم و اینترنت 3G و 4G در بیشترهای شهرهای استان قابل ارائه است.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.868 seconds.