.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمی‌شود احمدی نژاد را سانسور کرد
مصطفی داننده

شمال نیوز: رفتار احمدی نژاد در این چند ماه اخیر نشان می‌دهد رییس جمهور سابق ایران تصمیم گرفته به طور جدی وارد رقابت های انتخابات آینده ریاست جمهوری شود. سفرهای استانی، نامه به اوباما، جلسات با مدیران دولت‌های نهم و دهم و ... به خوبی بیانگر این معناست که احمدی نژاد کنش‌گری سیاسی خود را دوباره پررنگ کرده است.

این حضور دوباره باعث شده برخی از سیاسیون به رسانه‌ها توصیه کنند که رفتار او را پوشش ندهند. این توصیه کنندگان بر این باور هستند که احمدی نژاد به دنبال این است که از این طریق نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و همچنان تیتر اصلی رسانه‌ها باشد.

در این میان وظیفه رسانه‌‍‌ها چیست؟ آیا باید احمدی نژاد را سانسور کنند؟ آیا باید اخبار او را پوشش ندهند؟ قطعا جواب این است سوال یک "نه" بزرگ است. احمدی نژاد مانند هر فعال سیاسی دیگری در کشور حق اظهار نظر دارد و رسانه‌ها هم بر اساس وظیفه رسمی خود که اطلاع رسانی است می توانند براساس ارزش های خبری که از آن پیروی می کنند اخبار رییس جمهور سابق ایران را پوشش دهند.

برخی فعالان سیاسی و البته رسانه‌ای می‌گویند ما نباید جاده صاف کن احمدی نژاد باشیم و صدای او را به گوش مردم برسانیم. به نظر می‌رسد برخی از آقایان که سال‌ها از سانسور در رسانه‌ها گلایه داشتند خود از سانسور استقبال می‌کنند. وظیفه رسانه انتقال پیام براساس ارزش های خبری مورد پیروی و اصول حرفه ای، قانونی و اخلاقی است. چه پیام روحانی، چه پیام احمدی نژاد.

نمی‌شود احمدی نژاد را سانسور کرد


رسانه‌ها و سیاسیون که مخالف احمدی نژاد هستند می‌توانند او را نقد کنند و رفتارهای گذشته احمدی نژاد را مورد بررسی قرار دهند.

جدا از این اصل برای رسانه‌ها احمدی نژاد یک سوژه جذاب است. احمدی نژاد در این سال‌ها یکی از چند  سیاستمدار جذاب‌ ایران برای رسانه‌ها بوده اما قطعا خبرسازترین سیاستمدار ایرانی ( فارغ از ارزش گذاری مثبت یا منفی ) بوده است. محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم از همان روزهای ابتدایی نقش رئیس جمهوری متفاوت را نسبت به روسای جمهور گذشته بازی کرد. او نه مثل هاشمی ادبیات ویژه داشت و نه مثل رئیس دولت اصلاحات فلسفی سخن می‌گفت، احمدی‌نژاد مثل احمدی‌نژاد سخن می‌گفت، این باعث شد که تمام سخنان او از هرجا و هرمکان تبدیل به تیتریک رسانه‌های ایران و جهان شود.

احمدی‌نژاد با اینکه اهل رسانه نبود و هیچ سابقه مطبوعاتی در کارنامه خود نداشت اما بهتر از هرکسی نقش رسانه را در پیش برد اهداف خود را شناخته بود و می‌دانست اگر می‌خواهد حرف‌هایش شنیده شود باید به گونه‌ای سخن بگوید که خبرنگاران و اهالی رسانه سریعا اخبار سخنان او را تبدیل به تیتر اصلی رسانه خود کنند البته برای احمدی نژاد تیتر یک رسانه ها مهم است فارغ از اینکه محتوای تیتر چه باشد. در این میان رسانه ایرانی و خارجی چندان متفاوت نبودند احمدی نژاد ادبیات خاص خودش را داشت، ادبیاتی که شبیه هیچ رئیس جمهور پیشین ایران نبود.

حالا چگونه می‌شود انتظار داشت رسانه‌ها از چنین شخصیتی با این جذابیت چشم پوشی کنند. شاید رسانه‌های حزبی و یا رسانه‌های منتسب به نهادها بتوانند از او چشم پوشی کنند اما رسانه‌های آزاد و بدون وابستگی‌های سیاسی نمی‌توانند از احمدی نژاد و سخنانش به این سادگی‌ها بگذرند.

وظیفه رسانه پوشش اخبار است آنهم به بهترین شکل ممکن. پس لطفا نخواهید که رسانه‌ها وظیفه اصلی خود که اطلاع رسانی را فدای بازی‌های سیاسی جناح کشور کنند. امروز پوشش اخبار احمدی نژاد یک کار حرفه‌ای است. قطعا رسانه‌هایی که اخبار او را پوشش نمی‌دهند دچار سیاست زدگی شده‌اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 شهريور 1395
از این مدعیان پرادعا که آبی برای ملت گرم نشد ، ان شاء ا.. در سال 96 تکلیفمان را با رای به ایشان ادا می کنیم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.