.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
من به نام قلم جاویدم
الناز پاک نیا

شمال نیوز: الناز پاک نیا - بازهم 17 مردادی دیگر رسید، پس از سالی پر استرس، ماه هایی پر کار، روزهایی زیبا و ساعت هایی دلهره انگیز و ثانیه هایی پراضطراب.

چه کسی است که خبرنگاری کرده باشد و معنای این سال ها، ماه ها، روزها، ساعت ها و ثانیه ها را نداند.

ارزش هر لحظه فعالیت و کار حرفه ای خبرنگاری اگرچه سخت و طاقت فرسا و پرمسئولیت است برابر هزاران ساعت است. خبرنگاری که بار امانت یک انتقال، یک تحلیل و یک تفسیر را به دوش می کشد می داند که چه بر دوش دارد.

خبرنگاری کنکاش در کلمات برای بیان یک مفهوم است، مفهومی که در آن خیر بر شر ارجحیت دارد و زیبایی بیان یک جمله به صرف زمان آن می ارزد.

اما مقدس ترین واژه در خبرنگاری، قلم است، آنچه بیان را به تقریر می آورد و گوش را شنوا، قلم است.

این ابزار وسیله انتقال آنچه مسئولان می خواهند به مردم بگویند و آنچه مردم می خواهند به گوش مسئولان برسند به شمار می رود.

دست های پرتوان و ذهن های خلاق یک خبرنگار کار این قلم را ساده تر می کند اما...

همه خبرنگاران به ارزش قلم فعال هستند و دنیایی که در  آن کار می کنند را یک ارزش در بردارد و آن نامش قلم است.

انتظار افکار عمومی از جامعه خبری و جامعه ای رسانه ای به اندازه ای زیاد است که بر فشار کاری استرس خبرنگاران که اعضای این جامعه هستند می افزاید.

حتی مشاهده کار طاقت فرسا و پر اضطراب خبری برای افرادی که از این خانواده نباشند سخت است اما علاقه به این حرفه موجب می شود که با وجود تمام مشقات مالی خبرنگاران از روحیه ای لطیف، زیبا و هنرمندانه برخوردار بوده و قلم هایشان را جز برای صداقت نگردانند.

ارزش کار هر خبرنگار به ارزش قلمی است که به کار می گیرد و راهی که وی برگزیده است را سامانی نیست به جز عشق به قلمی و صاحب قلمی که برایش برگزیده شده است.

شاید باورش سخت باشد اما فقط 17 مرداد است که یاد خبرنگاران به زبان می آید و مابقی روزهای سال این رسانه ها و فعالان آن هستند که در کنکاش و تکاپو هستند اما کمتر دیده می شوند.

متاسفانه خبرنگاران از محروم ترین اقشار جامعه به لحاظ مادی و جایگاه های اداری به شمار می روند و عدم دارا بودن بیمه مناسب و حقوق و دستمزد ناکافی از مشکلات جدانشدنی آنها به شمار می رود.

خبرنگارانی که در تمامی سختی ها در کنار مسئولان هستند به قول دوستی مسئولان نی

  در کنار مشکلات خبرنگاران باشند.

ارزش نهادن به ارزش قلم از سوی همه اقشار مردم و مسئولان برای خبرنگاران ارزشمند است و این ارزش خوب است که در همه طول سال باشد.

از سویی امید می رود که همه اهل رسانه  و خبرنگار نیز به ارزش قلم واقف بوده و این روز را بهانه ای برای کنکاش در خود و فعالیت هایشان در نظر بگیرند



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.193 seconds.