.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه روزخبرنگار/ یک روز ، یک واقعیت
سلمان اسحاقی *

شمال نیوز: سلمان اسحاقی* - قلم را برمی دارم و شروع به نوشتن می کنم ، اما این بار با این تفاوت که قصد ندارم از برجام و بدعهدی آمریکایی ها ، بی توجهی به شهرک های صنعتی ونبود پزشک متخصص در شهرستان ، کم آبی و بیکاری جوانان بگويم ، لیکن تصمیم دارم به مناسبت 17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی بدست طالبان درمزارشریف که روزخبرنگار نامیده شده است چند سطری درخصوص پیام آوران شایسته ی کشورمان که گاهی باهزینه های شخصی ، وقت و بی وقت ، درسرماوگرما به جهت اهمیت دادن به شهر و دیار خود وبرای اینکه دیگران را از رویدادی باخبر سازند متحمل مرارت ها و سختی های حرفه اطلاع رسانی می شوند،بنویسم.

روزخبرنگار ، بزرگداشت زحمات قشر فرهیخته ایست که با اتکا به خداوند وباقلم و بیان خویش به بررسی مسائل ، مشکلات  ونارسایی های جامعه می پردازند تا زمینه احقاق حقوق قشرهای مختلف جامعه فراهم شود، فارغ از بیان سختیها و مشکلات موجود دراین حرفه ،  واقعیتی است که روبرو شدن با آن خطربزرگی جامعه را تهدید می کند.

واقعیت آن است که اگر خبرنگاران از سوی مسئولین و مدیران کشوربامحدودیتها و عدم پاسخگویی مناسب درانجام وظایف خویش مواجه شوند و جامعه درفضای بی خبری زیست کند، این محدودیتها و تنگ کردن عرصه فعالیتهایشان ازیک سو و تهدید آنان درقبال افشاگری و انعکاس واقعیت ها ازسوی دیگر، زمینه ساز انحراف و فسادهای عظیمی می شود.

بی تردید اگر در سال های گذشته مجالی برای طرح پرسش ها وابهامات زیادی که پیرامون برخی انحرافات و سوء عملکردها وجود داشت فراهم می شد، شاهد آواراخبار ناگوار و اختلاس ها و فسادهای مالی در کشورمان نبودیم، مشکلاتی که گریبانگیر کشور شد حاصل عوامل متعددی است که یکی از آنها ایجاد محدودیتها در عرصه خبر و اطلاع رسانی بود، اتفاقاتی که آخرین واکنش مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار به مسئولین بود که اگر این معضلات پیگیری لازم نشودازاعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته خواهدشد.

خبرنگاران که رسالت سنگین پیگیری مطالبات مردم یکی از وظایف ذاتی ایشان در رسانه ها می باشد می توانند با پیگیری های مستمر خویش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نقش برجسته ای در حفظ اعتماد مردم به نظام داشته باشند.

ازسوی دیگر همراهی و پاسخگویی مناسب مدیران انقلابی و شایسته نظام موجب می گردد تا مردم حساب ایشان را از معدودمدیرانی که در جهت حفظ منافع شخصی و یا جناحی خود بر صندلی ریاست تکیه زده اند را جدا نمایند.

درپایان یادآور می شوم،خبرنگار تنها به دست گرفتن یک ريکوردر و دوربین و ضبط کردن حرف های مسئولان نیست، یک خبرنگار حرفه ای برای نوشتن یک خبر کوتاه که در نهايت چند دقیقه وقت مخاطب را می گیرد، ساعت ها تلاش می کند تا از مناسب ترین وبامفهوم ترین کلمات در اوج صداقت ، استقلال و شفافیت استفاده کند تا خبربه گونه ای تاثیر گزار، روایتگر یک  رویداد باشد.

بی شک خبرنگاران ، چشمان بینا و زبان گویای جامعه هستند، بیاییم دراین روز به پاسداشت حضورشان درکنارمان برخود ببالیم و بر قلم و پشتکارشان درود بفرستیم.

روزتان مبارک ، جهادگران عرصه خبر

* تحليلگر مسايل سياسي


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.599 seconds.