.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نوشیدنی‌هایی برای جلوگیری از بی‌آبی
به عقیده متخصصان بدن یک فرد بزرگ‌سال روزانه به حدود یک و نیم لیتر آب نیاز دارد که باید از طریق نوشیدن آب و مصرف مواد غذایی سرشار از آن مانند میوه‌ها و سبزیجات تأمین شود؛ اما برای خیلی‌ها نوشیدن آب خالی لطفی ندارد و به همین دلیل از نوشیدن آن فراری‌اند.

به گزارش شمال نیوز:در ادامه چند روش ساده برای خوش‌طعم کردن آب و نوشیدنی‌های مناسب برای جلوگیری از بی‌آبی بدن را ذکر می‌کنیم.

 سبزیجات معطر

اگر طعم آب خالی را دوست ندارید، چند پر سبزی معطر داخل لیوان آبتان بیندازید. نعناع جزو سبزی‌های پرطرفدار و انصافاً خوش عطری است که طعم هر چیزی را بهتر می‌کند. توصیه می‌کنیم چند برگ نعناع داخل آب بیندازید و از طعم آن لذت ببرید. سعی کنید همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و جرعه‌جرعه از آن بنوشید تا آب بدنتان خشک نشود.

 

مرکبات

اگر طرفدار نعناع هم نیستید می‌توانید به مرکبات فکر کنید. چند قطره لیموترش یا گریپ‌فروت داخل پارچ آبتان بچکانید. مرکبات طعم آب را بهتر، مواد معدنی آن را بیشتر و شما را به نوشیدن آب تشویق می‌کنند. البته بهتر است این کار را تبدیل به عادت روزانه‌تان نکنید. چون امکان دارد خاصیت اسیدی لیموترش یا گریپ‌فروت در طولانی مدت به مینای دندانتان آسیب بزند.

 

 

خیار

خیار سرشار از آب است. یکی از روش‌های خوب دیگر برای خوش‌طعم کردن آب استفاده از خیار است. به این ترتیب که چند حلقه خیار را داخل لیوان یا پارچ آب بیندازید. خواهید دید طعم ملایم و دل‌چسبی خواهید چشید. اگر باردار هستید باید بدانید که بدنتان به نوشیدن آب بیشتری نیاز دارد و نوشیدن آب با طعم خیار برایتان خوب است.

 

 

چند قطره آب میوه

روش‌های مختلفی برای تأمین آب بدن وجود دارد مانند نوشیدن انواع آب میوه‌ها و نوشیدنی‌ها؛ اما هیچ یک از این نوشیدنی‌ها جای آب را نمی‌گیرد. آب مایه حیات است و عطش انسان را به سالم‌ترین و طبیعی‌ترین روش از بین می‌برد. درست است که آب میوه‌ها هم جزو نوشیدنی‌های سالم هستند (البته منظورمان آب میوه‌های خانگی و صد درصد طبیعی است) اما با این حال بهتر است خودتان را به نوشیدن آن‌ها عادت ندهید. توصیه می‌کنیم مقدار کمی از این آب میوه‌ها را در آب حل کرده و میل کنید. این کار برای خوش‌طعم کردن آب است و قند و کالری آن به مراتب کمتر از آب میوه‌های خالص است.

 

نوشیدنی‌های گیاهی

شیر و نوشیدنی‌های گیاهی نیز جزو نوشیدنی‌های مفید و از منابع خوب پروتئین هستند که علاوه بر تأمین آب بدن به رفع گرسنگی نیز کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که پروتئین‌ها باعث ایجاد سیری سریع و طولانی مدت می‌شوند. توصیه می‌کنیم که به عنوان میان وعده از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.