.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوی دولت حداکثر حقوق مقامات را اعلام کرد:
مقامات سیاسی؛ 10میلیون/ مقامات غیرسیاسی؛ 19میلیون
سخنگوی دولت گفت: «براساس تصمیم شورای حقوق و دستمزد حداکثر پرداخت حقوق و دستمزد مقامات سیاسی کمتر از 10 میلیون تومان و سایر مقامات و مدیران غیرسیاسی حداکثر 18 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.»

شمال نیوز: سخنگوی دولت گفت: «براساس تصمیم شورای حقوق و دستمزد حداکثر پرداخت حقوق و دستمزد مقامات سیاسی کمتر از 10 میلیون تومان و سایر مقامات و مدیران غیرسیاسی حداکثر 18 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.»

به گزارش شمال نیوزT محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود: «در شورای حقوق و دستمزد همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 و ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل اعضای هیات علمی، قضات، نمایندگان مجلس و مراکز و موسسات غیردولتی و سازمان ها و شرکت هایی که زیر نظر رهبری هستند، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام (ره)، ستاد اجرایی، شهردای ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و هیات های مستشاری، دیوان محاسبات، صدا و سیما، بانک های دولت، بانک مرکزی، بیمه ایران و شرکت های دولت مشمول این مصوبه قرار گیرند.»



گزیده سخنان نوبخت را در ادامه می خوانید:

    در این مصوبه از همه دستگاه هایی که خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند یا دستگاه هایی که نمی خواهند مشمول قانون شوند نام برده و مشخص شده اند.

    دراین مصوبه این مجموعه به دوبخش تقسیم شد، یک بخش که در قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 71 آن تحت عنوان مقامات سیاسی یاد شده اند از جمله روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونین رییس جمهوری و مقامات هم طراز، همه پرداخت آنان می بایست کمتر از 10 میلیون تومان باشد.

    سایر مقامات و مدیران که جزو مقامات سیاسی نیستند از جمله مدیران کارخانجات و بنگاه ها مقرر شد خالص پرداختی آنها بعد از کسور قانونی از سه برابر سقف تعیین شده یعنی تا حداکثر 18 میلیون و 900 هزار تومان دریافت کنند.

    در این مصوبه در خصوص تعیین حد و حدود برخی مستثنیات از جمله بخش های پزشکی نیز حد و حدودی مشخص شده است و برای مناطق بد آب و هوا و واحدهای عملیاتی مقرر شد تا حداکثر 30 درصد نسبت به شرایط دیگر بنگاه ها پرداخت ها بیشتر باشد.

    در این شورا از ذیحسابان و نهادها و دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواسته شد هر ماه نهایت کنترل ها را انجام دهند و گزارش کنند.

    امیدواریم این طور نباشد که هر کسی اجازه ورود به چنین مسائلی را داشته باشد و در صورتی که هر گونه پرداختی غیر از این صورت بگیرد تخلف و جرم است و باید طبق قانون تحت تعقیب قرار گیرند.

    دولت برای تعدیل پرداخت به بازنشستگان و متعادل کردن حقوق و دستمزد 5 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت کرد و برای نزدیک و متعادل کردن حقوق کارکنان و بازنشستگان حتی بازنشستگانی که قبل از برنامه ششم توسعه بازنشسته شدند، مصمم است.

    درمورد پرداخت های دولت تا ابتدای مرداد؛ دولت از بابت ترمیم حقوق اعم از افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان 5 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت کرده است و ماهانه هزار و 200 تا هزار و 300 میلیارد تومان اضافه بر آنچه در سقف حقوق های جاری متناسب با سال گذشته صورت می گرفته، پرداخت می کند.

    دولت پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کرده و مقرر شد چهار هزار و 500میلیارد تومان از این ماه پرداخت شود که اولین مرحله آن در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

    دولت همچنین برای خروج از رکود و سرعت بخشی به اقتصاد، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های تولید نیمه فعال و 37 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی و تکمیل آنها تا پایان سال جاری پرداخت خواهد کرد که 650 طرح و پروژه تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.