.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماندگاری هوای نسبتاً خنک تا پایان هفته در مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران گفت: تا روزهای پایانی هفته جاری کماکان استقرار جریانات خنک و مرطوب شمالی را در استان داریم که با عبور امواج تراز میانی همراه است.

به گزارش شمال نیوز:احمد اسدی امروز اظهار کرد: هفته گذشته به‌دلیل استقرار الگوی تابستانه و جریانات جنوبی در مازندران افزایش دما و هوای گرم و مرطوبی را شاهد بودیم که در برخی از مناطق کوهستانی حداکثر دمای ثبت شده در دوره آماری بی‌سابقه بود.

وی بیان کرد: از جمعه‌شب با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج فرعی تراز میانی جو شاهد افزایش ابر در سطح مازندران بودیم که سبب بارش‌های پراکنده در غرب ارتفاعات استان شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران ادامه داد: روز شنبه با استقرار این سامانه علاوه بر بارش‌های پراکنده در برخی مناطق استان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر شاهد کاهش دما در مازندران بودیم به‌طوری‌ که حداکثر دمای ساری با سه درجه کاهش نسبت به روز گذشته به 32 درجه سانتی‌گراد رسید.

این مسؤول افزود: این کاهش دما در ارتفاعات محسوس‌تر بود به‌طوری‌که حداکثر دمای کجور نسبت به روز گذشته حدود 12 درجه کاهش به 24 و آلاشت با 13 درجه کاهش به 19 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

اسدی اضافه کرد: از صبح شنبه تا امروز در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش قائم‌شهر 12، نوشهر هشت، گلوگاه 6، ساری و پل‌سفید چهار میلی‌متر گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تقریباً تا روزهای پایانی هفته جاری کماکان استقرار جریانات خنک و مرطوب شمالی را داریم که با عبور امواج تراز میانی همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است تا روزهای پایانی هفته جاری آسمان استان نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش‌های پراکنده، وزش باد و احتمال رعد و برق باشد.

این مسؤول درباره وضعیت دمای مازندران، اظهار کرد: دمای هوای استان نسبتاً خنک پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای زیر 30 درجه خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.