.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ریزش پل کمربندی نکا و ایجاد گره‌های ترافیکی شهری
ایجاد حفره، شکاف و سوراخی در کمربندی نکا در چند روز گذشته بر روی پل منطقه خشک‌آبندان نکا، علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، سبب سرگردانی مسافران و ترافیک‌های مختلف در سطح شهر شده است.

به گزارش شمال نیوز، ایجاد حفره، شکاف و سوراخی در کمربندی نکا در چند روز گذشته بر روی پل منطقه خشک‌آب‌بندان نکا، علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، سبب سرگردانی مسافران و ترافیک‌های مختلف در سطح شهر شده است.

بر اثر این حادثه و ایجاد حفره در کمربندی نکا، تردد از محور بهشهر به سمت ساری در چند روز گذشته تاکنون متوقف شده و پیمانکاران راه و شهرسازی در حال مرمت و بازسازی پل هستند تا مشکلات مسیر را برای تردد مسافران، رفع کنند.

روزانه هزاران نفر از مردم، مسافران و  زائران امام رضا (ع)  مسیرشان از این کمربندی است و اکنون توقف تردد این مسیر برای بازسازی پل، افراد مختلفی را دچار مشکلات عدیده کرده و سبب شده تا ساعت‌ها در ترافیک سرگردان شوند.

مسدود شدن مسیر بهشهر به ساری در کمربندی نکا این روزها و ایجاد ترافیک سنگین چندساعته درون‌شهری در برخی از موارد، سبب شده است که مسافران و شهروندان دچار سردرگمی و کلافگی شده و بر بازگشایی هرچه زودتر این مسیر تاکید کنند.

بازگشایی کمربندی نکا با فوریت اجرایی شود

حسن نبوی یکی از شهروندان نکایی در این باره  گفت: چند روزی به‌علت مرمت پل کمربندی نکا شاهد ترافیک سنگینی در داخل شهر هستیم که به نوعی، زندگی عادی همه شهروندان را دچار مخاطره کرده و با مشکل مواجه ساخته است و رانندگی در سطح شهر نفس‌گیر شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی شاهد بازگشایی هر چه زودتر این مسیر باشیم.

میثم میرزایی دیگر شهروند نکایی نیز با بیان اینکه در برخی از این موارد و وجود ترافیک در شهر نکا مردم مقصر هستند، گفت: شهروندان نکایی می‌توانند با نیاوردن ماشین به جاده در سطح شهر این ترافیک را کنترل کنند و سبب افزایش این ترافیک نشوند؛ اما وجود و تردد ماشین‌های تک‌سرنشین در همه جای نکا و در ترافیک شبانه‌روز به چشم می‌خورد.

وی افزود: باید فرهنگ‌سازی و همکاری با مسؤولان شهری را از خودمان آغاز کنیم و بدانیم که اگر هر یک از ما با استفاده نکردن از خودروی شخصی، پیاده‌روی کنیم می‌توانیم کمک شایانی به رفع ترافیک شهر انجام دهیم و لذا مردم باید در این فرهنگ‌سازی کمک کرده و در این شرایط پیاده‌روی، استفاده از تاکسی و... را بر سوار شدن بر خودروی شخصی در اوج ترافیک روز و شامگاه که بیشترین ترافیک در شهر حاکم است، ترجیح دهند.

کبری بابایی از شهروندان نکایی نیز با اعلام اینکه پارک ماشین‌ها در کنار خیابان در شرایط فعلی، خود دلیلی بر افزایش ترافیک در شهر است، گفت: راهنمایی و رانندگی باید اعمال قانون انجام دهد، مثلا در مسیر بیمارستان امام حسین (ع) تا چهارراه شهرداری نکا ماشین‌ها دوبله و سوبله پارک شده‌اند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه مأمور راهنمایی و رانندگی حضور داشته و اعمال جریمه، در تمام ساعات شبانه‌روز مشهود است؛ باز هم شاهد پارک خودروها و خلاف توسط رانندگان هستیم که باید عامل بازدارنده دیگری وجود داشته باشد تا از پارک دوبل در این موقعیت خودداری شود.

شهر نکا در ترافیک گرفتار و قفل شده است

بابایی ادامه داد: ورود کامیون، کمباین و ماشین‌های سنگین این روزها در شهر نکا بیداد می‌کند و اصلا هیچ امنیتی وجود ندارد و شاهد تصادفات خودرو در سطح شهر هستیم البته تاکنون تصادفات جانی نداشتیم اما باید در ادامه راه نیز کنترل شود تا دچار گرفتاری‌های بیشتر نشویم.

وی با اشاره به اینکه این روزها شهر نکا در ترافیک گرفتار و قفل شده است، یادآور شد: اگر یک بیمار اورژانسی و فوری داشته باشیم با این ترافیک نمی‌توانیم بیمار خود را با سرعت و به‌موقع به بیمارستان برسانیم و عاجزانه از مسؤولان می‌خواهیم بازگشایی کمربندی با سرعت بیشتری انجام شود و یا حداقل راه‌های جدیدی برای تردد باز شود تا ترافیک شهر کم شود.

رضا معافی از شهروندان نکایی نیز وجود دوربرگردان‌های شهر را در کنار پارک خودروها در حاشیه خیابان و همچنین پارک دوبله خودروها دلیل بر افزایش ترافیک دانست و گفت: دوربرگردان‌های شهر نکا به دلیل غیرفنی بودن و عرض کم، مثل همیشه بلای جان هستند و هر دوربرگردان سبب  افزایش ترافیک در شرایط کنونی شده است.

وی ادامه داد: خودم راننده هستم و یک ساعت در این گرما باید در مسیر سرگردان شوم که با این وجود رانندگی در این مسیر به صرفه نیست و بسیاری از راننده‌ها در شرایط فعلی تردد در این مسیر را به صرفه نمی‌دانند و مسافران نیز دچار سردرگمی شده‌اند که مسؤولان باید در این راستا چاره‌اندیشی کنند.

محمد رضایی‌راد از مسافران عبوری از شهر نکا نیز با اشاره به کلافگی ایجاد شده در این ترافیک، افزود: از ابتدای ورود به نکا درگیر و گرفتار ترافیک شده‌ایم که بسیار کلافه‌کننده است، و با وجود وجود مأموران در مسیرهای مختلف اما تغییری در تردد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: وقتی جاده‌ای بسته می‌شود باید معبری باز شود تا ماشین‌های سنگین و افرادی که جاده آشنایی ندارند در مسیر دیگری غیر از شهروندان تردد کنند و از سردرگمی رها شوند که به نظر من باید برای رفاه حال مسافران و رهگذران مسیر فرعی در نظر گرفته می‌شد و یا اینکه کمربندی را زودتر درست کنند تا مسافران سرگردان نشوند.

بررسی کارشناسانه مسائل فنی پل و کمربندی نکا

رییس شورای شهرستان نکا نیز با اعلام اینکه بسیاری از کارشناسان ساخت این پل را غیرفنی و غیرکارشناسانه اعلام کرده‌اند، به فارس گفت: بنا به گفته کارشناسان این پل استحکام لازم را ندارد و باید با کار کارشناسی قوی، استحکام بنای پل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا سلامت مردم و مسافران به خطر نیفتد.

محمدعلی باقری تصریح کرد: این پل در منطقه خشک‌آب‌بندان نکا واقع شده که زیر پل برای تردد مردم و شهروندان ساکن در این منطقه آزاد است و لذا باید با توجه بیشتر بر استحکام این پل از فاجعه در آینده جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در طول چندروز گذشته و در زمان بهسازی مسیر کمربندی نکا و بازسازی حفره ایجاد شده، همکاری مناسبی توسط شهرداری و راهنمایی رانندگی در مسیرهای مورد نظر با نصب تجهیزات ایمنی و مناسب‌سازی علائم ترافیکی، هدایت مسیر، قرار دادن چراغ‌های چشمک‌زن متناسب و... انجام شده است، گفت: امیدواریم مردم نیز با همکاری در این مسأله و جلوگیری از پارک حاشیه‌ای و دوبل و... کمک‌کار مسؤولان باشند.

ترمیم و بازسازی پل کمربندی نکا به اتمام رسید

احمد علی‌آبادی رئیس اداره راه و شهرسازی نکا گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ترمیم و بازسازی، آسفالت و روکش این مسیر انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به‌زودی این محور بازگشایی شده و تردد انجام می‌شود.

حسن محمدیان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نکا نیز با اشاره به اینکه اکنون با وجود بسته شدن محور بهشهر به ساری شاهد ترافیک در سطح شهر نکا هستیم، اظهار کرد: برای برون‌رفت از ترافیک، پلیس راهور و نیروهای انتظامی با نصب بنر سعی در هدایت مسافران و رانندگان در مسیرهای مشخص شده کرده است و با تمام توان برای ایجاد آرامش در سطح شهر و رانندگی مطمئن در این ترافیک تلاش می‌شود.

 کمربندی 6 کیلومتری نکا عمری بیش از 10 سال را پشت سر گذاشته است و در طول این مدت از مشکلات فراوان و عدیده‌ای همچون روشنایی و مشکلات فنی و... در مسیر رنج برده است و تصادفات متعدد در این محور و سقوط کامیون و خودرو از پل کمربندی در سال‌های گذشته و ریزش قسمتی از این پل در روزهای اخیر، زنگ خطری برای مسؤولان است تا با برنامه‌ریزی بهتری در این راستا تدبیر کنند.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.359 seconds.