.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرانسه از میزبانی تروریست‌ها تا قربانی تروریست‌ها
حمیدرضا سلطانی مقدم

شمال نیوز: حمیدرضا سلطانی مقدم - هنوز چند روزی از میزبانی تمام عیار فرانسه از گروهک تروریستی منافقین نگذشته است که یک گروه تروریستی دیگر مردم نیس در این کشور را به خاک و خون کشید.

هنوز چند روزی از میزبانی تمام عیار فرانسه از گروهک تروریستی منافقین نگذشته است که تروریستها ،میزبان فرانسویها با یک کامیون مملو از اسلحه و نارنجک شدند. مهمانی اول با کف و سوت همراه بود ولی درمهمانی دوم حداقل ۸۰ بی گناه به خاک وخون غلطیدند.این است نتیجه سیاست یک بام و دو هوا در قبال تروریسم.

این است نتیجه استفاده ابزاری از تروریسم علیه کشورهایی مثل ایران که خود قربانی تروریسم بوده و هستند. سردمداران فرانسه به عنوان قاتلان اصلی مردم بی گناه مردم این کشور باید پاسخگو باشند. اما مثل همیشه به جای پاسخگویی ،فرافکنی خواهند کرد.

وقتی حامیان تروریسم، مدعی مبارزه با آن می شوند، وقتی در راهپیمایی ضد تروریستی در پاریس جنایتکاران جنگی مثل سران رژیم صهیونیستی و آل سعود پیش قراول می شوند، وقتی بنیامین نتانیاهو در صف مقدم تظاهرکنندگان پاریس قرار می گیرد، نتیجه همان است که امروز در نیس فرانسه می بینیم. در تظاهرات ۲ سال پیش پاریس ،رهبران سعودی ،انگلیس، آلمان و نماینده آمریکا نیز حضور داشتند. کشورهایی که جنایاتشان قابل شمارش نیست.در راهپیمایی ضد تروریستی دو سال پیش در پاریس روزنامه «الوطن» چاپ مسقط، طی تحلیلی نوشت" آیا خون فرانسوی‌ها از خون عرب‌ها رنگین‌تر است. این روزنامه افزود: در حالی روی زخم غربی‌ها مرهم می‌گذارند و آن را تیمار می‌کنند که از زخم عرب‌ها خون می‌چکد."

این همان نتیجه ای است که اردوغان نیز آنرا چشید.وی بعد از ۵ سال حمایت از تروریسم ،دستمزد خود را در فرودگاه بین المللی استانبول دریافت کرد.وی دریافت که تروریستها به حضرت پدر و خانه پدری نیز رحم نمی کنند.درسی که امروز نیز در شهر نیس فرانسه تکرار شد.فرانسه همیشه مامن ترورستها بوده و در مقابل ملتهای آزادی خواه ایستاده است.اما تاوان سیاستهای غلط وخصمانه دولت فرانسه را مردم بی گناه پس می دهند.وقتی پاریس میزبان تروریستها و سعودی ها میداندار آن می شوند نتیجه همان است که می بینیم.

عجیب ترین برداشت از گردهمایی منافقین در پاریس این بود که برخی محافل از اقدام فرانسه در میزبانی این گردهمایی متعجب بودند.گویاحافظه تاریخی این افراد را پاک شده وساده لوحانه تصور میکنند که پلیس های بد دیروز به دوستان قابل اعتماد امروز تبدیل شده اند.باید توجه داشته باشیم انفجار تروریستی دیروز در استانبول و امروز در نیس فرانسه ،فردا در دیگر شهر اروپایی یا غیر اروپایی حامی تروریسم تکرارخواهد شد و این نتیجه حمایتها و سیاستهای غلط سردمداران این کشورها در قبال تروریسم است.اگر کشورهایی مثل فرانسه و ترکیه از تروریسم در سوریه حمایت نمی کردند این بحران چند ساله در عرض چند ماه به اتمام می رسید.اما حالا که با مقاومتهای مردم سوریه و عراق ،عرصه بر تروریستها تنگ شده و پرونده آنها در حال مختومه شدن است ،تروریستها چاره ای جز مراجعت به خانه و کاشانه خود ندارند و انفجا رهای استانبول و نیس فرانسه حاکی از بازگشت تروریستها به خانه است.اگر بخواهیم سیاست های خصمانه فرانسه را مرور مختصری داشته باشیم خواهیم دید که آنچه امروز در فرانسه رخ می دهد نتیجه همان سیاستهایی است که رجال این کشور در حمایت از تروریسم داشته اند.دست سیاستمداران فرانسه به خون صدها هزار نفر در سوریه آغشته است و آنها در آوارگی میلیونها نفر از مردم سوریه نقش موثری دارند.در خصوص حمایت از گروهک تروریستی منافقین نیز باید گفته که اگر از این روزهای آغشته به رژ لب و رمیل بگذریم و اندکی به عقب برگردیم، نام فرانسه در حافظه تاریخی این سرزمین با هواپیماهای جنگی میراژ، سوپر اتاندارد و موشک های اگزوست و رولاند مترادف و عجین است.فرانسه ای که میزبانی گروهک منافقین را متقبل شد همان فرانسه ای است که:

-نمایندگی اسرائیل و عربستان در مذاکرات مربوط به برجام را بر عهده داشته و در نقش پلیس بد تا توانست در خلال مذاکرات سنگ اندازی کرد.

-سه دهه قبل و در زمان جنگ ایران و عراق انستیتو مریو، فاکتورهای انعقادی خون را که یکی از داروهای پرمصرف بیماران هموفیلی است به برخی کشورها از جمله ایران صادر کرد اما بر خلاف قوانین و قواعد موجود این بار محموله ارسالی فاکتورهای انعقادی به ویروس ایدز آلوده بود و مشکلی بر دردهای بیماران هموفیلی افزود. این در حالی است که چندین سال است پرونده ارسال خون‌های آلوده از فرانسه به ایران و ابتلای تعدادی از بیماران هموفیلی به ایدز در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی مطرح شده و تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

- مجموعه کمکهای نظامی و اطلاعاتی فرانسه به عراق در جنگ علیه ایران هنوز از یادها نرفته است، به طوری که حجم کمک‌های نظامی و فروش تجهیزات فرانسه به عراق در طول جنگ تا حدی بود که این کشور در رده دوم فروشندگان تسلیحات به عراق بعد از شوروی قرار گرفت. اطلاعاتی که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد نشان می داد که فرانسه به احتمال زیاد از تامین کنندگان زنجیره تولید بمب های شیمیایی برای عراق بوده است. ده ها هزار ایرانی که بخش عمده ای از آنان را غیر نظامیان تشکیل می دادند از جمله دهها هزار کرد عراقی با بمب های شیمیایی صدام قتل عام شده یا مجروح و پس از تحمل سالها درد و رنج از دنیا رفتند.

-عملکرد فرانسه در دوران تحریم ،برگ دیگری از صفحات سیاه مناسبات دو کشور است.فقط در بحث خودرو،برآورد خسارت حداقل ۸۰۰ میلیون یورویی معادل ۳٫۲ تریلیون تومان وارد شده به ایران در پی خروج ناگهانی پژو از کشورمان، که هیچ خبری از تعهد فرانسوی‌ها به جبران این خسارت نیست. پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تحریم صنعت خودرو، کارشناسان شرکت پژو بدون توجه به قرارداد این شرکت با ایران خودرو و بدون کوچکترین پایبندی به آن، یک شبه ایران را ترک کردند و به همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین نیاز بازار خودرو ایران پشت پا زدند.

آنچه که مذکور افتاد فقط برای این است که مردم بی گناه در عراق و سوریه و دیگر نقط جهان تاوان سیاستهای خصمانه دولتهایی مثل فرانسه را متحمل شده اندو امروز اگر ترورستها به خانه بر می گردند و بازگشت خود را اینگونه اعلام می کنند نباید تعجب کرد.مردم فرانسه و امثال آن باید دریابد که آنچه امروز در اروپا رخ می دهد نتیجه اقدامات ،دخالتها و سیاستهای خصمانه رجال این کشوردر دیگر نقاط جهان است که بدون حضور آنها ،مشکلات و مصیبتهای فعلی نیز به وجود نمی آمد که آنها مدعی حل آنها باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

البرز 28 تير 1395
حالا بازهم برید با پژو و رنو و سیتروئن قرارداد ببندید .... !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.