.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امشب آخرین فرصت برای از سر نوشتن سرنوشت
شب قدر یکی از شب های دهه آخر ماه رمضان و شب نزول قرآن است که تقدیر یک ساله انسان را رقم می زند و امشب آخرین شب قدر و آخرین فرصت برای بهره گرفتن از این شب ها است.

به گزارش شمال نیوز: شب های قدر، فرصتی بی نظیر برای بندگی خداوند متعال است. شبی که امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال واقع می شود، در این شب تقدیر می شود.

عبادت در این شب مقدس، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است.در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه می شود و وی از سرنوشت خود و دیگران باخبر می شود.

یکی از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه خداوند متعال در این شب به بندگانش توجه ویژه ای دارد، گفت: شب قدر شبی است که خداوند بندگان خود را هر اندازه که گنهکار باشند به سمت خود فرا می خواند تا با تزرع و توبه، صراط مستقیم را در پیش گیرند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: یک توبه حقیقی در شب قدر می تواند، عبادت هزار ماه، که در روایت به آن اشاره شده است، را در این شب نصیب بندگان مخلص الهی کند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه در شب قدر خواندن دعاهايی از جمله جوش كبير، دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی سفارش شده است، افزود: انسان با خواندن این دعاها و يادآوری لطف، گذشت، كرم، رحمت و بخشش بی پايان خدای مهربان او را در كنار و دستگير خويش می ‌بيند و نور اميد در دلش می درخشد.


یکی از اهالی شهرستان ساری با اظهار تاسف از اینکه نتوانسته آنطور که باید از شب های نوزدهم و بیست و یکم استفاده معنوی ببرد،گفت: شب قدر، شب محاسبه اعمال است که با توبه و استغفار می توان آمرزیده شد و تولدی دوباره داشت.

او افزود: برای اینکه از قافله قدر عقب نماند سعی دارد در آخرین شب قدر که با حضور در محافل مذهبی و انجام فرایض سفارش شده در این شب، مورد آمرزش پروردگار مهربان قرار گیرد.

دیگر شهروند ساروی که بانویی 30 ساله بود، با تاکید بر اینکه از 5 سالگی شب های قدر را به همراهی خانواده اش احیا می داشته، گفت: شب های قدر همان مسیری است که می شود زندگی را دوباره از اول شروع کرد و دور زد و همه کج روی ها و بیراهه های زندگی را جبران کرد.

او انتظار ظهور و دعا برای فرج امام عصر(عج) را بزرگترین دلخواسته خود بیان کرد.

رامین که نوجوان 16 ساله و از دیگر اهالی شهرستان ساری است با تاکید بر اینکه به سفارش پدر بزرگ خود از سن کودکی شروع به روزه گرفتن و شب زنده داری در شب های احیا کرده است، با طلب آمرزش برای پدر بزرگ خود، گفت: در این شب های پر فضیلت از خداوند می خواهم عاقبت به خیری را نصیب همه ما گرداند.

این نوجوان با اشاره به اینکه قاری قرآن نیز است، درباره فضیلت این شب بر اساس آموزه های قرآنی افزود:شب قدر آن شبى است كه در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضليت آن يافت نمی ‏شود، و عمل در اين شب ازعمل در طول هزار ماه بهتر است.

از پيامبر گرامی اسلام (ص) نقل است: از خداوند به دور باد و نفرين بر كسی كه به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزيده نشود.

به راستی که هر كس از فيض شب قدر محروم شود، از تمام خيرات بی نصيب مانده است، شبی که شب تقدیر و شب اندازه گیری و شب تعیین حوادث جهان ماده است.

بر اساس روایات برخی از مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتيجه كار خود بندگان در شب قدر است و سرنوشت هر انسانی در این شب به دست خودش رقم می خورد.

خوشا آنان كه با چشم دل، حقایق شب قدر و فرود فرشتگان و روح را می بینند و از بركات آن به بهترین شكل، بهره های سرشار می برند.

آری، امشب باید سجاده ها را به امید وصال بگشاییم و وجودمان را غرق در تمنا کنیم، برای یافتن صراط همیشه مستقیم.

مهربان پروردگارا امشب شب قدر است، و قدر شب قدر تو می دانی و بس، پس به قدر ما ننگر، به قدر خویش عنایت فرما.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.53 seconds.