.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دامپزشکی مازندران هنوز هم انکار می کند ؟
کشف 11 لاشه گوسفند مبتلا به تب‌ برفکی در آمل+تصاویر
شمال نیوز : به نظر می رسد مدیران دامپزشکی استان به جای چشم بستن به واقعیت های این بیماری ، برنامه های مدون خود را برای پیشگیری و واکسن دام در استان عملیاتی نموده و از آمارهای منتشر شده در رسانه ها که برایند جامعه و با واقعیت ها همخوانی دارد برای پیشبرد اهداف بهره برند .....

شمال نیوز : در حالی که رییس اداره محیط زیست آمل از کشف و ضبط 11 لاشه ذبح شده گوسفند آلوده به تب‌برفکی در آمل خبر داد که چندی پیش مدیرکل دامپزشکی مازندران از مهار آن خبر داده بود

به گزارش شمال نیوز ، رضوانی در آن مقطع تعداد دام مبتلا به تب برفکی را 12 راس خوانده بود در حالی که هر روز آمارهایی بالا از نقاط مختلف استان به گوش می رسید .

خبر کشف 11 لاشه گوسفند آلوده به تب برفکی به نادرستی اظهارات متولی بهداشت دام و طیور در استان مهر تایید می زند و نشان می دهد آمارها به گونه ای نبوده که این مدیر کل اطلاع رسانی نموده است .

از سویی رییس اداره محیط زیست آمل به تایید آلوده بودن لاشه‌های گوسفندان به بیماری تب برفکی اشاره کرد و متذکر شد: پس از کشف، تمام لاشه‌ها جهت شناسایی و تایید بیماری به اداره دامپزشکی آمل منتقل و پس از بررسی‌ها مشخص شد که لاشه گوسفندان آلوده به بیماری تب برفکی است.

به نظر می رسد مدیران دامپزشکی استان به جای چشم بستن به واقعیت های این بیماری ، برنامه های مدون خود را برای پیشگیری و واکسن دام در استان عملیاتی نموده و از آمارهای منتشر شده در رسانه ها که برایند جامعه و با واقعیت ها همخوانی دارد برای پیشبرد اهداف بهره برند .

واقعیت این است که اگر ماموران محیط زیست با هوشمندی از توزیع این گوشت های آلوده ممانعت نمی کردند چه خانواده هایی این روزها می بایست با این بیماری دست و پنجه نرم کنند و چه کسانی پاسخگوی آنان بود .

این گزارش می افزاید دو نفر از متخلفین در خصوص 11 لاشه ذبح شده گوسفند آلوده به تب‌برفکی  دستگیر و پس از معرفی به مراجع قضایی، روانه زندان شدند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 8 تير 1395
پس دام از اون دام پیدا شد . حالا فقط می مونه دام . چقدر استان گل و بلبلی داریم ما!!!!!!!!!!!!!!!!
سالار 8 تير 1395
خیلی جالبه . مدیرکل که می گفت مهار شد . مردم دیگه نمی دونن از کدوم گوشت استفاده کنن . متاسفاه مدیریت در دامپزشکی استان ضعیفه . باید از قبل پیش بینی می شد . اگر ماموراهن محیط زیست اط دستشون در می رفت چی میشد ؟ خدا بداد سلامتی مردم برسه
نا شناس 8 تير 1395
خدا بعنتتون کنه.. چقدر آدم مستونه بی وجدان باشه واسه پول جون مردم هم براش بی اهمیت باشه خدااایااا..
سالم 10 تير 1395
ما خانوادگی ازگوشت قرمز وگوشت سفید استفاده نمی کنیم . به بهداشت اعتماد نداریم. مطمئن باشین اگر نخورین بدن سالم دارین
یه دامپزشک 10 تير 1395
این درست نیست که یکطرفه به قاضی برید ببینیداین بیماری مشترک انسان و دام نیست (بنا به نوشته اکثر رفرانس های معتبر جهانی ) پس چرا سیرداغ پیاز داغ موضوع رو زیاد میکنید؟ ببینیبد از روی لاشه و در بررسی ماکروسکوپیک لاشه خالی و فاقد سر و احشا و سم نمیشه قطعا و با اطمینان کامل گفت بیماری تب برفکیه.بنابراین برای تایید تشخیص در صورت نبود سر و احشا(بویژه قلب ) و سم بر روی لاشه، و بدون بررسی های میدانی مبدا دام، فقط در صورت کشت و جداسازی ویروس و انجام آزمایشات تکمیلی میشه با قاطعیت گفت بیماری تب برفکیه که اون هم زمان میبره. چون بیماری های عفونی زیادی هستن که علائم یکسانی روی لاشه دارند.
مرادی 10 تير 1395
به دلیل نبود کشتارگاه در نکا و عدم نظارت کشتار دامها قصابابیها هر کاری که دلشان بخواهد را انجام میدهند،سلامت شهروندان نکا در مرحله خطرناکی قرار دارد.آقایان مسئول خواهشاً یک چاره ای بیندیشید.
ناشناس 10 تير 1395
شكي نيست كه لاشه هاي با تب بالا بايد از چرخه مصرف حذف شوند .اما ظاهر لاشه ها نشان مي دهد فقط برخي داراي تب هستند .وبايد حذف شوند .(البته به دليل كشتار غير مجاز حذف لاشه ها كار درست و بهداشتي بوده كه از اداره دامپزشكي آمل كمال تشكر راداريم) مهمتر اين كه اين بيماري مشتر ك انسان و دام نبوده و نبايد بي دليل مردم دچار ترس و دلهره شوند. زيرا سلامت رواني جامعه و اعتماد مردم به متوليان بهداشت مواد غذايي بسيار مهم مي باشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.978 seconds.