.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تابستان امسال جیره‌بندی آب در نکا نداریم
فرماندار نکا گفت: با تزریق اعتبارات و حفر چاه در سطح شهرستان نکا مشکل کمبود آب در این شهرستان رفع شد و تابستان امسال جیره‌بندی آب نداریم.

به گزارش شمال نیوز:جعفر احمدی امروزاظهار کرد: با توجه به بارش باران این رحمت الهی در مازندران، با مدیریت مناسب منابع آبی، وارد مدار کردن برخی از چاه‌ها و افتتاح پروژه‌ها و مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی تا حدود بسیار زیادی مشکلات آب در شهرستان مرتفع شده و جیره‌بندی آب اتفاق نمی‌افتد.

وی با اعلام اینکه در تابستان سال گذشته و در ماه مبارک رمضان با مشکل آب در شهرستان نکا روبه‌رو بودیم، افزود: اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و با اتصال دو چاه از زرندین به شهر نکا، مشکل جیره‌بندی آب مرتفع شده است و مردم نیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را انجام دهند.

فرماندار نکا گفت: در دست اجرا بودن پروژه‌های مختلف آب‌رسانی شهدای پی‌رجه، سورک، ولام‌ده، استخرپشت، شیت و ... برای استفاده 46 روستا از آب شرب از جمله پروژه‌های اجرایی این شهرستان از سال گذشته بوده که در حال انجام است و با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها، بسیاری از مشکلات کم‌آبی روستاهای بالادست و بخش هزارجریب و مرکزی نکا رفع می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته، آب‌رسانی با تانکر به روستاها در ماه مبارک رمضان و در طول تابستان، از جمله مشکلاتی بوده که مردم با آن دست ‌به گریبان بوده‌اند، ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه وارد عمل شده و برای رفع مشکل آب شرب این شهرستان برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است که این مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به آبگیری سد گلورد در پاییز امسال گفت: با توجه به اینکه در استانی قرار گرفته‌ایم که سرشار از آب است؛ کمبود منابع آب از جمله مشکلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم که امیدواریم با آبگیری سد گلورد نکا، مشکل کم‌آبی شرق مازندران مرتفع شود.

احمدی افزود: مشکل کمبود آب و جلوگیری از جیره‌بندی شدن آب در نکا از دغدغه‌های مهم ما از ابتدای سال در نکا بود که با چاره‌اندیشی و وارد مدار کردن برخی از چاه‌ها با تمام توان وارد عمل شدیم که هم‌اکنون جیره‌بندی آب مردم در ماه مبارک رمضان و فصل گرمای تابستان به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش روستایی نیز مجتمع‌های آب‌رسانی در دست اقدام است که مجتمع‌های آب‌رسانی مرس بزرگ، سیکا، اریم به شیت، شهدای پی‌رجه، ولام‌ده، تکمیل مجتمع‌های طوس‌کلا و شهید اسفندیاری از جمله این پروژه‌های آب‌رسانی روستایی است که با اجرای این طرح 46 روستا در بخش مرکزی و هزارجریب نکا از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

فرماندار نکا با اشاره به وجود هشت حلقه چاه در سطح شهرستان نکا، یادآور شد: در پیک مصرف آب در سال گذشته و با توجه به افزایش مصرف و کمبود آب شرب در طول تابستان، اقدامات مؤثری برای رفع این معضل انجام شد که در نهایت با وارد مدار کردن یک حلقه چاه به مدار، برخی از مشکلات حل شد و امسال نیز در ادامه عملیات اجرایی سال گذشته برای رفع مشکل کمبود آب نکا دو حلقه چاه وارد مدار می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: شبکه آب‌رسانی نکا به طول 182 کیلومتر در دست اجرا است که با انتقال دو حلقه چاه زرندین و آبلو، بخش زیادی از مشکلات آب شرب مردم برطرف می‌شود که رفع کامل این معضل در گرو صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت در منابع آبی است.

احمدی بیان کرد: پیشرفت حدود 90 درصدی سد گلورد، نویدبخش توسعه و آبادانی در بخش‌های مختلف کشاورزی و اقتصادی این شهرستان است که شبکه‌های آبیاری و زهکشی در حال انجام است و با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم؛ تلاش شده در سال جاری این پروژه به آبگیری موقت برسد.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه تأمین منابع آبی، سد گلورد مهم‌ترین منبع آبی شرق مازندران است که با بهره‌برداری و آبگیری این طرح، بخش عمده‌ای از آب شرب و آب اراضی کشاورزی منطقه شرق مازندران تأمین و مشکلات مربوط به این حوزه برطرف می‌شود؛ گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات در زمان مقرر شاهد آبگیری سد گلورد و رفع مشکلات حوزه آبی شرق مازندران باشیم.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.307 seconds.