.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دعاي روز بيست و دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم 

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَكاتِكَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِكَ واسْكِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِكَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.


خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن بركاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسكنم ده در آن وسط‌هاى بهشت اى اجابت كننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان.

 


****شرح دعا
 

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز ‘َاللّهمَّ افتَح لی فیه ابوابَ فَضلكَ' می‌گوید: خدایا، درب‌های فضل خودت را به روی من باز كن! خدا به فضل خودش معامله می‌كند و اگر بخواهد به عدل خودش معامله كند، كار ما خراب می‌شود. برخی در دعای قنوت می‌خوانند: ‘اللهم عاملنا به فضلك و لا تعاملنا بعدلك' كسی گفت كه خدایا، من این همه دعا و نماز می‌خوانم؛ تازه منت سرم می‌گذاری، با من به عدلت معامله كن. تا اینكه محكوم به اعدام شد. از طرف پیامبر زمان به او گفتند كه خودت گفتی خدا به عدلش با تو معامله كن. روزی یك مگس را اعدام كردی و خدا به عدل خودش معامله كرد؛ تو مگسی را اعدام كردی و خدا تو را اعدام می‌كند.

وی ادامه می‌دهد: در قرآن آیه‌ای است كه هر پیشامدی كه برای شما اتفاق می‌افتد، محصول اعمال زشت خودتان است. با این حال خداوند خیلی از اعمال بندگان را ندید می‌گیرد. ندید گرفتن خیلی از كارهای ما توسط خدا، فضل است و اگر بخواهد همه كارهای ما را حساب كند، عدل است. یادتان باشد اگر خدا بخواهد به عدل با ما معامله كند، كار ما زار می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.