.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار نگران کننده برای قطب کشاورزی کشور ؛
بی کاری 9 هزار مهندس کشاورزی در مازندران !
شمال نیوز : رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: از ۱۴ هزار نفر عضو ۹ هزار نفر به خاطر عدم فرصت شغلی مناسب جویای کار هستند.....

شمال نیوز : حجت‌الله علی‌محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی بابیان این‌که نظام‌مهندسی مازندران ۱۴ هزار عضو از همه گرایش‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط‌زیست دارد گفت: صدور مجوزهای مختلف درزمینهٔ‌های مربوطه و اجرای قانون اصل ۴۴ و دستورالعمل صدور مجوز گلخانه‌ای، گواهی مستثنیات از مأموریت‌های سازمان برای ارتقا محصولات کشاورزی سالم است

به گزارش شمال نیوز ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران  تصریح کرد: از ۱۴ هزار نفر عضو ۹ هزار نفر به خاطر عدم فرصت شغلی مناسب جویای کار هستند و در شغل‌های غیرتخصصی و کاذب فعالیت می‌کنند این درحالی‌که مازندران قطب کشاورزی است و باید تولید محصول به‌صورت فنی و مهندسی باشد.

علی‌محمدی با اشاره به امضا موافقت‌نامه‌ای با اداره کل شیلات، سازمان جهاد کشاورزی و محیط‌زیست درزمینهٔ واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در سال ۹۴ گفت: برابر اصل ۴۴ قانون بسیاری از عرصه‌های دولتی که سازمان علاقه‌منداست می‌تواند وارد شود و ایفای  نقش کند.

به گفته علی‌محمدی،  ۸۰۰ مرکز فروش سموم، ۱۹ مرکز انستاکتریوم، هشت شرکت ضدعفونی و دفع آفات نباتی و ۶۰ کلینیک گیاه‌پزشکی در استان وجود دارد که مراکز فروش سموم برای تأمین غذای سالم در جامعه، ملزم به اجرای طرح  مانیتورینگ و نسخه‌نویسی در مراکز خود هستند و این طرح به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان ضعف‌های آموزشی درزمینهٔ کشاورزی منابع طبیعی و شیلات را با آموزش‌های تخصصی پوشش داده است که تاکنون  ۷۸ هزار و ۵۹۰ ساعت آموزش برگزارشده است و رتبه‌بندی بر اساس قانون بهره‌وری انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل صنایع غذایی دراستان وجود دارد که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند درحالی‌که که اگر برای محصولات کشاورزی به‌کارگیری شوند با کمبود نیرو در این زمینه مواجه می‌شویم.

علی‌محمدی یادآور شد:۷۹۱ واحد مرغداری با تولید ۱۷ میلیون قطعه در هر دوره پرورش، ۲۸ واحد جوجه‌کشی، ۹۵ واحد گاوداری، ۶۸۰ رأس گوسفندداری، ۶۳ واحد سکوی جمع‌آوری شیر، ۱۰ واحد مرغ تخم‌گذار مجوز صادرشده است که ۴۶۸ هزار و ۴۰۰ مجوز تاکنون از سوی سازمان  صادرشده است.

وی در بخش دیگر تعداد مجوزهای صادرشده در بخش شیلات را برای پرورش ماهی سرد آبی را ۱۷۹ مجوز، ماهی گرمابی، ۳۶ مورد، ماهی خاویاری هشت مورد بیان کرد و گفت: در سال ۹۵ مقرر شد ۲۰ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس صادر شود.

به گفته علی‌محمدی، ۱۰ هزار نفر در کشور عضو سازمان نظام‌مهندسی جهاد کشاورزی هستند و به استخدام جهاد کشاورزی درآمده‌اند و از این تعداد ۱۵۰ نفر سهم مازندران بوده است./ مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.054 seconds.