.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای 765 کیلومتر شبکه فاضلاب در 5 شهر مازندران
مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در پنج شهر استان در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است

به گزارش شمال نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، حسین وریجی اظهار کرد: در مازندران به بالا بودن سطح آب زیر زمینی، مجاورت با دریا و جمعیت زیاد آن به‌ویژه در ایام تعطیل که حجم مسافر به این استان افزایش می‌یابد، لزوم اجرای شبکه فاضلاب را مضاعف می‌کند.

وی به مزایای استفاده از شبکه فاضلاب پرداخت و افزود: دفع بهداشتی فاضلاب مانع رشد جانواران موذی می‌شود و این امر مانع مرگ آبزیان و آلوده شدن آب‌های سطحی و زیر زمینی می‌شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: پساب فاضلاب‌ها به‌عنوان آب غنی‌شده و لجن حاصله از آن به عنوان کود طبیعی در مصارف کشاورزی و توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در کودهای شیمیایی معیاری به نام N-P-K سنجیده می‌شود که معرف نیترات، فسفات و پتاسیم است که در رشد گیاه، میزان گل‌دهی آن و نیز میزان محصول نقش مهمی دارد.

وریجی بیان کرد: پساب‌های حاصله از تصفیه فاضلاب دارای نیترات، فسفات و پتاسیم است و با استفاده از این پساب‌ها مصرف کودهای شیمیایی در زراعت کاهش  یافته و کودهای طبیعی و ارگانیک جایگزین خوبی برای آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای بابل، بابلسر، جویبار، ساری و نوشهر و شهرک یثرب قائم‌شهر تصفیه‌خانه فاضلاب فعال است، ادامه داد: در حال حاضر 226 هزار و 568 نفر زیرپوشش این تصفیه‌خانه‌ها قرار دارند.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران مجموع ظرفیت تصفیه‌خانه‌های ساخته شده در استان را 68 هزار و 850 مترمکعب و ظرفیت ورود فاضلاب به این تصفیه‌خانه‌ها را 50 هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد.

این مسؤول با بیان اینکه 17.7 میلیون مترمکعب پساب در سال گذشته تولید شد، افزود: در شهرهای عنوان شده در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد.

وریجی در پایان گفت: تاکنون 44 هزار و 774 انشعاب تا پایان سال 94 نصب شده است.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.