.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
# سرباز تسلیت

 

نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه با وقوع حادثه ای ناگوار برای دو اتوبوس حامل سربازان پادگان صفرپنج کرمان همراه شد، حادثه ای که گرچه به دلیل ساعت وقوعش دیر به رسانه ها منتقل شد اما از صبح چهارشنبه که خبرش انتشار یافت بازتاب ها و واکنش های فراوانی در فضای مجازی داشته است و علاوه بر کاربران شبکه های اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران و بسیاری از چهره های شاخص به این حادثه واکنش نشان دادند؛ کمپینی هم در فضای مجازی تشکیل شد به نام #سرباز_تسلیت .

نخستین خبری که روز گذشته از حادثه رخ داده برای سربازان منتشر شد، تنها از سقوط اتوبوسی به دره خبر داده بود و اشاره به سرنشینان آن نشده بود، مدتی بعد سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که کشته شدگان این حادثه همگی سرباز بودند، خبری که موجی جدید درباره سربازی و البته کیفیت خدمت سربازی به راه انداخت و کاربران شبکه های اجتماعی همچون توئیتر، اینستاگرام و ... با هشتگ #سرباز_تسلیت نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. 

به گزارش ایسنا،کمپین سرباز تسلیت هم با شناسه @sarbaztasliat در تلگرام آغاز به فعالیت کرد تا نظرات مختلف کاربران فضای مجازی را راحت تر به گوش مسئولان این حوزه برساند.

در کنار این موج مجازی، شمار زیادی از کاربران اینترنت نیز، ایسنا را محلی برای بیان نظرات خود دانستند و نظرات خود را برای ما ارسال کردند، نظراتی که بخش از آنها در ادامه امده است:

سرباز مظلوم ترین قشر جامعه
کاربری با نام مهدی درباره این حادثه نوشت: « خیلی مفت جوانان این کشور از دست میروند افسوس. یک فکر اساسی باید برای راننده های اتوبوس خارج از شهر کرد . سواد و تحصیلات خیلی نقش داره گرفتن گواهینامه پایه یک باید خیلی تغییر کنه و... » و آرام هم گفت: «زندگی به هیچ چیز بند نیست! می‌تونستیم ما بله ما که الان خواننده این خبر هستیم یکی از این قربانیان باشیم، هیچ تفاوتی بین ما نیست خداوند به خانواده های این بندگان خدا صبر بدهد.». محمد هم سرباز را مظلوم ترین قشر جامعه دانست و خواستار احتساب این افراد به عنوان شهدا شد.

کاربری با نام حمیدی هم در ادامه اظهارات محمد اینطور پیام گذاشت:« این شهدا همگی سربازانی بودن که خالصانه جهت دفاع از اسلام و کشور به خدمت واقعا مقدس سربازی با پای خود امده بودند که اگر مانند کسایی که به هر شکلی معافیت میگیرن بودن الان صحیح و سالم کنار خانواده هاشون بودن. چرا وقتی هواپیمای حامل پرسنل صدا و سیما سقوط میکنه بهشون لقب شهدای اصحاب رسانه میدن اون وقت به این سربازان مظلوم ارتش به این راحتی فوتی و مجروح لقب میدن؟»کاربری دیگر هم خواستار اعلام عزای عمومی شد.

داغ دیده، عنوانی بود که یکی دیگر از مخاطبان برای خودش انتخاب کرده و تحت آن نام نوشته بود: « مرحوم امین انصاری تازه سرباز شده بود. الان کی پاسخگو میشه؟ هیشکی فقط میتونن بگن ما متاسفیم ... واسه دولت متاسفم منم فردا پس فردا باید سرباز بشم، با این وضع چه جور دلم قرص باشه به ملت خدمت کنم». رضا مخاطب دیگر ایسنا خودش را هم دوره ای سربازان جانباخته در این حادثه اعلام کرد و نوشت:« من یکی از سربازان ۰۵ همین دوره هستم و این شهدای عزیز از هم دوره ای های خودم بودن اول براشون طلب آمرزش دارم و دوم اینکه اتوبوس هایی که برای ما گرفتن اتوبوس هایی از رده خارج با راننده هایی ناشی بودن. حالا بسیار راحت میشینن و با یه فاتحه سر و ته قضیه رو هم میارن و میگن حادثه بوده. بله حادثه بوده اما زمینه این حادثه باید بررسی بشه.» فرد دیگری هم با ادعای مشابه رضا، نظر خود را اینطور در اختیار ایسنا گذاشت: «خیلی سخته برام. افرادی که دیروز باهاشون خداحافظی کردم، توی دفترچه هاشون یادگاری نوشتم، باهاشون زندگی کردم، امروز جزو کشته شدگان حادثه هستن.»

مخاطب دیگری با نام مخفف شده ب ، اینطور به حادثه واکنش نشان داد: «باید بررسی بشه شاید اتوبوسها دستکاری شدن عجیبه دو اتوبوس در یک روز». امیر مخاطب دیگر ایسنا هم به بیان خاطره ای از دوران آموزشی خودش پرداخت و از وضع نامناسب حمل و نقل سربازان انتقاد کرد، «دو سال پیش بود که بنده در چنین روزی از پادگان آموزشی کرمان عازم شهرم بودم که ابتدا قرار شد صبح بعد از جشن سردوشی چند دستگاه اتوبوس بچه ها رو به شهرهای محل سکونتشون منتقل کنند که بعد از هماهنگی های بعمل امده بعد از ۸ ساعت معطلی در پاس شب تعداد هفت اتوبوس درب و داغان که کفاف ده درصد سربازانم را نمی داد فراهم شد و بچه ها بالاجبار بیش از ظرفیت موجود سوار شدند و در طی مسیر بخاطر سنگینی و حرکت در جاده های ناهموار در طول شب بارها نزدیک بود حادثه روی دهد که ختم به خیر شد. روح این عزیزان مظلوم شاد.»

نسیم، مخاطبش را رسانه هایی قرار داد که این حادثه را سانسور کرده یا به حاشیه بردند و نوشت: « خدا به خانواده هاشون صبر بده، واقعا حادثه خیلی وحشتناکی بود و با توجه به عمق حادثه بازتاب نداشت و هیچ مسئولی برای توضیح و پاسخگویی حاضر نشد.» مصطفی هم از رویکرد رسانه ها انتقاد کرد و نوشت: «بابا این چه وضعشه؟.چرا {...} میگه تلف شدند؟؟.وای برما». گلیه مرد کاربر دیگری بود که با مخاطب قرار دادن صدا و سیما نوشت:«تاسف‌آوره که اخبار تلویزیون از کم اهمیت‌ترین حوادث در گوشه کنار دنیا خبر تهیه میکنه اما»

کاربری دیگری هم در پیامی که برای کمپین #سرباز_تسلیت فرستاده اینطور نوشته است:« من خودم چند ماهی میشه که سربازی رو تموم کردم ، لحظه ای که سربازا توی مسیر بازگشت به خونه و مرخصی پایان دوره هستن رو درک میکنم ... توی اون لحظه اکثر سربازا دارن به آینده ای که قراره برای خودشون بسازن فکر میکنن بعضی ها به کار و شغل بعضی به ازدواج ، اکثرا احساس سبکی میکنن که تونستن دوره ای رو پشت سر بذارن و برن برای پایان دوره ... اما هیچکس توی اون لحظه فکر نمیکنه که قراره بمیره یا مجروح بشه ، متاسفم براشون که جای پاداش ، خانوادشون عزادار شد.»

کاربری دیگر در توئیتر پیشنهاد کرد که برای سربازان حادثه دیروز شمع روشن کنند، او پیشنهادش را اینظور نوشت:«میای بریم براشون شمع روکنیم؟»

واکنش هنرمندان و ورزشکاران
علی کریمی، فوتبالیست سرشناس کشورمان در پشت اینستاگرامی خود به این حادثه واکنش نشان داد و آن را تسلیت گفت.

برزو ارجمند، بازیگر هم این واقعه را در اینستاگرامش تسلیت گفت. بهاره رهنما، دیگر بازیگر کشورمان هم با انتشار متنی به این حادثه واکنش نشان داد، او در اینستاگرامش نوشت: « «برای سربازان عزیز کشورم عرض تسلیت دارم حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازان جوان کشورم و فوت نوزده جوان ایرانی که شاید هر کدام برای اینده کشورم سرمایه ای بودند، قلب همه ما رو به درد اورد ، به خانواده های محترم این سربازان تسلیت میگم و از خداوند مهربان برایشان صبر و ارامش ارزو دارم، روایت هست که هرکسی در حال انجام وظیفه از بین برود برای خداوند مثل یک شهید محسوب میشود، برای روح پاک این سربازان علو درجات الهی را ارزو دارم»

امیر جعفری و اشکان خطیبی هم این حادثه را به مادران داغ دیده تسلیت گفتند. الناز حبیبی، بازیگر هم مرگ سربازان را مظلومانه و بی صدا توصیف کرد و در اینستاگرامش آن را تسلیت گفت.

عادل فردوسی پور هم هنگام گزارش دیدار پرتغال-مجارستان، از آنتن شبکه سوم سیما استفاده کرد و از مردم خواست تا فاتحه ای برای سربازان شهیدی که امروز در سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کردند، قرائت کنند.

بختیار رحمانی، دیگر فوتبالیست کشور هم با انتشار اسامی جانباختگان وقوع آن را تسلیت گفت.

رامبد جوان هم در اینستاگرامش این واقعه را تسلیت گفت و پرویز پرستویی هم در اینستاگرامش با اشاره به این حادثه نوشت: « نوزده سرباز وبیست و نه زخمی در یک روز در دوسانحه رانندگی میمیرند.اگر این اتفاق در هر جای دیگر رخ میداد رسانه هایشان اینقدر بی تفاوت نبودند واین فاجعه به یک تیتر حوادث تبدیل نمی شد .واقعا چه کسی پاسخگوی این وسیله نقلیه های اسقاطی است؟ اما سرباز مگر چه ارزشی دارد؟ فیش حقوقی شاهد است که سرباز ماهیانه هفتادهزار تومان می ارزد،هفتاد هزار تومان...
خدا حافظ برادر سربازم اینجا کسی ککش هم نمیگزد ،جز خانواده داغدارت جز رفیق بی برادر شده ات جز دخترکی که رخت بخت سفیدش سیاه شد.»

تسلیت سیاستمداران
حسن روحانی رییس جمهور نیز در پیامی تسلیتی نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر سانحه‌ای غم انگیز در جاده‌های کشور رخ داد و همه ما را در سوگ تعدادی از سربازان عزیزمان عزادار کرد.

خسارت بزرگ فقدان این جوانان پاک‌نهاد و فرزندان غیور ملت که لباس پاسداری از میهن پوشیده و بعد از دوران آموزشی و در آستانه لیالی مبارک قدر عازم دیدار خانواده خود بودند؛ بار دیگر ضرورت توجه به ایمنی حوزه حمل و نقل را به عنوان اولویتی ملی خاطر نشان ساخت.

ضروری است همه دستگاههای دولتی مرتبط و بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت دفاع امکانات خود را برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های این عزیزان به کار گیرند.

اینجانب ضمن تسلیت به ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدیده، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ برای آن سربازان به حق پیوسته، علو درجات و رحمت واسعه الهی، برای مصدومان حادثه، شفای عاجل و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می‌دارم.»

سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیام تسلیتی نوشت: «عزت، استقلال و آزادی سرزمین ایران عزیز همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوه و سربازی برای این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است. ضایعه جانکاه درگذشت جمعی از سربازان خدوم و جان بر کف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه تصادف اتوبوس مسافربری مایه تاسف و تاثیر اینجانب و مجموعه فداکار نیروی زمینی شد، اما یقین دارم قطرات خون بر زمین ریخته این عزیزان، سرو سرافراز عزت، ایستادگی، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر و عزم آنان را برای انجام رسالت عظیم و تاریخی سربازی صد چندان خواهد کرد. اینجاب این مصیبت جانکاه را ابتدا به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا (حفظه اله تعالی) و به خانواده‌های داغدار صمیمنانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم، برای آن عزیزان سفر کرده از خداوند بزرگ غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی تسلیتی گفت و نوشت: « ضایعه جانگداز واژگونی دو اتوبوس که منجر به جانباختن ۱۹ نفر و مصدومیت جمعی از جوانان برومند و سربازان وطن گردید موجب تأسف و تأثر فراوان شد. اینجانب ضمن آرزوی شفای عاجل برای مصدومین و عرض تسلیت این مصیبت جانکاه به ملت شریف ایران و خانواده‌های درگذشتگان برای آنان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفربقایی وزیر امور خارجه هم با انتشار متنی در اینستاگرامش به این حادثه واکنش نشان دا:« بنام خدای صابران یاد و خاطره سربازان پادگان صفر پنج ارتش در کرمان گرامی باد که بامداد چهارشنبه دوم تیر نود و پنج در حادثه واژگونی اتوبوس حامل آنها، مرگی سرخ را تجربه کردند تا بار دیگر غیر ایمن بودن جاده ها و وسائل حمل و نقل و نحوه رانندگی ما را یادآوری کنند. خداوندا این قربانیان خونین بال را متنعم به نعمات بهشت خود و خانواده های عزادارشان را صبری در اندازه این مصیبت بزرگ عنایت فرما. بمنک و کرمک»

طرفدران محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امروز در اینستاگرامش پیام تسلیت او را خواندند، او نوشته بود:« سرباز مقدس ترین واژه در ادبیات دفاع از وطن و دین و ارزشهاست کما اینکه علی بن ابیطالب را سرباز وفادار اسلام می نامیم. متاسفانه در اخبار دیدم که نوزده تن از سربازان ایران اسلامی در یک سانحه رانندگی از میان ما رفتند. در این ماه پر از رحمت الهی از همه ملت وفادار ایران می خواهم با یکدیگر برای آنها فاتحه ای همراه با طلب مغفرت از درگاه الهی داشته باشیم و از مسئولان می خواهم عوامل این حادثه را شناسایی و مجازات کنند»

سید محمد علی ابطحی، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز نیز با انتشار عکسی که گفته می شود آخرین سلفی سربازان پادگان صفرپنج بوده است، این حادثه را تسلیت گفت و نوشت:« سربازی در دوران صلح، یعنی لحظه شماری برای پایان یافتن خدمت و شروع زندگی و امید های زیبا و بزرگ، تصادف خونبار اتوبوس حامل سربازهای وطن ، فقط یک تصادف و کشته شدن ١٩ نفر نبود، سقوط دنیاهای پر امید بود و کشته شدن ١٩ نفری بود که زندگی را متوقف کرده بودند تا بعد از سربازی همه آمال و آرزوهاشان را زندگی کنند. از همه مهمتر سرباز بودند، سرباز وطن من و شما وایران ما، این حادثه به این دلیل که سرباز وطن بودند، ملی است. انتظار بزرگداشت در سطح ملی ار این ها که برای کشورشان آماده بودند سر ببازند، طبیعی ترین انتظار است، به خانواده گرامی شان و به همه ملت ایران تسلیت میگویم.

روزنامه های ایران و همشهری عکس یک صفحه نخست خود را به این حادثه اختصاص دادند، روزنامه شهروند با تیتر یک خود به این حادثه واکنش نشان داد و روزنامه های آرمان امروز، آفتاب یزد، اعتماد، جوان، شرق، سایه، شروع، امتیاز، اسرار، ابتکار و جاج جم نیز در صفحه اول خود به این موضوع پرداختند.

واکنش ها به مرگ سربازان و حادثه ای که روز گذشته برای دو اتوبوس حامل سربازان رخ داد، همچنان ادامه دارد، گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی هم در اقدامی خودجوش عکس پروفایل خود را تغییر داده اند. آنچه که در این گزارش آمده است، گوشه ای است از واکنش ها به این حادثه تا لحظه تنظیم این گزارش


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيدهاشم 5 تير 1395
انشاا... با شهداي كربلا محشور شوند و به خانواده‌هاي شان تسليت مي‌گويم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.