.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
8 کرسی بلاتکلیف مجلس دهم
دویست و هشتاد و دو منتخب مجلس دهم با تایید اعتبارنامه‌شان در سومین جلسه علنی مجلس، رسما نمایندگی مردم را در این دوره بر عهده گرفتند.

به گزارش شمال نیوز، به موجب قانون تعداد کرسی‌های نمایندگی در پارلمان 290 کرسی است، اما از این میان 282 منتخب امکان حضور در پارلمان را پیدا کردند و 8 کرسی دیگر هنوز بلاتکلیف است.

به غیر از 4 منتخب تبریز که منتظر اعلام نتیجه بازشماری آرای انتخابات در این حوزه هستند و یک منتخب اهر و هریس که منتظر اعلام نتیجه تحقیق و اعزام بازرسان برای بررسی دقیق‌تر نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه هستند، منتخب مردم مراغه نیز درگذشته و انتخابات در حوزه انتخابیه بندرلنگه نیز باطل شده است. مینو خالقی منتخب مردم اصفهان نیز دیگر منتخبی است که هنوز وضعیتش تعیین تکلیف نشده و اعتبارنامه‌ای برایش صادر نشده است.

- محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم صبح روز هجدهم اردیبهشت ماه در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت. او متولد 1356 در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم و به عنوان کاندیدای مستقل از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر به عنوان منتخب مردم برگزیده شده بود.

- علیرضا منادی سفیدان، زهرا ساعی، شهاب بی مقدار و محمد حسین فرهنگی چهار منتخب مردم از حوزه انتخابیه تبریز منتظر اعلام نتیجه بازشماری آراء این حوزه و تعیین تکلیف نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان هستند.

این حوزه انتخابیه دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در دور اول انتخابات مجلس دهم که 7 اسفندماه برگزار شد، «محمدحسین فرهنگی» کاندیدای اصولگرایان و «شهاب‌الدین بی‌مقدار» و «زهرا ساعی» کاندیدای اصلاح‌طلبان موفق به کسب بیش از 25 درصد آرای صحیح مأخوذه شدند و به مجلس دهم راه یافتند.

در مرحله دوم انتخابات نیز نام «علیرضا منادی سفیدان» کاندیدای مستقل به عنوان منتخب مردم اعلام شد اما شورای نگهبان نتیجه انتخابات این حوزه را تایید نکرد و به دلیل برخی شکایات دستور بازشماری 15 درصد آرای مأخوزه را صادر کرد. این شورا در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه مجدداً دستور بازشماری 85 درصد مابقی آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرد.

- بیت‌الله عبداللّهی کاندیدای اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات از حوزه انتخابیه «اهر و هریس» نیز حائز بیشترین آراء شده و به عنوان منتخب مردم این حوزه اعلام شد اما شورای نگهبان به دلیل برخی گزارشات، دستور تحقیق از نتایج انتخابات حوزه انتخابیه «اهر و هریس» را صادر کرده و مقرر کرد برای بررسی دقیق‌تر نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه، بازرسان به اهر و هریس اعزام شوند.

-خالد زمزم‌نژاد کاندیدای اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه «بندر لنگه، بستک و پارسیان» نیز ابتدا به عنوان منتخب مردم این حوزه اعلام شد اما صحت انتخابات در این حوزه به تایید شورای نگهبان نرسید و انتخابات در این حوزه به دلیل اثبات مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات و اثبات تخلفات صورت گرفته ابطال شد.

- مینو خالقی اما وضعیتی متفاوت از این منتخبان داشته، بعد از اعلام نتایج نهایی مرحله اول انتخابات از سوی وزارت کشور و در آخرین روز اسفند ماه سال ۱۳۹۴ شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به استانداری اصفهان از ابطال آرای مینو خالقی پس از انتخاب شدن توسط مردم خبر داد. بالا گرفتن اختلاف نظر بین شورای نگهبان و دولت(وزارت کشور) موجب شد پرونده به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع شود. این هیات تاکنون نظر نهایی خود را درباره پرونده مینو خالقی اعلام نکرده است.

بر این اساس به غیر از دو حوزه انتخابیه مراغه و بندرلنگه که تکلیف آن باید در انتخابات میان دوره‌ای تعیین شود، تکلیف منتخبان تبریز، اصفهان و اهر و هریس منوط به اعلام نظر شورای نگهبان خواهد بود.
منبع: ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.