.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامنظم بودن جلسات شورای شهر آمل و بلاتکلیفی پروژه‌های نیمه تمام
بی‌نظمی جلسات رسمی شورای اسلامی شهر آمل علاوه بر نارضایتی برخی اعضای شورا شده عاملی بر بلاتکلیفی پروژه‌های نیمه‌تمام این شهر شده است.

شمال نیوز:سال گذشته شهر آمل سال سوم از ریاست نشینی دوره چهارم شورای اسلامی خود را زمانی شروع کرده که از 13 عضو منتخبی مردم بر صندلی‌ها شورا با مخالفت تعدادی از اعضای شورا مواجه شد.

این مخالفت‌ها که در بین بسیاری از خبرنگاران و حتی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان شش، هفت‌تایی معروف شد، تاثیری بر روند تصمیم‌گیری‌های  مصوبات کمیسیون‌ها و جلسات رسمی گذاشته شد به گونه‌ای که موجب بلاتکلیفی برخی از پروژه‌های نیمه تمام این شهر شده است.

در دو سال گذشته طبق توافق اعضای شورا و اصحاب رسانه تصمیم‌گیری شده تا در برگزاری جلسات علنی شورای شهر چند نفری از خبرنگاران دعوت به عمل آید تا در این جلسات از نزدیک با مصوبات و رایزنی‌های اعضای شورای شهر آمل آگاهی یافته و با انعکاس عملکرد شورانشینان، مردم را از اجرای پروژه‌های شهری اطلاع‌رسانی کنند.

سال 95 با گذشت دو ماه از آغاز سال جدید این جلسات روال کاری خود را با برگزاری جلسات رسمی 13 نفره اعضای شورا به همراه دعوت از خبرنگاران شروع کرد اما در این جلسات برخی از خبرنگاران از حضور در جلسات مخالفت خود را نشان دادند.

خبرنگاران مهم‌ترین علت عدم حضورشان را وضعیت نامتعادل جلسات رسمی شورای شهر بیان و عنوان کردند که اعضای شورا جلسه مهم و اصلی را قبل از حضور خبرنگار برگزار و تصمیم‌گیری‌های لازم را می‌گیرند سپس اجازه ورود به خبرنگاران داده می‌شود.

دیگر دلیل مخالفت خبرنگاران جهت حضورشان مبنی بر تنش بین اعضای شورای شهر در زمان تصمیم‌گیری پروژه‌های شهری است که ظاهرا این تنش‌ها حتی به جنجال و درگیری‌های لفظی بین اعضای شورا می‌شود.

در جلسه آخر نیز ظاهرا پس از خواندن نامه‌ها و اعلام بر رسمی شدن جلسه رسمی برخی از اعضای شورا به بهانه‌هایی از صحن جلسه خارج شدند به طوری که حد تعداد افراد برای جلسه رسمی به نصاب نرسیده و کنسل شدن جلسه از سوی نائب رئیس در دستور کار قرار گرفت.

اعضای شورایی که با تماس‌های متعدد در جلسه رسمی حضور می‌یابند

اما در این جلسه بارها نائب رئیس شورا اخطار داده و پیغام و تلفن به خط هر یک از افراد بیرون رفته داده و زده تا یکی از آنها بر گشته و جلسه رسمی کارش را آغاز کرد.

فردوس قربانی عضو شورای شهر آمل در این جلسه با ابراز نارضایتی از وضعیت پیش آمده با صدای بلند بین همکارانش گفت: طی دو ماه اخیر رفتارهای این اعضا غیرقابل تحمل شده است و با آغاز جلسه رسمی به هر بهانه‌ای از این جلسه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هر یک از این افراد کار مهمی دارند ما نیز کار داریم اما بدلیل اهمیت جلسه کارمان را کنار گذاشته و به بررسی مصوبات جلسه می‌پردازیم.

قربانی یادآور شد: متاسفانه هر یک از ما منتخبان مردم هستیم و نسبت به این صندلی‌هایمان تعهد داریم و در جایگاه‌مان باید متعهد باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان مهمان بدون اطلاع برخی اعضا شورا بیان کرد و گفت: دعوت هر مهمانی باید در شورا مطرح شود و آمادگی لازم برای پاسخگویی به خواسته‌های این مهمانان در جلسات غیررسمی شورا مورد رسیدگی و تصمیم‌گیری شود تا در زمان حضور مدیران، اعضای شورا به خواسته‌هایشان توجه کنند.

تاکید بر اجرای مصوبه تعریض خیابان امام رضا(ع) آمل

در این جلسه رسمی که رسیدگی بر مصوبات واگذاری تابلوهای سطح شهر به سازمان آرامستان شهرداری آمل به مدت سه سال، واگذاری کشتارگاه سنتی به شرکت واحد طی چاپ آگهی مناقصه، تامین 2 بودجه به کتاب برفچال و دو موارد تعریض خیابان در دستور کار قرار گرفت، خسرو ابراهیم‌زاده عضو شورای شهر آمل طبق جلسات گذشته تاکید بر اجرای مصوبه تعریض خیابان امام رضا(ع) این شهر داشت و گفت: مصوبه پروژه این خیابان دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت اما تاکنون اقدام جدی برای آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: در این جلسات مصوبات بسیاری مطرح شده اما تاکنون اجرایی نشده است و این رضایت‌بخش نیست.

رسیدگی مشکل پایانه فیروزی با حضور فرماندار و مسئولان شهری

محمد پژومان عضو شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه با اشاره به تجمع چند روز پیش رانندگان حمل و نقل پایانه فیروزی گفت: براساس دفترچه تعرفه پیشنهادی عوارض و بها خدمات محلی در سال جاری برای رانندگان حمل و نقل پنج درصد عوارض پایدار از سهم بلطی مسافر مختص به شهرداری در نظر گرفته شد تا در جهت کمک به دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تامین شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح موجب اعتراض رانندگان پایانه قرار گرفته چرا که این صاحبان باید به پرداخت اجازه دفاتر و حق کمیسیون نیز بپردازند و این موجب اعتراض آنها شد.

پژومان با بیان اینکه سال‌های گذشته اجرای این طرح با اکثریت آراء و توافق شهرداری و صاحبان دفاتر انجام  و مبالغی از رانندگان دریافت می‌شد، افزود: امسال پنج درصد فروش بلیط در دستور کار قرار گرفت که اعتراض آنها را برانگیخت.

منشی اول شورای اسلامی شهر آمل خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصوب شد که رسیدگی این مورد با حضور فرماندار و مسئولان ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.