.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رمدانی در اختتامیه نمایشگاه فناوری اطلاعات تاکید کرد :
ضرورت احداث سایت نمایشگاهی در مرکز استان
شمال نیوز : رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران از اعلام آمادگی یک شرکت خصوصی برای ساخت نمایشگاه تخصصی در ساری خبر داد .....

شمال نیوز: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران با بیان اینکه نداشتن سایت نمایشگاهی از معضلات مرکز مازندران IMG_3301است، گفت: یک شرکت خصوصی برای ساخت نمایشگاه تخصصی در ساری اعلام آمادگی کرده است.

 

به گزارش فارس ، عباس رمدانی در اختتامیه هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک که در خیابان فرهنگ ساری برگزار شد، اظهار کرد: نداشتن سایت نمایشگاهی در مرکز استان یکی از معضلات است، به‌طوری که 80 درصد فعالیت و توان نمایشگاهی را در بر می‎گیرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال نمایشگاه بهتری در حوزه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک برگزار شود، افزود: یک سرمایه‌گذار خصوصی برای ساخت نمایشگاه تخصصی در جاده دریا اعلام آمادگی کرده که امیدواریم با همت مسؤولان، تا پایان سال‌جاری به نتیجه‌ای برسیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ساری با اشاره به رشد 30 تا 40 درصدی حضور بخش خصوصی و رشد 100 درصدی بخش دولتی در نمایشگاه یادشده، گفت: البته برای بخش دولتی، کارگروه توسعه الکترونیک برگزار شد.

این مسؤول ادامه داد: امیدواریم در نمایشگاه‌های آینده اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز مشارکت داشته باشند.

وی در پایان گفت: 80 غرفه در فضایی به مساحت 2 هزار متر مربع از شرکت‎های مختلف مازندران به‎مدت چهار روز، فعالیت‎ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم از مسؤولان دستگاه‎ها و سازمان‌هایی که در برگزاری نمایشگاه همکاری داشتند با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.


مازندران ، بیش از 3 میلیون نفر کاربر اینترنت دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از راه‎اندازی database (پایگاه داده) مازندران تا پایان نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در راستای کسب و کار الکترونیک و تولید محتوا نیز با یکی از شرکت‎های داخلی مذاکرات خوبی انجام شده است.IMG_3351

یدالله طهماسبی در اختتامیه هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک که در خیابان فرهنگ ساری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران از نظر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد و پهنای ورودی اینترنت 130 گیگ است که 30 گیگ آن در حال استفاده است.

وی افزود: بیش از 3 میلیون نفر کاربر اینترنت و یک‌میلیون و 700 هزار نفر نیز کاربر تلفن هوشمند در مازندران داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با درخواست از شرکت‌های خصوصی، نیمه‎خصوصی و دولتی برای استفاده از زیرساخت‌ها در بخش تولید محتوا و کسب و کار الکترونیک، گفت: در دنیا 60 درصد شبکه و 40 درصد از نرم‎افزار استفاده می‎شود، اما در ایران 80 درصد شبکه و 20 درصد محتوا است.

این مسؤول با بیان اینکه 13 درصد دانشجویان مازندران در رشته IT مشغول تحصیل هستند، افزود: برای توانمندسازی، ایجاد اشتغال و کسب و کار الکترونیک در مازندران که مورد تأکید استاندار است، مذاکره‎ای با یکی از سرمایه‎گذاران داخلی در بخش خصوصی داشتیم تا این نوع کسب و کارها به‌ویژه در کشاورزی، گردشگری، شهر هوشمند و استان هوشمند استفاده شود.

طهماسبی ادامه داد: مذاکرات خوبی در این زمینه داشتیم و تا سه هفته آینده، اگر بسته استانی را در اختیار مازندران قرار بدهند، تیم استانی را تشکیل می‎دهیم، زیرا ظرفیت خوبی در بخش IT داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در حاشیه همایش در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه چند درصد روستاهای مازندران زیر پوشش اینترنت پُرسرعت قرار دارند، گفت: این میزان در حال حاضر 76 درصد است، تا پایان 6 ماهه نخست سال‎جاری نیز یک‎هزار و 529 روستای مازندران دارای اینترنت وایفای با سرعت دست‎کم 512KB و تا پایان سال‎جاری نیز همه روستاهای مازندران متصل به اینترنت می‎شوند.

وی در پایان گفت: database (مرکز داده) استان مازندران نیز تا پایان 6 ماهه نخست سال‌جاری افتتاح می‎شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.