.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشوردر مازندران:
مدیریت جنگل تاوان کم‌توجهی‌ها را می‌دهد
شمال نیوز:معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان این که مدیریت جنگل تاوان کم‌توجهی‌ها را می‌دهد تصریح کرد: مدیریت در جنگل همیشه تنها بود و در اجرای ملی کردن جنگل همراه نداشت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس بهزاد انگورج عصر دوشنبه در کارگاه آموزشی بین‌المللی مدیریت پویای جنگل‌های طبیعی که در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله جنگل با مسئله صنعت چوب جدا است.

وی با اشاره به اینکه کمک شود تا مدیریت جنگل تاوان کم‌توجهی‌ها را پرداخت نکند، افزود: مدیریت در جنگل همیشه تنها بود و در اجرای ملی کردن جنگل همراه نداشت.

 

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه در حال حاضر جنگل‌نشینان ما به 87 هزار و 390 خانوار رسیده است، بیان کرد: در کارنامه خروج از دام یک‌میلیون و 412 هزار واحد دامی آزاد، 4 هزار و 720 خانه‌سرا خریداری شد و بیش از 12 هزار دام‌سرا آزاد شد.

 

این مسؤول با تأکید براینکه رویکرد اقدام در جنگل‌داری حفظ، احیاء و توسعه است، گفت: 34 تا 35 هزار عرصه جنگلی برای احیاء و بازسازی داریم که 3 هزار و 632 عرصه در مازندران به دامدار داده شده تا به معیشت خود بپردازد.

 

انگورج با اشاره به اینکه کل اعتبار تخصیصی بیش از 81 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: مدیریت علمی و عملی در سطح یک میلیون و 58 هزار هکتار انجام شد.

 

وی تصریح کرد: جنگل‌داری برنامه‌ای بلندمدت 120 تا 160 ساله است نه اینکه 10 ساله تا 20 ساله در کتابچه نوشته شود.

 

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه در بازار چوب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در جریان اقتصادی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: در رکود اقتصادی در شرایطی هستیم که 952 شغل مستقیم و 815 شغل غیرمستقیم به مخاطره افتاده است.

 

این مسؤول با تأکید بر اینکه در موضوع مدیریت لازم بود در تهیه اهداف راهبردی سیاست‌های اجرایی اصلاح شود، افزود: برای رفع ایرادات در طرح‌های جنگل‌داری باید اقدامات درست انجام شود و در این بخش باید جامع‌نگر بودیم.

 

انگورج بیان کرد: بهینه‌سازی، جامع‌نگری در مطالبات، اصلاح سیاست‌های اجرایی با رویکرد مشارکت مردمی در جنگل‌داری ضرورت است و به این ضرورت‌ها باید پرداخته شود تا دوره انتقال به صورت منطقی منتهی شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه صیانت از جنگل‌ها در سال 82 تصویب شد، اظهار کرد: قرار بود موضوع آمایش سرزمین انجام شود سازمان در این برنامه هم تنها ماند باید کمک شود مدیریت جنگل تاوان کم توجهی را پس ندهد.

 

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اعلام اینکه در جنگل باید سیاست جنگل حفظ شود، گفت: مدیریتی که شرایط را به سازمان جنگل‌ها تحمیل کرد سیاست خارج از سازمان بود و تاوان آن را پس دادیم.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه در برنامه صیانت از جنگل مقرر شد هیچ صنعتی در کشور ایجاد نشود و اگر هم صنعتی ایجاد شد با اجازه سازمان باشد، بیان کرد: در دو سال اخیر قاچاق چوب تنزل یافت و در 6 ماه اخیر همه انرژی رئیس سازمان صرف قانون حفظ کاربری اراضی شد.

 

انگورج درباره واردات چوب به کشور، گفت: موضوع واردات باید منوط به میزان تولیدات داخل باشد هر کشوری برای خود قوانین خاصی دارد و در واردات قانون تجارت حاکم است.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر توقف بهره‌برداری از جنگل صورت گیرد انگیزه‌ای برای کنترل نیست، افزود: مباحث مدیریت جنگل‌بانی جدی است و در نیمه راه جنگل‌داری قرار داریم.

 

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه در مدیریت جنگل‌ نباید قضاوت عجولانه صورت گیرد، گفت: شرکت صنعتی چوکا ورشکسته است و شرکت شفارود نیز بدهکار است و لازم است با کارشناسی نقاط ضعف رفع شود.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عمو رجب جنگلبان 4 خرداد 1395
اقای انگورج مدیرت جنگل تاوان عدم مدیریت در بخش جنکل را میدهد زمانی که روسای سازمان و مدیران کل ستادی همه وهمه از بالا تا پایین ار سازمانی دیگر به سازمان جنگلها تشریف اوردند در دهه هفتاد همه مدیریت تخصصی قبل از خود رابباد فنا دادند معلوم بود که سیاست جنگلداری به قهقرا میرود ...اقای انگورج میدانید چه میگویم زمانی که در ادره کل منابع طبیعی ساری 35 نفر نیروی جهادی بدون داشتن اطلاعی از غلوم منابع طبیعی 19 نفر رییس و صاحب پست های تخصصی شدند سیاست جنگلداری نابود شد ...بله درست است همونطوریکه میفرمایید جگلداری نیاز به برنامه 120 تا 160 ساله دارد ولی نیاز به مدیریتی اگاه به علوم منابع طبیعی و دلسوز هم دارد....مجال کم و جای بحث زیاد است اگر فرصت کردید همایشی بگذاریدو از کارشنا نسان غلل پسرفت مدیریت جنگل را اعلام کنند اقای انگورج شما این حرفها را در زمانی بیان میفرمایید که شنیده ها حاکی از بازنشستگی شماست کاش در همان موقع که این پست را تحویل میگرفتید چنین احساس وطرز تفکری داشتید مطمین هستم هرگز راضی به تصدی این پست نبودید از خداوند میخواهم که سیاست جنگلداری از سیاست اداری جدا شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.355 seconds.