.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رقابت 5 نامزد برای تصاحب کرسی ریاست؛
پنجمین دوره مجلس خبرگان چگونه آغاز می شود؟
شمال نیوز: مجلس پنجم 4 خرداد سال 95 شروع و 3 خرداد 1403 به پایان می‌رسد. در گذشته پس از برگزاری انتخابات در اسفند ماه نمایندگان زمان و روز مشخصی برای افتتاحیه و ورود به مجلس را نمی‌دانستند و شبهات بسیاری در این خصوص ایجاد می‌شد.

شمال نیوز: 4 خرداد مجلس پنجم خبرگان رهبری با نمایندگان جدید شروع به کار می‌کند.

به گزارش شمال نیوز، پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی از صبح فردا شروع به کار می‌کند که برخی از چهره ها پس از 16 سال دیگر در این مجلس حضور ندارند و جای خود را به افراد جدیدی داده اند.

نکته جالب این است که مجلس جدید با یک تفاوت بزرگ شروع به کار خواهد کرد. به گفته نمایندگان مجلس خبرگان این اولین بار است که مجلس خبرگان تاریخ شروع و پایان دارد و زمان آغاز و پایان مجلس قانونمند شده است؛ مجلس پنجم 4 خرداد سال 95 شروع و 3 خرداد 1403 به پایان می‌رسد. در گذشته پس از برگزاری انتخابات در اسفند ماه نمایندگان زمان و روز مشخصی برای افتتاحیه و ورود به مجلس را نمی‌دانستند و شبهات بسیاری در این خصوص ایجاد می‌شد.

طبق روال همیشگی مجلس خبرگان در سال دو بار جلسه دارد و تعیین راهبردهای مجلس و کشور را بررسی می‌کنند. مجلس پنجم اما امسال دارای 3 جلسه است که جلسه اول فوق‌العاده محسوب می‌شود که مراسم افتتاحیه مفصلی را خواهند داشت. در این جلسه مهمانان ویژه و مقامات کشور حضور خواهند داشت.

4 و 5 خرداد مراسم افتتاحیه و جلسات آشنایی صورت می‌گیرد؛ در 6 خرداد نمایندگان خبرگان به دیدار رهبری خواهند رفت و پس از آن جلسات غیر علنی آغاز می‌شود.

در جلسات غیر علنی نطق پیش از دستور توسط چند تن از نمایندگان قرائت و پس از آن انتخابات هئیت رئیسه و کمیسیون‌ها برگزار خواهد شد.

این در حالی است که در میان گزینه‌های احتمالی برای ریاست این مجلس، نامی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیده نمی‌شود زیرا وی به صراحت اعلام کردند که برنامه ای برای ریاست ندارند. علاوه بر این شنیده حاکی از آن است که آیت‌الله شاهرودی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مؤمن برای ریاست مطرح هستند./ نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.355 seconds.