.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخلفات برخی اعضای شورای شهر باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود
شمال نیوز: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس با بیان اینکه تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهرها باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود، بر ضرورت تدوین قانون برای نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا تاکید کرد.

به گزار ش شمال نیوز، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس با بیان اینکه تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهرها باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود، بر ضرورت تدوین قانون برای نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا تاکید کرد.

محمدجواد کولیوند درباره اتفاقات اخیر مبنی بر دستگیری برخی از اعضای شوراهای شهر در تبریز و زرند کرمان، افزود: شورای‌های شهر وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند اما گاهی شاهد انجام برخی تخلفات اعم از اجازه تغییر کاربری ها یا واگذاری برخی زمین ها در بافت شهری از سوی برخی اعضای شوراهای شهر هستیم که عمدتا به وسیله رانت، این اقدامات انجام می گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهرها باعث سلب اعتماد عمومی می شود، ادامه داد: اگرچه این تخلفات بسیار اندک رخ می دهد و نمی توان آن را به همه اعضای شوراهای شهر سراسر کشور تعمیم داد اما بدون شک همین تخلفات اندک نیز ممکن است اعتبار شوراها را زیر سوال ببرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکیدبر ضرورت تدوین قوانین برای نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا، تصریح کرد: به طور حتم باید با جدیت با متخلفان برخورد شود و در حوزه قانون نیز باید مجازاتی برای متخلفان در نظر گرفته شود که اگر قرار باشد فردی وارد شورا شود تنها به خدمت رسانی فکر کند.

کولیوند درباره چگونگی نظارت بر عملکرد شوراهای شهر، یادآور شد: هم اکنون این نظارت از سوی فرمانداری ها انجام می‌شود و فرمانداری‌ها هستند که بر مصوبات شوراهای شهر رسیدگی و نظارت می‌کنند، همچنین سازمان های نظارتی نیز موظف به کنترل عملکرد شوراها هستند اما واقعیت آن است که برخی از این تخلفات در مراحل ابتدایی قابل شناسایی نیست بلکه ممکن است بعد از گذشت یکسال نشانی از این تخلفات یافت شود به همین دلیل ضروری است که  نظارت ها دقیق‌تر صورت گیرد.

وی در توضیح تغییر قانون شوراها در مجلس، تاکید کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تعدادی از قوانین مرتبط با شوراهای شهر و روستا اعم از نحوه انتخاب و ورود افراد به شوراهای شهر را تغییر داده است اما ضرورت دارد در بخش نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا بررسی های بیشتری صورت گیرد، ضمن اینکه تلاش کرد تا در سیستم قضایی این پرونده ها سریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون شوراها قطعا در بخش نظارتی باید با شورای عالی استان‌ها و شوراهای سراسر کشور مراودات قوی تری داشته باشد و در حوزه نظارت نیز جدی تر وارد شود، اقدامی که بدون شک پیگیری خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، پس از آنکه چندی پیش خبری مبنی بر دستگیری سه تن از اعضای شورای شهر تبریز منتشر شد به تازگی نیز خبر رسیده یکی از اعضای شورای شهر زرند در استان کرمان نیز به دلیل اختلاس های مالی دستگیر شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.