.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعمال ۲۷ رجب/ با انجام اعمال این شب اجر شصت سال عبادت را ببرید
۲۷ رجب سالروز بعثت حضرت محمد(ص) از روزهای خوب و متبرکی است که اعمالی برای شب و روز آن ذکر شده تا امکان بهره مندی هرچه بهتر و بیشتر از این فرصت معنوی فراهم شود.

به گزارش شمال نیوز: از اعمال سفارش شده ویژه روز مبعث پیامبر که مصادف با بیست و هفتم رجب است از امام جواد (ع) اینگونه نقل شده است که فرمودند: در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می تابد بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا (ص) به رسالت مبعوث شد و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد اجر عمل شصت سال می برد.

از جمله اعمال این شب می توان به غسل مستحبی مخصوص این شب اشاره کرد. خواندن زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) از افضل اعمال  شب عید مبعث است.  

روزه گرفتن در روز عید بسیار توصیه شده است و عید مبعث یکى از چهار روزى است که در تمام سال امتیاز دارد و ثواب روزه گرفتن در این روز برابر است با هفتاد سال روزه داری. از دیگر کارهای توصیه شده در این روز ذکر صلوات است.

در کتاب های تاریخی نقل شده است که حضرت امام جوادعلیه السلام در زمانیکه در بغداد بودند روز نیمه رجب و روز بیست و هفتم را روزه می گرفتند و ما را توصیه می‌کردند به دوازده رکعت نماز مخصوص این روز، که شرح انجام این نماز مستحبی در ادامه مطلب آمده است.

از مجموعه اعمال پر فضیلت این شب می توان به دوازده رکعت نماز آن اشاره کرد که پس از نماز عشاء  تا پیش از نیمه شب در هر ساعت یک نماز دو رکعتی به گونه ای که در هر رکعت حمد و سوره اى از سوره هاى کوچک مفصل ( مفصل ازسوره محمد است تا آخر قرآن) خوانده شود، در مجموع شش نماز دو رکعتی از جمله اعمال مستحب این شب است.

در این نماز بعد از پایان هر دو رکعت خواندن هفت مرتبه سوره حمد، مُعَوَّذَتَیْن (سوره های ناس و فلق)، و سوره های توحید، کافرون، قدر و آیة الکرسى توصیه می شود .

مُعَوَّذَتَیْن به سوره هایی گفته می شود که با معنی پناه بردن شروع می شود و  در دو سورة ناس و فلق خداوند به پیامبر اسلام می گوید که "از چه چیزهایی"، "به چه کسی" پناه ببرد. در متن آیات این سوره ها کاملا این مسئله مشهود است و عبارت مُعَوَّذَتَیْن به معنی خواندن سوره ناس و فلق است.

بعد از خواندن این نماز خواندن این دعا در مفاتیح توصیه شده است:

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن  تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ...

 

ستایش خاص خدایى است که نگیرد فرزندى و نیست براى او در فرمانروایى شریکى و نیست برایش یاورى از خوارى و به بزرگى کامل بزرگش شمار، خدایا از تو خواهم به حق چیزهایى که موجبات عزتت بر پایه هاى عرشت مى باشد و به حق سرحد نهایى رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر بزرگتر بزرگترت و به حق ذکرت که والاتر و برتر و اعلى است و به کلمات تام و تمامت....

 

پس بخوان هر دعایى و حاجتی که داری و درود فرست بر محمد و آلش .


منبع:فردا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.