.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزی یک سیب بخورید تا سالم بمانید
یک مثل خیلی معروف هست که می‌گوید: در روز یک سیب بخور تا دیگر دکتر نروی

تناسب اندام: سیب فواید فراوانی را در خود جای داده است، پس برای گاز زدن آن هنگامی که کتاب می‌خوانید یا در راه محل کارتان هستید، دلایل خوبی وجود دارد. در این راهنما با ۷ راهی که خوردن یک سیب در هر روز، شما را از دکتر دور می‌کند، آشنا خواهید شد.

  ۱. کمک می‌کند دستگاه گوارشتان تمیز شود   مقدار فراوان فیبر در سیب، می‌تواند به تمیز کردن دستگاه گوارش کمک کند، و از بوجود آمدن مشکلاتی همچون اسهال و یبوست جلوگیری نماید. این خاصیت همچنین می‌تواند از بوجود آمدن سنگ صفرا نیز پیشگیری کند. فیبر دو کار مجزا می‌کند، هم مایع زیادی را از روده‌ی بزرگ، یعنی همان راهی که غذای هضم شده در آن حرکت می‌کند، پاک می‌کند و هم آب غیر ضروری را از مدفوع جذب می‌نماید.   روزی یک سیب بخورید تا سالم بمانید   ۲. باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود   سیب برای تحت کنترل نگاه داشتن سطح کلسترول عالی است. فیبر حل پذیر سیب، در آب داخل بدن خیس می‌خورد و ژلی تشکیل می‌دهد که به کلسترول می‌چسبد و آنرا به شکل مدفوع خارج می‌کند. در غیر اینصورت توسط بدن جذب می‌شوند. ۳. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد   پوست سیب پر از مواد مغذی گیاهی مثل کورستین، سه ترپن، روبینو انواع آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهاست. این مواد بعنوان پیشگیرنده‌ی آسیب‌های سلولی و تکثیر سلول‌های سرطانی شناخته شده‌اند، بنابراین می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.   ۴. دندان‌هایتان را قوی نگاه می‌دارد   جویدن سیب، باکتری‌های درون دهان را کاهش می‌دهد، و دندان‌هایتان را از پوسیده شدن باز داشته و سلامت لثه‌هایتان را بهبود می‌بخشند.   ۵. قلبتان را سالم نگاه می‌دارد   فیبر حل پذیر درون سیب، در برابر ایجاد آرام کلسترول در شریان‌ها مسئول است، بنابراین از مسدود کردن رگ‌ها جلوگیری کرده و اجازه می‌دهد خون به راحتی به قلب جریان داشته باشد.
۶. به کاهش وزن کمک می‌کند   هنگام کاهش وزن، از آنجایی که سیب پر از فیبر است و بدون کالری اضافی، بصورت سالم شکم شما را پر نگاه دارد، می‌تواند یک میوه‌ی دم دستی برایتان باشد.   ۷. در دفع مسمویت شما را یاری می‌کند   این یک حقیقت شناخته شده است که برای پاکسازی بدن از سمومی که توسط غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم بوجود آمده‌اند، میوه‌ها مفیدند. سیب هم میوه‌ایست که به رهایی کبد شما از شر این مواد سمی کمک می‌کند. بسیار خب، حالا که با فواید سیب آشنا شدید، یک سیب در روز بخورید و دیگر دکتر نروید!
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.