.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
30 توصیه برای حفظ تناسب اندام
در هفته حتما یک یا دو بار ماهی مصرف کنید. برای پخت از یک روش سالم استفاده نمایید . آرد سوخاری به کار نبرید و آن را سرخ نکنید. هر بار که غذا می خورید از غلات سبوس دار استفاده کنید شامل یک برش نان گندم کامل مانند نان سنگک.

1. امروز یک میوه جدید را امتحان کنید. تازه، یا میوه ی خشک مهم نیست (ولی شکر اضافه نکنید). خیلی از افراد چاق تمایلی به خوردن میوه ندارند و یا اصلا در سبد غذایی روزمره شان میوه جایی ندارد.

2. روزانه حداقل 6 تا 8  لیوان آب خالص بنوشید. یک بطری آب در دسترس خود قرار دهید تا بتوانید بعد از خالی شدن مجدد آن را پر کنید و در پایان روز نیز به خوبی آن را بشویید. خیلی از اوقات شما بین گرسنگی و تشنگی دچار اشتباه می شوید واگر آب در دسترس شما باشد از خوردن غذای اضافی رها می شوید.

3. حداقل به میزان یک فنجان سبزیجات غیر نشاسته ای با برگ سبز تیره مصرف نمایید. (برای مثال بروکلی، اسفناج، کلم بروکسل، کاهو)

4. قبل از وعده های اصلی غذا از سالاد استفاده نمایید.

5. روزانه حداقل 2 میان وعده سالم شامل حداقل دو گروه غذایی داشته باشید. برای مثال یک سیب به همراه یک لیوان شیر کم چرب و یا نصف فنجان ماست کم چرب به همراه نصف فنجان تمشک.

6. حداقل 1 یا 2 فنجان شیر بدون چربی یا 1% چربی بنوشید. می توانید شیر را به تنهایی یا همراه غلات یا در قهوه یا در هنگام پخت غذا به کار برید.

7. میان وعده ای را برای خود برنامه ریزی کنید که حداکثر تا 100 کالری داشته باشد.(2 عدد بیسکوییت کوچک یا 4 تکه کوچک شکلات) در استفاده از این مواد غذایی زیاده روی نکنید حداکثر 2-3 بار در هفته.

8. در هر وعده چند قاشق از غذایتان را دربشقاب باقی بگذارید. یا قبل از شروع به غذا تعداد قاشق های مورد استفاده خود را بشمارید.

9. تمامی نوشیدنی های حاوی کالری را تنها در لیوان 240 میلی لیتری مصرف کنید آن هم حد اکثر یک بار درهفته.

10. آجیل (ترجیحا خام  و بدون نمک) به عنوان میان وعده استفاده نمایید البته باید بدانید که اگرچه چربی موجود در آجیل از نوع چربیهای مفید است ولی دارای انرژی فراوان می باشد و نباید بیش از یک بار در هفته از این مواد خوراکی استفاده نمایید.

11. اگر غذایی خوشمزه نیست یا ارزش کالری مصرف کردن ندارد ، بدون دلیل آن رامزه مزه نکنید چرا که در هر صورت حاوی انرژی می باشد.

12. حداکثر 1 ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید این صبحانه می تواند شامل یک فنجان شیر کم چرب  همراه یک نوع از غلات سبوس دار مثل کورن فلکس یا نان های سبوس دار باشد.

13. فقط در حالی که پشت میز غذا و یا در کنار سفره نشسته اید، غذا بخورید. از خوردن غذا در حین تهیه آن بویژه در آشپزخانه و در حین جمع کرن غذا بپرهیزید.

14. اضافه غذای فرزندانتان را استفاده نکنید و یا با آنان در خوردن غذا شریک نشوید.

15. با استفاده از سبزیجات غیر نشاسته ای، سالاد رنگارنگی برای خود درست کنید( به اندازه 2 فنجان)

16. در هفته حتما یک یا دو بار ماهی مصرف کنید. برای پخت از یک روش سالم استفاده نمایید . آرد سوخاری به کار نبرید و آن را سرخ نکنید.

17. هر بار که غذا می خورید از غلات سبوس دار استفاده کنید شامل یک برش نان گندم کامل مانند نان سنگک.

18. در مصرف گوشت بویژه گوشت قرمز زیاده روی نکنید. سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل لوبیا یا غذاهای تهیه شده از سویا  یا لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار را امتحان کنید.

19. امروز یک نوع سبزی جدید را امتحان کنید. ترجیحا یک سبزی با رنگ روشن را انتخاب کنید.(سبزروشن ،زرد یا نارنجی) تنوع در سبزیجات و میوه جان باعث افزایش اشتها و علاقه شما به غذای سالم خواهد شد.

20. به جای اینکه برای غذاخوردن به رستوران بروید، امروز مواد غذایی لازم را تهیه کنید و در خانه غذایتان را آماده نمایید. این به معنای عدم لذت از غذاهای رستورانی نیست بلکه منظور عدم استفاده مکرر از غذاهای آماده بویژه فست فودها می باشد.

21. یک کاسه سوپ بخورید. سوپی که بر پایه سبزیجات و آبکی باشد و ترجیحا کمتر از 500- 400 میلی گرم سدیم داشته باشد.

22. برای افزایش فیبر مصرفیتان، به جای آبمیوه از میوه کامل استفاده نمایید.(مثل یک پرتقال، سیب،  یک فنجان توت یا آناناس)

23. به جای ماست طعم دار از ماست ساده کم چرب یا بدون چربی همراه نصف فنجان توت فرنگی یا 2-1 قاشق غذاخوری از دانه ها یا برگه میوه یا نصف فنجان سس سیب بدون شکر استفاده نمایید.

24. هنگامی که قبل از خواب یا بعد از شام می خواهید چیزی بخورید از خود سوال کنید آیا واقعا گرسنه اید ؟ و اگرجوابتان خیر است آن را کنار بگذارید و سریع دندان هایتان را مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و دهانتان را با دهانشویه بشویید تا به روز خود پایان دهید.

25. به جای اینکه ساندویچ خود را کامل بخورید، نصف آن را مصرف کنید و برای اینکه سیر شوید از میوه تازه یا سبزیجات خام یا پخته استفاده کنید.

26. هنگام غذا خوردن تمام  وسایلی که حواستان را پرت می کند خاموش کنید.(حتی موبایلتان) و فقط بر روی غذای خوردن خود تمرکز کنید.

27. یخچال و فریزر خود را پاک سازی کنید و البته تمام مواد غذایی غیر مفید را نیز دور بریزید.

28. تمام مواد ناسالم را از آشپزخانه خود و کابینت ها دور کنید.

29. در مورد اینکه چه غذاهایی را باید بیشتر مصرف کنید و مصرف چه غذاهایی را باید محدود سازید، فکر کنید.

30. اگر می خواهید فرزندان شما از غذاهای سالم بخورند شما نیز باید عادات غذایی نادرست خود را ترک کنید.

منبع: آکاایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.