.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور ۴ جریان سیاسی در مجلس دهم
با مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات مجلس، یک بررسی دقیق از حضور گرایش‌های مختلف در جمع منتخبان مجلس دهم نشان می‌دهد اصول‌گرایان با کسب حدود ۱۱۸ کرسی حائز اکثریت مجلس دهم شدند.

به گزارش تسنیم، با مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک بررسی دقیق از حضور گرایش‌های مختلف در جمع منتخبان مجلس دهم نشان می‌دهد که اصولگرایان با کسب حدود ۱۱۸ کرسی حائز اکثریت مجلس دهم شدند.

حدود ۵۵ نماینده منتخب مجلس دهم در تبلیغات انتخاباتی خود رسماً اعلام کرده‌اند که هیچ گرایش خاص جناحی ندارند و به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

اصلاح‌طلبان نیز که تحت عنوان لیست امید وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده‌ بودند، موفق شدند حدود ۹۶ کرسی از مجلس دهم را در اختیار بگیرند که با این توصیف باید گفت، اصلاح‌طلبان دومین جریان سیاسی غالب در بین ۴ جریان سیاسی حاضر در مجلس دهم خواهند بود. نکته مهم دیگر آنکه برخی افراد حاضر در لیست امید همانند، کاظم جلالی، بهروز نعمتی و علی مطهری که با عنوان این لیست وارد مجلس شده‌اند، خود را اعتدالی خوانده و از اصلاح‌طلب تلقی کردن خود استنکاف دارند.

برخی نمایندگان منتخب نیز با عنوان اعتدال و حامی دولت(دولت یازدهم) وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده بودند که این جریان حدود ۲۰ کرسی را در مجلس دهم خواهد داشت که با این حساب حامیان دولت یازدهم در مجلس دهم اقلیت محض خواهند بود و بعد از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین، چهارمین جریان سیاسی حاضر در مجلس دهم خواهند بود.

به گزارش تسنیم، اکثریت قابل توجه از ۵۵ نماینده منتخب مستقل کسانی هستند که به دلایل محدودیت در لیست ائتلاف اصولگرایان در لیست این جبهه سیاسی قرار نگرفته و طبق آنچه خودشان گفته‌اند به جریان سیاسی اصولگرایان گرایش دارند.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیته ساماندهی اصولگرایان در همین زمینه به خبرنگار سیاسی تسنیم گفت: گرچه جریان اصولگرایی در مجلس دهم به تنهایی حائز اکثریت است، اما برخی دیگر از نمایندگان منتخب که در لیست ائتلاف اصولگرایان حضور نداشتند، اصولگرا هستند و خودشان برای پیوستن به فراکسیون اکثریت مجلس اعلام آمادگی کردند و لذا اصولگرایان در مجلس صاحب فراکسیون اکثریت خواهند بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.392 seconds.