.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش تجلیل از مقام كارگر درشركت صنایع چوب و كاغذ مازندران

مراسم تجلیل از مقام شامخ كارگران در بزرگترین و موفق ترین شركتهای تولیدی مازندران باحضور جمع کثیر از کارگران این شرکت و با سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران در ابتدا این مراسم رئیس شورای اسلامی کارشرکت چوب وکاغذ مازندران با تبریک هفته کارگرو با اشاره روز جهانی کارگر گفت: در سال 1889 میلادی کنگره بین‌المللی کارگران در پاریس، به پیشنهاد نماینده کارگران امریکا، روز اول ماه مه را به عنوان روز جهانی کارگر برگزیدند و درپی آن در بسیاری از کشورهای دنیا، کارگران این روز را گرامی می‌دارند.
جواد فرقانی افزود: در سال 1886 میلادی، پلیس شیکاگو با حمله به تظاهرات گسترده کارگران، که برای 8 ساعت کار درروز و حق تشکیل اتحادیه‌های کارگری برپاشده بود، آنان را به خاک و خون کشیدند. چند روز بعد از این واقعه دادگاه چند تن از رهبران کارگران را محاکمه و به مرگ محکوم کرد.

فرقانی اضافه نمود: در آن ایام رهبران کارگران شیکاگو به دست مستکبران جان باختند، اما حقانیت گفته‌هایشان به تدریج بر همگان مسلم شد و در سال 1919 بر براساس معاهده ورسای سازمان بین‌المللی کار به عنوان یک نهاد خود مختار و وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل متحد برپا شد.

رئیس شورای اسلامی کار چوب وکاغذ مازندران افزود: مشکلات فعلی کارگران ناشی از خلا قانونی نیست بلکه ناشی از عدم اجرای قانون است.

این فعال جامعه کارگری با بیان این مطلب که همپای این قانون پیشرفته، تولید و صنعت رشد خوبی نداشته و دولت هم به وظایف نظارتی خود خوب عمل نکرده، گفت: با توجه به شرایط و معضلات موجود، این قانون نتوانسته عامل ثبات و توسعه یافتگی در بخش های تولید و صنعت باشد.

وی در همین رابطه افزود: در بخش های صنعتی و واحدهای تولیدی که کارفرمای منصف وجود دارد و دولت نیز نظارت انجام می دهد، سطح اجرای قانون کار بهتر است اما در اکثر موارد، اجرای قانون کار با چالش های جدی مواجه است.

وی افزود: اصرار بر اجرای این سیاست که ساز و کار اجرایی آن دارای اشکالات جدی بوده و بار‌ها با دلایل مختلف کار‌شناسی، شرعی و قانونی مواجه شده است به نوعی دست اندازی و دست درازی و تهدید منافع میلیون‌ها کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر بعنوان صاحبان سازمان تامین اجتماعی است و پیامدهای جز زیان بخش عظیمی از جامعه را در پی نخواهد داشت.
 

فرقانی افزود منابع، ذخایر، سرمایه‌ها، دارائی‌ها ی سازمان تامین اجتماعی، حق الناس و دارای صاحبان و مالکانی مشخص است و از طرفی بر اساس مفاد بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره‌های آن، ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سایر صندوق‌های بیمه‌ای مجوز قانونی ندارد.

رئیس شورای اسلامی کار چوب وکاغذ مازندران در قسمت هایی از صحبت های خود با انتقاد از واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد: مشکل واگذاری غیرتخصصی و تعطیلی کارخانجات صنعتی مشکلی است که در اغلب استانهای کشور وجود دارد ومازندران هم کم بی نصیب نبوده است.

وی ابرازداشت: متاسفانه نه تنها تولید و توسعه و پیشرفتی پس از واگذاری در این زمینه محقق نشد بلکه بدلیل عدم صلاحیت افرادی که واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده بود، حتی شاهد تعطیلی و تغییر کاربری بوده ایم.

فرقانی با انتقاد از فاصله طبقاتی در جامعه و حداقل دستمزد کارگران و همخوانی نداشتن با تورم موجود گفت:باید به دنبال حداقل معیشت برای جامعه کارگری بود به طوری که کارگران 712 هزار تومان میزان هزینه ابتدایی برای یک خانواده محروم است لذا انتظار کارگران براین است که کارفرمایان با دولت وارد مذاکره شوند تا حقوق کارگران به عدالت پرداخت شود.

این فعال جامعه کارگری خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی در سال‌های گذشته بر دهک های مختلف جامعه وارد آمده و شرایط معیشتی برای مردم به ویژه کارگران شرایط سختی بوده است و سبب شده که ما افزایش هزینه های آموزشی، مسکن، کالاهای مصرفی و افزایش هزینه خدمات را داشته باشیم در نهایت این افزایش هزینه ها سبب شده که خط فقر یک خانواده کارگر 4 نفره به 2 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

وی همچنین بیان داشت: تورمی که به جامعه کارگری اصابت می کند بیش از تورمی است که اعلام می شود.
رئیس شورای اسلامی کار شرکت چوب وکاغذ مازندران تاکید کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی ناظر به تقویت نیروی کار است و زمانی که ما نتوانیم نیروی کار را توانمند کنیم نخواهیم توانست از آن بهره مند شویم ضمن این که عدم اجرای قوانین و مقرراتی که باعث رکود تولید می شود ارتباطی به کارگر ندارد و کارگران در بخش رکود تولید مقصر نیستند.
نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار،کارخانجات مازندران با اشاره به مشکلات عدیده شرکت چوب وکاغذ مازندران در سال 94 اظهارکرد: علیرغم همه مشکلات از قبیل نداشتن مواد اولیه،طرح غیر کارشناسی استراحت جنگل،نداشتن نقدینگی ،واردات بی رویه کاغذ و تعرفه پایین واردات و موانع واردات چوب این شرکت با درایت مدیرعامل و کارگران خویش با همدلی و وحدت این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نگاه نمایندگان مجلس و مسئولین نسبت به تولید و صنعت خواستارتوجه به معیشیت کارگران و مقیاس حقوق بگیران در کشور شد.

در ادامه اين مراسم دکتر ابوالفضل روغنی گلپایگانی در جمع کارگران چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه شخصیت کارگران چوب و کاغذ مازندران قابل ستایش است گفت:شخصیت والای کارگران این شرکت به حدی است که این حقیر بعنوان مدیرعامل عذرخواهی میکنم بلحاظ مشکلاتی که سال گذشته در شرکت بوجودآمد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران افزود:مشکلات شرکت چوب وکاغذ مازندران نشات گرفته از شرایط خاص کشوربود و امروز باید با افتخاربگوییم کشورهایی که قراربود در حرکت های نظامی با ما مقابله کنند امروز در صف ارتباطات اقتصادی قراردارند.
وی افزود:وقتی شرایط بحران بوجود می آید باید بدور از تصمیمات احساسی و حماسی تصمیمات درست و اساسی گرفته شود واگرتصمیمات درست انجام نشود آثارزیان بخشی برای جامعه در برخواهدداشت.

دکترروغنی با انتقاد ازاینکه بخش عمده ای ازمشکلات کشورما بیماری مدیریتی است اظهارکرد:بحث بیماری های مدیریتی نه تنها شامل کشورما گردیده بلکه بسیاری از کشورهای جهان سوم درگیراین بیماری مزمن میباشند.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران از بیماری مدیریت انتهاری،نمایشی،بی اعتمادی ،واکنشی و اضطراب بعنوان آفت بیماری مدیریتی نامبرد وافزود:نقطه مقابل این آفت ها وبیماری امید و تلاش است که در وجود تک تک همکاران چوب و کاغذ دیده میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد:امروزچوب وکاغذ مازندران دیروز نیست بلکه در یک کارزارو جنگ رقابتی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن دارد.

دکتر روغنی تصریح کرد:نوع مقابله به آسیب های اقتصادی طرح توسعه شرکت میباشد و شرکت چاره ایی جزء این ندارد که طرحهای توسعه را اجراء نماید واین طرح ها حیات این شرکت میباشد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت :این دولت علیرغم نداشتن ها و خزانه خالی و روابط تیره و تار بین المللی در مسیری قرارگرفته است که ظرف چند ماه آینده به شکوفایی اقتصادی وروابط ایده آل بین المللی خواهیم رسید و این مهم نوید بخش روزهای خوب ورویایی چوب وکاغذ مازندران خواهد بود.

وی با دعوت به صبر کارگران و امید بخشی به مجموعه چوب و کاغذ مازندران ابراز امیدواری کرد کمافی السابق با تلاش وکوشش برگ های زرین دیگری در سال 95 به افتخارات شرکت افزوده شود.

ديگر سخنران اين مراسم دكتر عليرضا يونسي معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران بود كه در جمع کارگران چوب و کاغذ مازندران درهمایش بزرگداشت هفته کارگر با بیان اینکه کارگران این شرکت همواره نشان داده اند که در شرایط سخت به رشد و توسعه برسند گفت: این تکامل زمانی میسر گردید که کارگران دوشادوش مدیران شرکت با همدلی و سعی وتلاش ناهمواری ها را طی نمودند .

معاون سیاسی و امنیتی مازندران با اشاره به شرایط سخت کشور در هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت :در آنزمان نظام جمهوری اسلامی با بیش از 37 کشور دنیا مقابله میکرد و این کارگران بودند که علاوه برحفظ سنگر تولید در سنگر جبهه وجنگ دوشا دوش رزمندگان به ایران اسلامی عزت بخشیدند.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران افزود:در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ،کارگران ایران اسلامی نقش ارزنده ایی ایفا نمودند و با حضور آگاهانه خط بطلان بررویای شوم بیگانگان کشیدند.

وی گفت: قبل از انتخابات 92 شش قطعنامه بسیارسخت شورای امنیت 8 قطعنامه شورای حکام برایران تحمیل شده بود ودر سطح بین الملل نیزبحث ایران هراسی ترویج پیدا نموده بود و امروزبا تدبیردولتمردان شاهد روادید بین المللی هستیم.

وی تصریح کرد:در بیشترفرودگاههای دنیا از دادن بنزین به هواپیما های جمهوری اسلامی امتنان میورزیدند و دربساری از بنادر از تردد کشتی ها ما جلوگیری میکردند.

یونسی با اشاره به تورم بالای 40 درصد دولت پیشین و نا امیدی جامعه گفت:در دولت گذشته ارزکشور ما به کمترین سطح ممکن رسیده بود.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران با اشاره به رکود مصرف کاغذ بلحاظ حضور رسانه های مجازی گفت:باید خط تولید نگاهی کامل به شرایط بازارداشته باشد وبا توجه به کمبود مواد اولیه وعدم فروش مناسب طرح توسعه شرکت از واقعیت های انکارناپذیراست که بعنوان یک اصل قراربگیرد.

یونسی در قسمت دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اگرتاکنون شرکت چوب وکاغذ مازندران ماندگاروسرپا میباشد از مجاهدت نیروی این واحد خبرمی دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.