.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۶ واقعیت‌ در مورد بادام
باید بدانید که بادام خواص بی‌شماری دارد، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و بخشی از تغذیه سالم را تشکیل می‌دهد.

در این مطلب کوتاه به ۶ واقعیت در مورد بادام می‌پردازیم. 

 

روغن بادام شیرین

 

بادام باعث چاقی نمی‌شود

برخلاف باورهای رایج بادام باعث چاقی نمی‌شود. برخلاف تصور عموم بادام و کلا تمام میوه‌های صدفی باعث چاقی نمی‌شوند. مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و غیره با وجود اینکه حاوی چربی هستند اما درعین‌حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی‌های زیاد را مهار می‌کنند. 

بادام برای گیاهخواران

بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره تغذیه نمی‌کنند مناسب باشد. توصیه می‌کنیم گیاهخواران حتما بادام را در برنامه غذایی خود داشته باشند. 

بادام خام یا بو داده؟ 

توجه داشته باشید که بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولا از چربی‌های مضر استفاده می‌شود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کنید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید. 

تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

بادام حاوی مواد مغذی و خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازه‌ یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی‌اکسیدان پولی فنول به بدن می‌رساند. 

بادام را با پوست بخورید

پوست نازک بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد. توصیه می‌کنیم بادام را با پوست نازک آن میل کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.