.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولتیماتوم منتخب مردم شرق مازندران در مجلس:
مازوت باید از سوخت نیروگاه نکا حذف شود
شاعری گفت: انتشار این گاز در هوا، سلامتی انسان‌ها و موجودات زنده را به خطر انداخته و همچنین موجب آسیب به منازل مسکونی،خودروها و وسایط نقلیه می‌شود و انتظار است که سوخت طبیعی جایگزین سوخت مازوت در نیروگاه نکا شود

شمال نیوز : منتخب مردم شرق مازندران(شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه) در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزینی سوخت مازوت نیروگاه نکا باید با فوریت در دستور کار قرار گیرد و مازوت باید از سوخت نیروگاه شهید سلیمی نکا حذف شود.

علی‌محمد شاعری،ا اظهار کرد: نیروگاه نکا ازجمله نیروگاه‌های بزرگ کشور است که ضمن فعالیت فراوان و بزرگی در تولید برق کشور به همان اندازه نیز سال‌ها است که از سوخت مازوت به عنوان سوخت خطرناک برای سلامت، استفاده می‌کند و این مساله خطرآفرین شده است.

وی با بیان اینکه جایگزینی سوخت طبیعی به جای سوخت مازوت از خواسته‌های به‌حق افراد منطقه و روستاییان حاشیه نیروگاه شهید سلیمی نکا است، افزود: سلامت افراد منطقه با سوخت مازوت این نیروگاه به خطر افتاده است که امیدواریم این مساله با فوریت در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه یک‌میلیارد لیتر مازوت در نیروگاه نکا مصرف می‌شود که این سوخت دارای گوگرد 20 هزار پی‌پی‌ام است، تصریح کرد: با انتشار این گاز در هوا، با توجه به مرطوب بودن مازندران و بارندگی، موجب بارش باران اسیدی در منطقه و در معرض خطر قرار گرفتن سلامت مردم خواهد شد.

شاعری گفت: انتشار این گاز در هوا، سلامتی انسان‌ها و موجودات زنده را به خطر انداخته و همچنین موجب آسیب به منازل مسکونی،خودروها و وسایط نقلیه می‌شود و انتظار است  که  سوخت طبیعی جایگزین سوخت مازوت در نیروگاه نکا شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تولید گاز مازوت در نیروگاه نکا خطرناک است و روستاییان حاشیه این نیروگاه را دچار مشکل کرده است، گفت: محیط زیست باید با نظارت کامل برای پیگیری و رفع این معضل، چاره‌اندیشی کند و در این راستا با برنامه‌ریزی منسجم وارد شود.

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور ایران نیز روزهای گذشته در دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ، استفاده از گاز در نیروگاه‌های کشور را از جمله اقدامات دولت در زمینه حل مشکلات زیست محیطی در سال جاری عنوان کرد که همین مساله توجه به جایگزینی سوخت را در نیروگاه نکا بیشتر می‌کند.

شاعری گفت: با توجه به اینکه اولویت دولت، حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار است لذا از رئیس جمهور و مسئولان خواهشمندیم که دستور جایگزینی گاز طبیعی به جای مازوت را با فوریت برای نیروگاه نکا صادر کنند تا مردم از هوای سالم استفاده کنند و بیش از این سلامت افراد به خطر نیفتد.

به گزارش فارس، نیروگاه نکا از جمله نیروگاه‌های بزرگ و ویژه کشور است که ظرفیت تولیدی برق این نیروگاه 2 هزار و 214 مگاوات برق است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.215 seconds.