.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حفاری های غیرمجاز غار هوتو دور از چشم مسئولان میراث فرهنگی
مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی غار هوتو بهشهر از عدم نظارت میراث فرهنگی مازندران نسبت به حفاری های غیر مجاز این غار تاریخی جهان انتقاد کرد.
حفاری های غیرمجاز غار هوتو دور از چشم مسئولان میراث فرهنگی

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی غار هوتو بهشهر از عدم نظارت میراث فرهنگی مازندران نسبت به حفاری های غیر مجاز این غار تاریخی جهان انتقاد کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، محمد عظیمی اظهار داشت: میراث فرهنگی مازندران هیچ توجهی به انجمنهای میراث فرهنگی ندارد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی غار هوتو بهشهر با اشاره به اینکه مسئولان میراث فرهنگی استان پنج سال گذشته طرح ایجاد غار موزه هوتو را به تصویب رسانده اند، خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

نیروهای حفاظت میراث فرهنگی اقدامی برای حفاظت نمی کنند

عظیمی با بیان اینکه حفاری های غیر مجاز در غار کمربند هوتو بهشهر رو به فزونی است، یادآور شد: به رغم حضور نیروهای حفاظت در محل غار تنها اقدامی که در این بخش صورت نمی گیرد، حفاظت است و حفاری های غیرمجاز در این بخش همچنان از سوی برخی افراد منطقه انجام می شود.

این دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری مازندران بیان داشت: بر اساس آخرین گزارشهای ارسالی از سوی دوستداران انجمن، چشمه عمارت بهشهر در معرض تخریب جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرریز آب چشمه عمارت بهشهر باعث مرطوبیت بنای ساختمان شده است، گفت: هیچ کنترل و نظارتی از سوی میراث فرهنگی شهرستان برای جلوگیری از تخریب بنای تاریخی فوق صورت نگرفته و هر آن امکان تخریب این بنا محتمل است.

عظیمی با اشاره به ارائه نامه اعتراضیه ای از سوی انجمن به استاندار مازندران برای جلوگیری از تخریب بنای تاریخی چشمه عمارت بهشهر خاطرنشان کرد: به واسطه عدم توجه مسئولان میراث استان و شهرستان تخریب چشمه عمارت بهشهر به خطرناکترین موضوع میراثی منطقه مبدل شده است.

دیواره سد تاریخی عباس آباد در معرض تخریب جدی

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهشهر نیز با انتقاد از روند افزایش تخریب دیواره سد تاریخی عباس آباد بهشهر، عنوان کرد: سرپرست فعلی میراث فرهنگی بهشهر هیچ اعتقاد و باوری نسبت به آثار تاریخی و میراثی ندارد.

وی با بیان اینکه روند حفاری های غیرمجاز به مواریث فرهنگی و آثار تاریخی منطقه رو به فزونی است، اظهار داشت: سال 86 ایجاد شهر باستانی در جوار هوتو از سوی مسئولان میراث استان عنوان که از آن زمان به بعد هیچ اقدامی برای این مهم صورت نگرفته است.

وی در عین حال با اشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در منطقه مربوط به دوران ساسانی بیان داشت: حفاظت از عرصه های تاریخی و میراث فرهنگی در شرق مازندران مفهومی ندارد.

عظیمی همچنین روند تخریب بناهای تاریخی و حفاری های غیرمجاز از میراث کهن این مرز و بوم را در سایر نقاط استان ملموس دانست و از خبرگزاری مهر به واسطه انعکاس اخبار واقعی تخریب بناهای تاریخی و میراثی کشور تقدیر کرد.

وی گفت: رسانه ها نقش اساسی در حفاظت از عرصه های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی مناطق خود داشته بنابراین کمک به حامیان میراث فرهنگی در واقع نوعی حمایت و احساس میهنی نسبت به آثار تاریخی ایران کهن است.

غار کمربند هوتو از نادر مکانهای تاریخی جهان بوده که حضور انسان اولیه متفکر دوره "نئاندرنتال" در آن به اثبات رسیده است.

این غار حدود 50 سال پیش توسط پروفسور "کارلتون کن" سرپرست هیئت آمریکایی مورد کاوش قرار گرفته است.

غارهای کمیشان و التپه که حدود یک ماه پیش مورد کاوش باستان شناسان قرار گرفته نمونه هایی نادر از آثار تاریخی شرق مازندران است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ابراهيم طاهري 25 ارديبهشت 1388
با سلام بي انصافي بزرگي است اگر زحمات مسئولين سازمان ميراث فرهنگي را با اين گويش ومحاوره نقل كرد چرا كه در دهه اخير دولت رويكرد جديدي به اين عرصه آغاز واقدامات خوبي را انجام داده است ولي اين كافي نيست ودولت با كمك انجمن هاي ميراث فرهنگي ميتواند اين يادگار وسهم ما از گذشتگان را كه نه به ميزاني كه اين شخص در مقام مدير يك انجمن با تعدادي عضو طرح ميكند بلكه با حمايت تمام دلسوزان ميراث فرهنگي در سطح شهرستان وبخشها براي حفظ وامانتداري وواگذاري به نسل آينده نياز مند است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.948 seconds.