.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین
روزنامه گاردین در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اقدام به انتشار تصاویری از انقلاب شکوهمند 57 که توسط مریم زندی از عکاسان شناخته شده ایرانی گرفته شده است، کرد.

به گزارش شمال نیوز، گاردین که این عکس ها را همراه با گفت وگویی با مریم زندی به چاپ رسانده است، نوشت: این تصاویر بخشی از عکس های به چاپ رسیده در کتاب این بانوی عکاس ایرانی تحت عنوان 'انقلاب 57' است.

 

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

 

گاردین افزود: در این کتاب حدود 200 عکس سیاه و سفید از انقلاب سال 57 منتشر شده است که این عکس ها به لحاظ تاریخی از آبان ماه سال 57 تا فروردین ماه سال 58 و همه پرسی رأی به جمهوری اسلامی ایران را دربرمی گیرد.

این روزنامه افزود: زندی که متولد گرگان در سال 1946 میلادی است، مدت ها برای کتابش که مرتبط با وقایع انقلاب و نیز سه دهه بعد از آن است، تلاش کرده است.

گاردین افزود: مریم زندی موفق شد که موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 میلادی، برای انتشار کل کتابش را به دست آورد.

این روزنامه نوشت: عکس های گرفته شده توسط زندی در انقلاب 79 علاوه پرتره های صمیمی از رهبران انقلاب چون آیت الله محمد بهشتی و آیت الله محمد طالقانی، برگیرنده تصاویری از مردان و زنان انقلابی ایران است.

به نوشته این روزنامه، زندی ایده اصلی کتاب عکس خود را از تجمع مردم در خیابان ها به دست آورد. زمانی که مردم با حضور در خیابان ها خواستار سرنگونی رژیم شاه بودند، او نیز با ورود به صف مردم معترض، اقدام به ثبت تصاویری ماندگار از این جریان انقلابی کرد.

مریم زندی دانش آموخته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است که نمایشگاه های بسیاری را در زمینه عکاسی در داخل و خارج از کشور برپا کرده است.

 

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

 

تاکنون مجموعه آثار بسیاری از این بانوی عکاس ایرانی منتشر شده است که از آن جمله می توان به مجموعه عکس ترکمن صحرا، تک چهره نویسندگان در کتاب آنتولوژی داستان نویسی در ایران، چهره های سیمایی از ادبیات معاصر ایران، چهره های سیمایی از نقاشان معاصر ایران، چهره های سیمایی از هنرمندان سینما و تئاتر معاصر ایران اشاره کرد.

 

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

 

وی اولین رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران است و در حال حاضر دبیری و داوری چندین جشنواره عکاسی داخلی و خارجی را بر عهده دارد.

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

انتشار تصاویر انقلاب 57 در روزنامه گاردین

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.