.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداد:ائتلاف اصول‌گرایی هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشته
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: شورای ائتلاف اصولگرایی هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشته است و خطوط قرمز ما روشن است، که این خطوط قرمز فتنه و انحراف است.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان بعدازظهرامروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی در نشستی با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت‌ها و چالش‌ها حضور یافت.

حداد عادل ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد امام(ره) گفت: به روان شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره رابطه خود با نهضت آزادی پیش از انقلاب اسلامی گفت: من هیچ ارتباطی با نهضت آزادی نداشته‌ام، اگرچه به بزرگان این محور احترام می‌گذاشتیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: چون من با شهید مطهری محشور بودم از تفاوت دیدگاه وی با مهندس بازرگان مطلع بودم و به همین دلیل به سمت و سوی نهضت آزادی نرفتم و ارتباط تشکیلاتی با آنها نداشتم و در سال ۴۷ در دانشگاه شیراز چون ساواک به فعالیت‌های من حساس بود دستگیر شدم و ۶۶ روز بازداشت بودم.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نزدیک به ۴ دهه از انقلاب اسلامی گذشته است، گفت: ما باید شکر نعمت داشتن انقلاب را بکنیم که خداوند به ملت آن را عنایت کرد و این کار ناممکن، ممکن شد.

حداد عادل ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب خصوصا آمریکا تصورشان این بود که گروهی سر کار آمدند که نمی‌توانند مملکت را اداره کنند زیرا آنها یک تجربه از مشروطه داشتند و شاید تحلیل‌شان این بود روحانیون نمی‌توانند مردمی را که به خیابان آورده‌اند را اداره کنند و بعد از آن قدرت به دست روشنفکران می‌افتد.

عضو کمیته آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های دشمنان آغاز شد که در ابتدا تظاهراتی در خیابان پاستور با محوریت متین دفتری شکل گرفت، هنوز این موضوع تمام نشده بود که اتفاقات از این دست در کردستان، ترکمن‌صحرا، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، تبریز اتفاق افتاد و در یک سال و نیم اول انقلاب دشمنان تلاش کردند تا از تمام ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کنند تا حکومت را تمام کنند و وقتی دیدند برنامه‌های آنها ناموفق بود جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

حداد عادل با بیان این که دشمنان در جنگ تحمیلی محاسباتشان درست نبود ادامه داد: چون آنها فکر می‌کردند ارتش متلاشی و سپاه هم هنوز شکل نگرفته است و اقتصاد کشور نیز سامان ندارد و یک حکومت لرزان در ایران وجود دارد که جراحت‌های انقلاب آزارش می‌دهد و ما یک هجوم سازمان یافته به این کشور می‌بریم و یک هفته‌ای کار انقلاب را تمام می‌کنیم. اما جنگ تحمیلی ۸ سال طول کشید و دشمنان نتیجه نگرفتند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با گذشت ۴ دهه به عنوان یک واقعیت در دنیا مطرح شده است افزود: انقلاب ایران حرف اولش این است که حکومت دینی در دنیا مستقر کند و مفهوم آن مطلبی است که بعد از رنسانس غربی‌ها آن را خاتمه یافته می‌دانستند و جدایی دین و سیاست را رواج داده بودند که اوجش در پاپ دیده می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: در حالی که غربی‌ها نفی حکومت دینی را جزء مسلمات و دست‌آوردهای تاریخ بشر می‌دانند در جایی از دنیا حکومتی پیدا شد که وحی را در اداره جامعه موثر می‌داند. این در ذهن غربی‌ها جای نمی‌گیرد و انقلاب اسلامی ایران نزدیک به ۴ دهه توانسته یک چالش جدی در برابر مسلمات غربی‌ها ایجاد کند و آنها را نگران کند.

حداد عادل تصریح کرد: نه تنها ایران از دست غربی‌ها خارج شده بلکه امروز موقعیت حساسی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی حتی از برخی شعارهای اصلی خودشان دست برداشته‌اند، گفت: غربی‌ها حتی آبروی سیاسی‌ خودشان را حراج می‌کنند تا به انقلاب ضربه بزنند، این قرنی که به سکولاریسم افتخار می‌کند افتخار می‌کند و به هیچ قیمتی حکومت دینی را تایید نمی‌کند برای ضربه زدن به انقلاب امروز از جریانات تروریستی به مانند داعش و جبهه النصره و غیره حمایت می‌کند که آنها خشن‌ترین نوع حکومت را به نام دین تبلیغ می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۵ سال پیش وقتی آمریکا می خواست افکار عمومی را برای حمله به افغانستان و عراق آماده کند روشنفکرانشان یک بیانیه نوشتند برای پشتیبانی از جنگ که توجیه‌گر این دخالت آنها باشد، که در آن بیانیه آمده بود تلاش می‌شود حکومت دینی در منطقه ایجاد شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها از فرمول قدیمی انگلیسی مذهب علیه مذهب برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند، آمریکایی‌ها در مورد سوریه مذاکره در ژنو را ترتیب می‌دهند اما از گروه‌های تکفیری که مدعی حکومت دینی هستند و وقتی که وارد شهری در عراق می‌شوند دست به کشتار همه جانبه می‌زنند دعوت می‌کند. عجیب‌تر این که از عربستانی پشتیبانی می‌کنند که مدعی حکومت دینی و از سوی دیگر از ترکیه‌ای حمایت می‌کنند که از حکومت سکولار دم می‌زند.

حداد عادل با تاکید بر این که آمریکایی‌ها از دموکراسی به صورتی که خود می‌خواهند حمایت می‌کنند ادامه داد: در زمان جنگ سرد آمریکایی‌ها با پرچم دموکراسی میان ملت‌ها نفوذ می‌کردند، اما امروز پشتیبان حکومتی است که بویی از دموکراسی نبرده‌اند و دشمن حکومتی هستند که مردم سالاری را عملا محقق کرده است، حتی غربی‌ها برای ضربه زدن به انقلاب از دموکراسی نیز صرفه نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از این که آمریکایی‌ها در طرح و برنامه‌های خود موفق نبودند دو راه را پیش گرفتند، که جنگ نرم و دیگری جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به جنگ نرمی که ضد جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده اشاره کرد و گفت: ببینید در فضای مجازی چه غوغایی است و چه برنامه‌های وسیعی برای بی‌ایمانی و بی‌اخلاق کردن نسل جوان اجرا می‌شود، که این کارها برای سوزاندن ریشه‌های انقلاب است و می‌خواهند نسلی پدید آید که اعتقاد نداشته باشد و گرفتار مشکل اخلاقی و جنسی شود و با حمله آنها دیگر کسی به جبهه نرود و مسائل ایجاد شده در جنگ نرم بیشتر برای تاثیر گذاری بر بنیان خانواده و مسائل اعتقادی و دینی است.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی غرب ضد ایران گفت: وقتی قضایای ۸۸ به نتیجه نرسید با گذشت ۳ ماه از این موضوع تلویزیون‌ها یک خبری را نقل کردند مبنی بر این که شخصی در آمریکا دستگیر شده که می‌خواسته سفیر عربستان را ترور کند و با این حربه چند هفته‌ای بمباران تبلیغاتی ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در همین راستا پرونده هسته‌ای ایران را از آژانس بین‌المللی به شورای امنیت بردند و تحریم‌ها را تصویب کردند.

حداد عادل ادامه داد: تحریم‌ها شروع شد و غربی‌ها محاسبات‌شان این بود که آنقدر فشار اقتصادی بر مردم بیاورند که کشور فلج شود.

وی ادامه داد: یک محاسبه دیگر غرب این بود که ۷۰ درصد از جمعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی در ایران یادشان نمی‌آید و جنگ تحمیلی و امام خمینی را حتی ندیده‌اند که با راه‌انداختن حدود ۱۸۰ کانال ماهواره‌ای تلاش دارند بر این جوانان تاثیر بگذارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان این که غرب جنگ را به منطقه آورده تا سوریه را هم‌راستای منافع خود کند تا حزب‌الله را در لبنان در محاصره کامل قرار دهد و خیال رژیم صهیونیستی را راحت کنند و برنامه‌های خود را اجرایی کنند، ادامه داد: در چنین شرایطی این‌ها با برنامه‌ریزی و مذاکره با ایران بر سر مسئله هسته‌ای را نشانه گرفته‌اند که نتوانسته‌اند حتی یک ناخن به پیکر نظام بند کنند، دشمنی که از در بیرون رفته می‌خواهد از پنجره مذاکرات وارد شود که نشانگر مسئله نفوذ است.

حداد عادل با اشاره به بحث انتخابات گفت: اگر چه هنوز موعد تبلیغات انتخابات فرا نرسیده اما چند نکته را باید در این مورد بیان کرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های اصول‌گرایان گفت: ما اصول‌گرایان بنایی بر تضعیف دولت نداریم و تصمیم نداریم که دولت هر کاری می‌کند آن را نفی کنیم و چوب لای چرخ دولت بگذاریم و معتقدیم رئیس جمهور با ۵۲.۷ درصد رای مردم انتخاب شده و رئیس جمهور قانونی کشور است و همانطور که امام فرمودند تضعیف دولت جایز نیست و رهبری نیز بر آن تاکید دارند ما هم از دولت حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس ادامه داد: اما در عین حال نگرانی‌هایی نیز داریم به طور مثال ما در قضیه برجام اصل مذاکره را نفی نمی‌کردیم اما می‌گفتیم که باید مراقب بود که چه می‌دهیم و چه می‌گیریم و نباید به دشمن اعتماد داشت که این حرف رهبری هم بود. اگرچه هنوز هم این بی‌اعتمادی برطرف نشده است.

حداد عادل تصریح کرد: اگرچه ما معتقدیم تیم مذکره کننده تمام تلاش خود را انجام داد ولی هنوز ما یک اقدام عملی مثبت از پسابرجام ندیده‌ایم و آمریکایی‌ها از فردای مهلت قانونی برداشتن تحریم‌ها در مجلس آمریکا شروع به تزریق تحریم‌های جدید جد ایران کردند که نمونه‌اش جانشین تحریم موشکی به جای تحریم هسته‌ای بود.

وی با بیان این که ما نگران دستاوردهای هسته‌ای هستیم که آنها را از دست ندهیم گفت: باید روشن شود که چه میزان از دارایی‌های ما آزاد خواهد شد، مشخص نیست ۶ میلیارد دلار است یا آمارهایی دیگر حتی در میان مسئولان اقتصادی ما وحدتی درباره این که چگونه این پول‌ها به کشور بازمی‌گردد وجود ندارد.

حداد عادل ادامه داد: باید مشخص شود شرکت‌هایی که در شش ماه گذشته به ایران آمدند به دنبال چه هستند، آیا دنبال کمک هستند یا پولی پیدا شده که مسابقه برای به دست آوردن آن دارند.

وی ادامه داد: نگرانی ما این است که در دوران پسا برجام چگونه وابستگی ما به بیگانگان کمتر می‌شود. ما نگران اشتغال و تورم و رکود در کشور هستیم، حالا که دولت بسته خروج از رکود اقتصادی را ارائه کرده به غیر از کمک به صنایع خودروسازی چه برنامه‌ای دیگر دارد که باید در مجلس آنها نقد و بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از آقایان مشاور رئیس جمهور هستند ولی باید مشخص شود چه افکاری دارند، برخی از آنها می‌گویند ایران باید جذب در نظامات بین‌المللی شود و در برابر سازمان‌های غربی مقاومت نکند.

حداد عادل ادامه داد: در مجلس ششم کتابی منتشر شد که اسناد پشتیبان برنامه چهارم بود، اما حتی یک کلمه اسم انقلاب در آن نبود.

وی با بیان این که سیاست کلی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است که استدلال تحکمی ندارد و بر پایه منطق است، گفت: ایشان می‌گوید باید در اقتصاد آسیب‌پذیری کم شود و وابستگی به نفت آسیب پذیر است که ما خواهان تحقق این سیاست‌ها هستیم و رهبری نباید تنها بماند و مدام از اقتصاد مقاومتی صحبت کند، و ما خواهان سبک زندگی اسلامی هستیم که سیاست کلی آن را رهبری نشان داده است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: حرکت ما برای باقی ماندن و داشتن مجلس اصولگرا دعوا بر سر قدرت نیست، ما با توجه به اصولی که داریم حساسیت‌هایی بر روی فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی داریم و این عوامل است که ما را به صحنه رقابت کشانده است که خوشبختانه علی‌رغم اختلاف صلیقه‌ها میان گروه‌ها و تشکلاتی که در اصولگرایی وجود دارد در ۲ - ۳ ماه اخیر نتیجه این حاصل شد که وحدتی در انتخابات شکل بگیرد و سرگردانی مردم در انتخابات کم شود.

وی ادامه داد: شب گذشته در نهمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایی گزارشی که کارگروه برای تنظیم فهرست تهیه کرده بود در شورا مطرح شد و بعد از استماع آن اعضا با اجماع آن را تصویب کردند.

حداد عادل با بیان این که آنهایی که دلسوز انقلاب هستند سعی کنند سبد رای مردم شکسته نشود گفت: تلاش می‌کنیم مجلس آینده از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیروی کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره رابطه ائتلاف اصولگرایان با احمدی‌نژاد گفت: به هیچ وجه با احمدی‌نژاد ارتباطی نداشتیم و خطوط قرمز ما روشن است، که این خطوط قرمز فتنه و انحراف است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه ساز و کار تعیین شده در انتخابات مجلس آیا برای انتخابات آینده ادامه خواهد داشت، گفت: فعلا کار کوتاه مدت است چون انتخابات پیش‌رو یک دنیا کار دارد و حفظ این وحدت در شرایطی که فضای تبلیغاتی کار را سخت کرده در دستور کار است و اکنون یک زمینه‌ای برای سامان دادن به اردوگاه صدمه دیده اصولگرایی پیدا شده است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های بسیج در انتخابات پیشرو و این که آیا این نهاد که از بیت‌المال استفاده می‌کند آیا جایز است یا خیر، تصریح کرد: بسیج با نیروهای مسلح طبق قانون متفاوت است و نیروهای مسلح نمی‌توانند کار تبلیغاتی داشته باشند اما بسیج به دلیل این که یک معنای وسیعی دارد و به معنی حاضر بودن در صحنه برای کمک به انقلاب است حضورش در انتخابات مخالف قانون نیست.

حداد عادل با اشاره به رابطه مجلس و دولت گفت: ما نسبت به بعضی از برنامه‌های دولت نقد و سوال‌هایی داریم ما خواهان توضیح درباره سیاست‌های اقتصادی دوران پسابرجام و توضیح درباره سیاست‌های فرهنگی دولت هستیم و ما در جایی حمایت می‌کنیم و در جایی نقد داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در مسئله نفوذ در کشور توجهی نمی‌شود گفت: این موضوع را قبول دارم، نفوذ آنقدری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند از سوی ما تاکید نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی گفت: قصه سفارت عربستان را نباید به حساب اصولگرایان گذاشت، در جامعه‌ای که خونشان به جوش‌آمده عده‌ای کار اشتباهی کردند که ما آن را محکوم کردیم و نباید این موضوع در موعد انتخابات وسیله تسویه حساب شود و به حساب اصولگرایان نوشته شود که این بی‌انصافی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید ساروی 20 بهمن 1394
افتخاری دیگر برای احمدی نژاد ..
شکست خوردگان سیاسی ارتباط خود را با رئیس جمهور 25 میلیونی تکذیب کردند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.