.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آيا تاييد صلاحيت سيدحسن خميني صحت دارد؟
بررسي فضاي اين روزها نشان مي دهد كه براي اصلاح طلبان و سيدحسن خميني امكان تاييد صلاحيت وجود دارد.

به گزارش مثلث آنلاين، اخبار مربوط به ردصلاحيت‌ها باوجود آنكه از كانال رسمي وزارت كشور منتشر شد، با اينحال اين بحث همچنان باز است. هنوز تكليف يك تعداد از كانديداها روشن نشده است. اصلاح‌طلباني براي مجلس امكان تاييد صلاحيتشان باز گذاشته شده و همچنين هنوز خبر دال بر رد صلاحيت قطعي سيدحسن خميني از سوي شوراي نگهبان منتشر نشده است.

در اين شرايط شب گذشته سايت پايش (متعلق به برنامه پايش شبكه اول) خبري را منتشر كرد كه مدعي بود سيدحسن خميني تاييد صلاحيت شده است. اگرچه اين خبر را خود پايش مدتي بعد از روي سايت برداشت اما به سرعت در شبكه‌هاي مجازي گسترش پيدا كرد. كانال نزديك به سيدحسن خميني نيز نسبت به آن واكنش نشان داد.

پايش درخبر خود نوشته بود كه یک منبع نزدیک به شورای نگهبان با اعلام این خبر به سایت خبری «پایش» گفت که با وجود شرکت نکردن نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در امتحان اجتهاد، اعضای شورای نگهبان رأی به تأیید صلاحیت وی داده‌اند.

به گفته این منبع آگاه، اکثر فقهای شورای نگهبان تا چند روز قبل مخالف تأیید صلاحیت سیدحسن خمینی بوده‌اند و بر نظر خود اصرار داشته‌اند اما توصیه چند تن از مراجع عظام تقلید به شورای نگهبان به‌گونه‌ای بوده که امکان رد صلاحیت را از فقهای شورا سلب کرده است.

بر اساس خبر این سایت، خبرنگار «پایش» آگاه شده که دست‌کم سه مرجع تقلید با ارسال پیام به شورای نگهبان، صلاحیت سیدحسن خمینی را محرز دانسته و نسبت به احتمال رد صلاحیت وی تذکر داده بودند. این منبع نزدیک به شورای نگهبان گفت که پیام مراجع عظام تقلید بصورت شفاهی ابلاغ شده و نامه مکتوبی ارسال نشده است.

 

واكنش يادگار امام به اين خبر

به دنبال اين موضوع يكي از كانال‌هاي نزديك به سيدحسين خميني در اين باره نوشت: « در پی انتشار برخی اخبار در خصوص آخرین وضعیت تایید یا رد صلاحیت یادگار امام، جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان، به اطلاع می رساند که اخبار منتشره صرفا گمانه زنی در فضای مجازی به شمار رفته و فاقد هرگونه وجاهت و ارزش خبری است.»

با وجود تكذيبه‌هاي اين خبر اما ظاهرا اخباري در اين زمينه در راه است. شايعاتي در فضاي مجازي دست به دست مي شود كه معتقد است روز سه شنبه اين اسامي اعلام خواهند شد. همچنين مي‌توان به اظهارنظر جديد آيت‌الله هاشمي استناد كرد كه او نيز ابراز اميدواري كرده بود كه اخبار خوش صحت داشته باشد.

باتوجه به باز بودن مساله كانديداهايي كه هنوز تكليفشان مشخص نشده است، مي‌توان گفت همچنان نور اميدي براي تاييد صلاحيت برايشان وجود دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 19 بهمن 1394
شورای نگهبان باید به نظر مراجع احترام بگذارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.