.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه سیزدهم مازندران در حوزه بی‌سوادی در کشور
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌ جمهور با بیان اینکه 80.4 درصد روستائیان باسواد هستند، افزود: متاسفانه آمار بی سوادی در مازندران وضعیت خوبی ندارد و در رتبه سیزدهم در بین استان‌ها قرار دارد.
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌ جمهور با بیان اینکه از نظر 80.4 درصد روستائیان باسواد هستند، افزود: متاسفانه آمار باسوادی در مازندران وضعیت خوبی ندارد و در رتبه سیزدهم در بین استان‌ها قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز، سید ابوالفضل رضوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: برنامه ما بر اساس قانون اساسی، این است که آحاد مردم باید در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ سیاسی در 7 اسفندماه 94 ، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا میزان مشارکت سیاسی مردم در صحنه انتخابات افزایش یابد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌ جمهور با بیان اینکه چرا کسی تلاش نمی‌کند نرخ اقتصادی مردم افزایش یابد، افزود: متاسفانه دیدگاه تنگ نظرانه در ما وجو دارد که خیلی تمایل نداریم بر توانایی اقتصادی مردم را افزایش دهیم.

رضوی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم، تصریح کرد: برنامه ما بر اساس فرمایش امام راحل و قانون اساسی، امار مردم باید در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در دولت فراهم شود.

وی گفت: سال گذشته برنامه سفر را به تک تک استان‌ها انجام دادیم و از از نزدیک با پتاسیل‌های موجود در استان‌ها آشنا شدیم و نظرات مردم را برای اجرای طرح‌ها دریافت کردیم.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌ جمهور افزود: بر اساس آمار دریافتی 45 درصد جمعیت استان مازندران را روستائیان تشکیل می‌دهند که  رتبه ششم در حوزه روستانشینی و بیست و ششم در حوزه شهرنشینی برخوردار است.

رضوی گفت: مازندران از لحاط تعداد روستا در رتبه چهارم و 6.5 درصد کل جمعیت روستایی کشور در استان مازندران وجود دارد.

وی بیان کرد: از 31 استان کشور 22 استان درآمد خانوار روستایی کمتر از هزینه خانوار روستایی است ولی در مازندران درآمد خانواها بیشتر از هزینه است.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس‌ جمهور با بیان اینکه از نظر 80.4 درصد روستائیان باسواد هستند، افزود: متاسفانه آمار باسوادی در مازندران وضعیت خوبی ندارد و در رتبه سیزدهم در بین استان‌ها قرار دارد.

رضوی با بیان اینکه 14 میلیون نفر از جمعیت کشور حاشیه نشین هستند، افزود: 60 درصد حاشیه نشین ها روستایی هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.685 seconds.