.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در این مواقع به کودکتان میوه ندهید
یک کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه خوردن میوه قبل از صرف وعده‌های غذایی خصوصا برای کودکان توصیه نمی‌شود، گفت: مصرف میوه‌ قبل از صرف وعده‌های اصلی غذایی سبب می‌شود تا قند آزاد شده از میوه‌ها باعث سیری در فرد شده و تمایل او را به خوردن غذا کاهش دهد که همین مسئله می‌تواند روند رشد افراد در سنین رشد را دچار اختلال کند.

فرید اردیخانی در خصوص گنجاندن میوه‌ها را از منابع خوب غذایی حاوی فیبر، مواد معدنی و به ویژه ویتامین‌ها دانست و گفت: میوه‌ها منابع قابل قبول و غنی از انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند.

اردیخانی با بیان اینکه با مصرف میوه‌ها قسمتی از کالری مورد نیاز بدن تامین می‌شود، به افراد توصیه کرد: به منظور جلوگیری از اضافه وزن ناشی از افزایش کالری دریافتی بدن، میزان کالری میوه‌ها را در نظر داشته باشند.

این کارشناس ارشد تغذیه مصرف میوه‌ها را به عنوان میان ‌وعده‌ توصیه کرد و از افراد خواست تا حد امکان سعی کنند میوه‌ها را به صورت تازه مصرف کنند تا بیشترین میزان مواد مفید وارد بدنشان شود.

اردیخانی با بیان اینکه مصرف میوه‌ بعد از صرف وعده‌های غذایی نمی‌تواند مشکل ساز باشد، گفت: تنها مشکلی که مصرف میوه بلافاصله بعداز وعده‌های غذایی ایجاد می‌کند این است که چون میوه‌ها حاوی کالری هستند، لذا مصرف آنها می‌تواند باعث افزایش کالری دریافتی بیش از نیاز بدن شده و چاقی و اضافه وزن را در افراد در پی داشته باشد.

وی سپس آب‌میوه‌ها را به دو دسته آبمیوه‌های طبیعی و صنعتی تقسیم کرد و با اشاره به اینکه در تولید آبمیوه‌های صنعتی از مقادیر زیادی شکر، اسانس و درصد بالایی آب مصرف می‌شود، مصرف این نوع از آبمیوه‌ها را از نظر تغذیه‌ای و اقتصادی به صرفه ندانست.

اردیخانی در ادامه از افراد خواست هنگام خرید میوه‌ها، انواع ریزتر آنها را انتخاب کنند، زیرا محتوای کمتری از ترکیبات شیمیایی را خواهند داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.28 seconds.