.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسانی از وحدت اصولگرایان ناراحت هستند؟
معامله انتخاباتی پشت‌ پرده ناطق‌نوری!/ آیا «شیخ نور» هزینه وحدت‌شکنی اصولگرایان و کارسازی برای اصلاح‌طلبان را می‌دهد؟
طی روزهای اخیر برنامه‌ریزی‌های متعددی برای اختلاف‌اندازی میان اصولگرایان صورت گرفته است؛ از جمله این سناریوها ایجاد مجلسی با محوریت آقای ناطق‌نوری است.

 

به گزارش شمال نیوز، سایت جهان نیوز نوشت: اتفاقات سیاسی این روزهای کشور حاکی از ایجاد آرایش جدید سیاسی است و به صورت کلی این روند به نفع جریان اصولگرا و به ضرر جریان دولتی است، به شکلی که هر روز شاهد خبرهایی در راستای وحدت از جریان اصولگرا هستیم و در مقابل سهم خواهی جریان دوم خرداد از اعتدالیون به صورت جدی این جریان را دچار مشکل نموده است.

اما جریان دوم خرداد واهمه های دیگری هم دارد؛ از جمله این دلنگرانی ها نزدیک شدن روحانی به پایگاه سنتی خود یعنی محافظه کاران است. خبرهای مواضع اخیر حجت الاسلام ناطق نوری بیانگر آن ست که شیخ رقیب اصلاحات، امروز نقش متمایزی نسبت به گذشته خود بر عهده گرفته است.

از طرفی نزدیک شدن ناطق به روحانی تأثیر مستقیمی بر کم شدن سهم دوم خردادی ها خواهد داشت و از طرف دیگر این کار موجب اختلاف میان اصولگرایان خواهد شد. به نظر می رسد سود اختلاف میان اصولگرایان برای جریان دوم خرداد، از کم شدن سهمیه شان بیشتر خواهد بود.

دولت فعلی بر اثر بی تدبیری های خود در مدیریت کشور ریزش سریعی را در محبوبیت تجربه می کند. ریزشی که می توان سرعت آن را بی سابقه دانست و وحدت و یکپارچگی نیروهای انقلاب در مقابل این جریان، می تواند آرایش سیاسی کشور را با یک انتخابات، به نفع خود تغییر دهد. بر این اساس برنامه ریزی های متعددی برای اختلاف اندازی میان اصولگرایان اتفاق افتاده است؛ از جمله این سناریوها ایجاد مجلسی با محوریت آقای ناطق نوری است. با این حرکت، محافظه کاران به جریان دولت نزدیک می شوند و احتمال آن می رود که از پایه رأی اصولگرایان کاسته شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده، برخی از اعضای هیأت دولت اعتدالیون، که میان محافظه کاران از محبوبیتی برخوردار هستند، با همراهی ناطق نوری و تعدادی از روحانیت و تیمی از شاخصان مجلس فعلی، می بایست نقش پر رنگی در انجام این معامله پشت پرده داشته باشند.

آقای هاشمی و روحانی و حتی رئیس جمهور اسبق، که صحنه گردانی فتنه ٨٨ را پیگیری می کرد، می دانند ریاست مجلس آینده سهم عارف نخواهد بود بنابراین باید تلاش کرد کسی نزدیک به پایگاه سنتی روحانی بر این کرسی جلوس کند تا از سهم این پایگاه نیز بتوان برای اعتدالیون و نهایتا دوم خردادی ها بهره برد.

وحدت اصولگرایان در هر سطحی لطمه جبران ناپذیری به این نقشه است و روند با سرعت این وحدت موجب عصبی شدن طراحان اختلاف شده است و از رایزنی ها و جلسات سیاسی می توان به خوبی متوجه این ناراحتی شد. یارکشی از بیت امام(ره) و هزینه کردن بیت امام(ره) در مسیر قدرت طلبی دولتی ها با همراهی آقای هاشمی و رئیس دولت دوم خرداد، گعده سیاسی است که برای حل معضلات دولت فعلی و اختلاف اندازی میان اصولگرایان نقش آفرینی می کند. شاید سناریوی فوق یکی از خروجی های همین گعده سیاسی است که بازیگری آن برعهده آقای ناطق نوری گذاشته شده است.

باید دید چه کسی بازی وحدت شکنی اصولگرایان را بر عهده خواهد گرفت. آیا آقای ناطق نوری خواهد پذیرفت که با دادن هزینه ای گزاف این پروژه را اجرایی نماید؟

اخبار رسیده حاکی است اولین جلسه درباره این موضوع توسط اقای ناطق نوری برگزار شده است که پیرو آن برخی از شرکت کنندگان با ابراز نگرانی از تفرقه بین اصولگرایان، تبعات آن را گوشزد نموده اند ولی نتوانستند جناب اقای ناطق نوری را از این بازی به نفع دوم خردادی ها و دولتی ها منصرف نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.