.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمینه سازی سلامت اجتماعی در برنامه ششم
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت تیمی را برای برنامه ریزی درزمینه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه با هدف کنترل و مدیریت آسیبها فراهم کرده است.

به گزارش شمال نیوز ؛ محسنی درهمایش زنان، امنیت و توسعه پایدار درمشهد گفت:حدود 24 درصد ازافراد فعال کشورنیازمند مراجعه به روانپزشک هستند.

وی  افزود: 23 و 6 دهم درصد افراد 15 تا 64 سال کشورمبتلا به اختلالات روحی و روانی ونیازمندبه مراجعه به روانپزشک هستند واین وضعیت آسیب های مختلفی از جمله خشونت علیه زنان را در پی دارد که تهدیدی برای جامعه محسوب میشود.

او گفت :به همین علت مشاوره های سلامت روان از راهبردهای مهمی است که باید مورد توجه  قرار گیرد.

محسنی با اشاره به نقش مهم و محوری زنان در رفتارسازی در خانواده ها و مسئولیت پذیری آنها گفت: انحراف تربیت زنان و دختران از مسیر اصلی  ، ورود معیارهای خارجی زندگی صنعتی و ماشینی ، مادی گرایی در شرایط کنونی امنیت زنان جامعه را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس سازمان بهزیستی، عامل دیگر این تهدید را غوطه ور شدن در فضاهای مجازی اعلام کرد و افزود: باافزایش قابل توجه سن ازدواج در سالهای اخیر، شاهد عمیق تر شدن آسیب های اجتماعی هستیم که نخستین قربانی آن زنان و دختران هستند.

محسنی با بیان اینکه بیش از 50درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است گفت: بیشترین تماس با تلفن 123 بهزیستی توسط  زنانی با میانگین سنی 20 تا 40سال است که بیشترین مشکل آنها به ترتیب اعتیاد، خشونت خانوادگی و آزار است.

او گفت: حدود 11 و نیم  درصد مراجعه زنان متقاضی مداخله سازمان بهزیستی پارسال  به علت خشونت بود و 27 درصد هم برای دریافت مشاوره به منظور جلوگیری از طلاق مراجعه کردند.

وی افزود: بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود برای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب های اجتماعی برای  نهادینه کردن اقداماتی به منظور پایداری خانواده ها و تامین امنیت زنان تلاش میکند.

محسنی آموزش، توانمندسازی اجتماع محور زنان و ارائه خدمات به روز را در این زمینه ضروری دانست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار ایجاد و ساماندهی مرکز رصد آسیب های اجتماعی زنان در کشور شد و گفت: با استقرار این مرکز و تحلیل آمار و ارقام صحیح امکان برنامه ریزی و عملیاتی کردن آنها بر اساس اطلاعات دقیق و صحیح فراهم می شود.

وی استقرار پایگاه های اورژانس اجتماعی، ترویج رفتارهای مدنی، مهارت پذیر کردن افراد در زندگی خانوادگی و افزایش مهارت آنان در ابراز محبت به اعضای خانواده را در پیشگیری از خشونت و همسر آزاری موثر و مهم دانست.

محسنی تاکید کرد :دولت یازدهم تیمی را موظف به برنامه ریزی درزمینه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه نموده است تا زمینه کنترل و مدیریت آسیبها فراهم شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.