.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خداحافظی با خروپف برای همیشه!
بدون تردید یکی از زجرآورترین صداهای زندگی، صدای خروپف است. زمانی که بعد از یک روز طولانی و خسته کننده غرق خواب هستید و دوست دارید زودتر خودتان را به تخت خواب برسانید شنیدن صدای خروپف می تواند از هر شکنجه ای بدتر باشد.خروپف یکی از اختلالات شایع خواب به خصوص در میان مردان است، مشکلی بر خلاف ظاهر سخت درمانش به واسطه چند روش بسیار ساده قابل رفع و رجوع است.

شما هم اگر جز افرادی که از صدای خروپف کلافه شده اید یا به خاطر این مشکل شب ها از خواب بلند می شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این گزارش ما شما را با راهکارهایی ساده اما مؤثر برای پایان خروپف آشنا می کنیم:

به پهلو بخوابید

به طرز عجیبی بیشتر افرادی که خروپف می کنند عادت به طاق باز خوابیدن دارند، عادتی که ترک کردنش چندان راحت به نظر نمی رسد. با این وجود، برای تمام شدن خروپف ها بهتر است به پهلو بخوابید. اگر انجام این کار برایتان راحت نیست، یک وسیله مثل توپ تنیس را روی تخت بگذارید تا هر موقع به پست خوابیدید احساس ناراحتی کنید و به سرعت حالت خود را تغییر دهید.

بالش خود را عوض کنید

احتمالاً باور نمی کنید، اگر بدانید بالش شما یکی از آلوده ترین و در عین حال حساسیت زا ترین وسایل است. بالش ها هر چه قدر هم شسته شوند باز هم خانه ای امن و راحت بسیاری از میکروب ها و باکتری ها هستند. در چنین شرایطی حتی عوض رو بالشی هم تأثیری ندارد، چون آلودگی به خود بالش نفوذ می کند و همین مسأله زمینه را برای خروپف فراهم می کند.بنابراین، بهتر است هر 6 ماه یک بار بالش خود را عوض کنید.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

ترک و تغییر بسیاری از عادت ها و روش های زندگی، راه حلی مؤثر برای خلاص شدن از خروپف است. اولین کاری که می توانید انجام دهید، کاهش وزن است؛ اگر جزء افراد لاغر دسته بندی می شوید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. یکی از مواردی که به شدت بر خروپف تأثیر منفی می گذارد نوشیدن الکل پیش از خواب است. حتی افرادی که خروپف نمی کنند با نوشیدن الکل خودشان را در معرض این مشکل قرار می دهند.

ورزش گلو انجام دهید

ورزش و تمرین گلو یک راه حل بسیار مؤثر برای کاهش خروپف است. شما می توانید زبانتان را به حالت های مختلف لوله و به این وسیله صداهای مختلفی تولید کنید.این صداها موجب قوی شدن عضلات فوقانی دستگاه تنفسی می شود و در نهایت به کم شدن خروپف کمک می کند.گذراندن دوره های آواز و تمرین با صدا نیز می تواند در کم شدن این صدای آزار دهنده اثر بگذارد.

جوراب بپوشید

یکی از عجیب ترین و در عین حال مؤثرترین شیوه ها پوشیدن جوراب است، به ویژه جوراب های مخصوص پرواز که برای سفرهای طولانی طراحی شده اند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است، این جوراب ها از ورود اسیدهایی که در طول شب از پاها به سمت گلو می آیند جلوگیری می کند؛ اسیدهایی که یکی از عوامل خروپف هستند. بنابراین، شما می توانید با پوشیدن این جوراب ها خوابی بدون سر و صدا داشته باشید.

دهان خودتان را ببندید

شاید گمان کنید بستن دهان در طول شب شیوه ای عذاب آور است؛ اما اگر این کار را انجام دهید در واقع فرصت خروپف را از خودتان می گیرید. در حال حاضر، دستگاه هایی تولید شده اند که به شما کمک می کنند از بینی نفس بکشید و دهان خودتان را در طول خواب بسته نگه دارید؛ اما راه حل ساده این است که شما با یک پارچه نرم و لطیف دهان خودتان را شب ها بسته نگه دارید.

منبع naturalnews


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.