.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکل ربا در بانکها هنوز حل نشده است

یکی از مراجع تقلید گفت: اخذ دیرکرد از نظر اسلام حرام است و به نوعی ربا محسوب می‌شود و متأسفانه مشکل آن در کشور هنوز حل نشده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر سه‌شنبه در دیدار با علی رستگار، مدیرعامل بانک‌ملت با بیان اینکه مسئله انقلاب از مسائل مهم درکشور است، گفت: انقلاب اسلامی باعث شده آثار ضعف از جامعه اسلامی از بین برود و بر پایه آن سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه به وجود آید.

وی با بیان اینکه زندگی انسان دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، اظهار داشت: اقتصاد نقش مهمی در زندگی مردم دارد و شما به لطف خدا در حال فعالیت و خدمت به مردم هستید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر عملی در آن اخلاص باشد نتیجه مطلوبی خواهد داد، خطاب به مسئولان بانک‌ها گفت: اگر حرکت شما اینگونه باشد که خواهد بود قطعا ثمربخش است و بر پایه آن اقتصاد کشور رونق پیدا خواهد کرد.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه امنیت، حقوق، فراوانی نعمت و اقتصاد از مسائل مهم در اسلام به شمار می‌رود، گفت: کمک‌کردن به مردم محتاج در هر صورتی به خصوص در عرصه وام قرض‌الحسنه برای اشتغال و کار بسیار ارزشمند است و ثواب عظیمی در پیشگاه خداوند دارد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید با پرداخت وام به محرومین و مستضعفین کمک کنند، اظهار داشت: موضوع اخذ دیرکرد از نظر اسلام حرام است و به نوعی ربا محسوب می‌شود و متأسفانه مشکل آن در کشور هنوز حل نشده است.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه متأسفانه گرفتن دیرکرد امری رایج شده ولی نباید اینگونه باشد، گفت: نباید به خاطر تأخیر در ادای دین، پولی گرفته شود و می‌توان این مشکل را از طرق دیگر برطرف کرد تا از سویی بانک‌ها نیز دچار خسران نشوند.

آیت الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اکنون در شرایط حساس اقتصادی قرار داریم و این از برنامه‌های دشمن است، گفت: اگر پول‌هایی که در بانک‌ها وجود دارد در عرصه تولید، صنعت، کشاورزی و چرخه اقتصادی کشور به کار گرفته شود، قطعا بسیاری از مشکلات امروز که جامعه با آن گریبانگیر است حل خواهد شد.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقی اشوری 5 آذر 1394
سلام بنده وام دارم اذ بانک مای مرکزی بابل یازد ه میلیون دویست هرار تومان از دادن دیرکرد برایم سودراسود دیرکردبر ایم وام جدید قرارداد میکند دیکر ختسه شدام از که دیر کرد دادن شما بخدا بداد بنده برسید جابناز جنگ هتسم با تشکر
تقی آشوری کفشگر 6 آذر 1394
سلام بنده چند سال از بانکی وام در یافت کردم در حال حاضر وقت دارم با قرارداد تمدید میکنم سود ودیر کرد را از من دریافت میکند در حالی که اعلام کردن دیر کردحرام میباشد در حال حاضر دارم با قرار داد جدید ان وام از بنده در یافت میکند با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.382 seconds.