.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فقر ذخیره آب در مازندران

در کارگاه آموزشی نرم‌افزار سامانه پایش تاسیسات آب (سپتا) ویژه دست‌اندرکاران امور آب و فاضلاب روستایی مازندران بر اهمیت بازسازی شبکه آبی روستاها و فقر ذخیره آبی در این استان تاکید شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، دوره آموزشی نرم‌افزار سامانه پایش تاسیسات آب (سپتا) با حضور مدیران امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان‌ها، کارشناسان بهره‌برداری، نگهداری و رابطان پیمانکاران سراسر استان در شرکت مربوطه واقع در مرکز مازندران برگزار شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به ضرورت اطلاعات کافی از امکانات و چالش‌ها و مستند‌سازی اطلاعات، گفت: با وجود اینکه مازندران در کشور به‌عنوان استانی دارای امکانات و منابع آبی خوب شناخته می‌شود اما در واقع ذخیره آب در این استان زیر 10 درصد بوده و در کشور، حدود 40 درصد است.

دلاور بابازاده با بیان اینکه در استان‌های دیگر از منابع آبی ذخیره‌شده در پشت سدها استفاده می‌شود، افزود: اما در مازندران از این حیث فقیر هستیم و از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنیم و میانگین آب‌دهی چاه‌های آب شرب نیز زیر 10 لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به برخورداری 70 درصد از جمعیت روستایی مازندران از آب شرب سالم و بهداشتی، تصریح کرد: علاوه بر این، بخشی از تاسیسات آبی در روستاها فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با بیان اینکه کمبود منابع انسانی و منابع مالی در به‌کارگیری دانش و تکنولوژی روز، دو چالش اساسی در شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران هستند، اظهار کرد: ضروری است با جذب نیروهای انسانی کارآمد و نهادینه کردن تکنولوژی به‌روز، ضمن شناسایی چالش‌ها و ضعف‌ها، با ارائه مستندات به نهادهای بالادستی بتوانیم توسعه آینده را رقم بزنیم.

بابازاده گفت: سامانه سپتا در راستای تهیه، تدوین، تکمیل و ارسال تمام اطلاعات مربوط به حوزه معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی است، افزود: سامانه سپتا این امکان را به کاربران می‌دهد تا اطلاعات طبقه‌بندی شده و کاملی از تمامی تاسیسات خود داشته باشند و با پیش‌بینی بودجه،سرعت و سهولت در استفاده از داده‌ها، تصمیمات صحیح‌تری به‌ویژه در مواقع بحرانی بگیرند.

در این جلسه، همچنین مهدی بادی مسئول استقرار سامانه پایش تاسیسات آب و فاضلاب (سپتا) شرکت مهندسی آبفای کشور به ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه این سامانه پرداخت./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.712 seconds.