.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چمدان اتمی پوتین در مهرآباد دیده شد + عکس
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز امروز دوشنبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش میزان به نقل از پایگاه خبری "کانفلیکت نیوز"، چمدان اتمی وسیله‌ای است که در آن داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله با بکار گیری تسلیحات هسته‌ای کشورهای ایالات متحد آمریکا، فرانسه و روسیه، توسط رئیس جمهور نگهداری می‌شود.

بنابر این گزارش، این وسیله "کمکی" طی بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰ میلادی، بخاطر نگرانی "جان اف کندی"، رئیس جمهور وقت آمریکا، در رابطه با توانایی نسبتاً مطلق صدور فرمان حمله، توسط رئیس ستاد مشترک سه قوا طراحی شد تا اولاً: رئیس جمهور مملکت هر زمان و بدون تلف شدن وقت بتواند فرمان حمله یا دفاع با تسلیحات هسته‌ای را صادر کند (بعلاوه یک نفر دوم که بیش از سه جانشین دارد) و دوما: امرای ارشد ارتش نتوانند سرخود عمل کرده و عامل جنگ هسته‌ای بشوند.



چمدان اتمی پوتین در مهرآباد دیده شد + عکس   چمدان اتمی ولادیمیر پوتین امروز در دست هیئت
همراه وی در فرودگاه مهرآباد دیده شد

پایگاه اینترنتی"آی تی وی" درمورد محتویات این چمدان می‌نویسد: در این چمدان، وسایل ارتباط کاملاً امن با یک ماهواره مخصوص، نقشه‌های کشورهای مختلف، سناریوهای مختلف جنگی، آمار احتمالی تلفات در منطقه مورد هدف، رمزهای صدور مجوز حمله و برخی اسرار دیگر جای داده شده‌ است. محتویات چمدانهای سه کشور نامبرده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

"آی تی وی" در ادامه می‌نویسد: پوتین در سال 2012 (1391) همزمان با انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور روسیه، چمدان اتمی را از کرملین دریافت کرد. چمدان اتمی پوتین نیز شامل کدهای رمزگذاری شده درباره تسلیحات هسته‌ای است. ظاهر چمدان شبیه به یک کیف لپ‌تاپ است و به رئیس جمهور علائمی هشدار دهنده‌ای درصورت وقوع حملات اتمی در گوشه و کنار جهان می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.632 seconds.