.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی در ساری

 فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان ساری گفت: آبروی نظام و فرمانداری را با هیچ چیزعوض نمی‌کنم و با قاطعیت با مدیران و مسئولانی که بخواهند شائبه ایجاد کنند و موجب سلب اعتماد مردم به مسئولان شوند، برخورد خواهم کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، احمد حسین‌زادگان در دهمین جلسه اعضای ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان ساری با تاکید بر «حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات پیش رو» ادامه داد: مهمترین وظیفه برگزارکنندگان انتخابات حضور پرشور مردم و نیز اجرای دقیق قوانین واصله در این زمینه است.

وی با تاکید براین‌که «انتخابات از عرصه‌های مهم قانونی است»، خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیانگر این مطلب است که مردم در تمامی سطوح مدیریتی،‌ نظارتی،‌ اجرایی و حاکمیتی نقش تأثیرگذار و مشارکتی دارند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سالجاری، یادآورشد: انتخابات یک بحث حیثیتی و ملی برای نظام و دولت است وسلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم که همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبان نظام بوده‌اند، با اهمیت و بسیار باارزش است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ساری با اشاره به این‌که «رعایت اصل بی‌طرفی توسط مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امری مهم و ضروری است»، اظهار کرد: همه عوامل و نیروها باید با رعایت اصل همدلی و تعامل، تعهد و پایبندی به قانون و مقررات مربوطه، در زمان برگزاری انتخابات تنها به وظایف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداری از شخص و گروه خاصی پرهیز کنند.

وی افزود: اگر گرایشات سیاسی مجریان انتخابات در برگزاری انتخابات وارد و خللی ایجاد کند به اعتماد مردم لطمه وارد می‌شود که این خود نوعی خیانت در حق آن‌هاست.

وی با اشاره به دو سند تاریخی فرموده امام(ره) که میزان رای ملت است و همچنین حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق آرا ریخته می‌شود از این رو دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از این امانت پاسداری کنند تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ساری با تأکید بر این‌که «آموزش نقش اساسی دارد»، اظهار کرد: آموزش برای تمام رده‌های حاضر در انتخابات امری لازم و ضروری است از این‌رو در دوره‌های آموزشی قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط به هر انتخابات به صورت جداگانه ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه‌ای روند انتخابات اجرا شود.

وی با اعلام این‌که «فرمانداری ساری به عنوان شهرستان مرکز استان نسبت به سایر مناطق و شهرستان های استان وظیفه سنگین‌تری را در انتخابات بر عهده دارد»، افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری فرمانداری ساری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان است.

وی با تاکید براین‌که «برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و جدی است»، گفت: باید برای برنامه‌ریزی بهتر و مناسب‌تر، گزارشی از برگزاری انتخابات گذشته تهیه شود تا نقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ساری رعایت دقیق زمان را در انتخابات مهم دانست و اظهار کرد: باید هر اقدامی که در راستای برگزاری انتخابات صورت می‌پذیرد براساس برنامه زمان‌بندی ارائه شده آغاز و پایان پذیرد.

وی با تأکید به «اجرا و برگزاری انتخابات در چارچوب قانون» خاطرنشان کرد: باید همه دست اندرکاران در امر انتخابات به قانون و قانونمداری توجه ویژه داشته باشند تا این انتخابات نیز در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود.

وی بر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات همه مسئولین در دستگاه‌های اجرایی در رده‌ها و سطوح مختلف باید این ستاد را در راه رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کنند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به ماده59 فصل ششم قانون انتخابات قانون انتخابات مبنی بر این‌که «هیچ مدیر دستگاهی حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه شخص خاصی در دوران انتخابات را ندارد و با فرد خاطی برخورد می‌شود»، متذکر شد: اجازه نخواهم داد که مدیری از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات نامزدها استفاده کند و در صورت مشاهده در راستای سالم سازی و سلامت انتخابات با متخلفان با همکاری دستگاه قضایی بر طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ایجاد بستر آرام و به دور از تنش و جلب اعتماد مردم به مسئولان و مجریان انتخابات و زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم از مهمترین سیاست‌های مدیریت ارشد شهرستان ساری برای برگزاری این انتخابات است.

وی با بیان این‌که «آبروی نظام و فرمانداری را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم»، تصریح کرد: با قاطعیت با مدیران و مسئولانی که بخواهند شائبه ایجاد کنند و موجب سلب اعتماد مردم به مسئولان شوند برخورد خواهم کرد.

فرماندار شهرستان ساری تأکید کرد: همه ما ملزم به رعایت بی‌طرفی و اجرای دقیق قوانین هستیم و فضای انتخابات باید با نشاط، رقابتی و پرشور باشد و این جز با عملکرد درست دست‌اندرکاران انتخابات مسیر نمی‌شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.