.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف بمب آماده انفجار در چند شهر کشور
وزیر کشور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره به اینکه کشور ما همواره از طرف دشمنان تهدید می شود گفت: ما مقدار متنابهی بمب قابل انفجار همراه با چاشنی در شهرهای کشور کشف کردیم و در ایام عاشورا نیز در موارد متعددی افرادی را که می خواستند برای خرابکاری وارد کشور شوند،بازداشت کردیم.

میزان: عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز یکی از بندهایی که همه اعضای مجمع بالاتفاق به آن رای دادند بحث شفاف سازی منابع مالی است.

وی با بیان اینکه تعیین مکانیزم های شفاف سازی کاری فنی و قابل اجراست،افزود: همه نامزدهای انتخابات باید یک شماره حساب مشخص داشته باشند و کمک های نقدی باید به این حساب ریخته شود.

رحمانی فضلی گفت: هزینه هایی که از این حساب پرداخت می شود به اضافه کمک های غیر نقدی به نامزدها نیز باید در دفتر حسابداری ثبت و ضبط شود.

وی افزود: قدرت بازدارندگی این کار بالاست و اگر کسی شکایت کرد می توان از این طریق بررسی کرد ضمن اینکه این کار هزینه ها را پایین می آورد.

وزیر کشور در ادامه درباره موضوع برقراری امنیت در کشور،گفت: ما باید قدردان نیروهای امنیتی،نظامی،انتظامی،اطلاعات و مردم باشیم زیرا از نظر امنیت شرایط بسیار مطلوبی داریم.
رحمانی فضلی افزود: اگر ما توفیق حضور با اقتدار در مجامع بین المللی را داریم مدیون آرامشی است که به هیچ وجه نباید به هم بخورد.

وی با بیان اینکه همه باید به آرامش و امنیت احترام بگذاریم،گفت: هیچ کس نباید به خاطر علائق خود،آرامش جامعه را بهم بزند و امنیت را خدشه دار کند.

وزیر کشور تاکید کرد: قاطعانه و با قدرت بر سر امنیت ایستاده ایم و در این باره با هیچ کس معامله نمی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کشور ما همواره از طرف دشمنان تهدید می شود،گفت: به همان نسبت که در منطقه تاثیرگذاریم و پیشرفت داریم، دشمنانی هم داریم که علیه ما فعال هستند.
وی افزود:آنچه ما در اعترافات و اظهارات دشمنان از آنها کشف می کنیم نشان می دهد که دشمنان می خواهند در داخل کشور عملیات انجام دهند.

رحمانی فضلی گفت: همین امروز ما مقدار متنابهی بمب قابل انفجار همراه با چاشنی در شهرهای کشور کشف کردیم و در ایام عاشورا نیز در موارد متعددی افرادی را که می خواستند برای خرابکاری وارد کشور شوند،بازداشت کردیم.

وی با بیان اینکه ما با رصد و کنترل دائم توطئه های دشمنان را خنثی می کنیم،گفت: هوشیاری کامل مردم همواره برای ما راه گشا بوده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه جغرافیای کشور ما شرایط خاص خود را دارد گفت : در شرق کشورهای افغانستان وپاکستان بر مرزهای خود تسلط کامل ندارند و ناامنی وجود دارد و همچنین در مرز عراق به خاطر وجود شرایط خاص در این کشور امنیت کامل وجود ندارد و اگر کمک مردم نبود ما موفق به برقراری امنیت در کشور نمی شدیم .

وزیر کشور با بیان اینکه پیش بینی می شود در ایام اربعین 2 میلیون زائر ایرانی به عتبات مشرف شوند گفت : کار ساماندهی این تعداد زائر در مدت دو هفته کار بسیار دشواری است و همه نیروهای سیاسی ، امنیتی ، نظامی ، انتظامی ، اطلاعات و بسیج می کوشند که این کار به بهترین وجه انجام شود زیرا مسئله اول ما تامین امنیت زائران است .

رحمانی فضلی افزود : هر روز مرزها را رصد می کنیم و هر جا احساس کنیم امنیت ما در نقطه ای دچار اشکال شود دخالت خواهیم کرد .

وی گفت : با هماهنگی با دولتهای عراق ، افغانستان و پاکستان تعاملات و نشست های امنیتی داریم و مرزها را روزانه کنترل می کنیم .

رحمانی فضلی افزود : اگر تکفیری ها قصد ورود به ایران را داشته باشند حتما با آنها مقابله می شود اگر چه آنها می خواهند به طور مخفیانه ، نفوذی و چریکی وارد کشور شوند که ما کاملا اقدامات و تحرکات آنها را زیر نظر داریم .

وزیر کشور با بیان اینکه 90 درصد کار تدارک اربعین به دست مردم انجام می شود و ما فقط بستر را فراهم می کنیم گفت : امسال با هماهنگی دولت عراق و برای جلوگیری از سوء‌استفاده دشمنان و ترویست ها زائران فقط با گذرنامه و روادید اعزام می شوند .

وی با اشاره به اینکه کار صدور روادید با طرف عراقی است گفت : اکنون کار 24 ساعته شده است و جای نگرانی برای صدور روادید نیست بطوریکه تا امروز بیش از 600 هزار روادید صادر شده است .

رحمانی فضلی افزود : اکنون نیروی انتظامی در مدت دوساعت گذرنامه می دهد و 15 شهر کشور روادید صادر می کند .

وی با اشاره به تقاضای بالای مردم برای ثبت نام شرکت در مراسم اربعین گفت : تا امروز بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر در سامانه سماح و حدود 400 هزار نفر خارج از این سامانه ثبت نام کرده اند .

وزیر کشور در خصوص صدور روادید برای اتباع دیگر کشورها که در ایران حضور دارند گفت : افرادی که به طور مجاز در داخل کشور ما هستند با هماهنگی عراق روادید می گیرند اما اتباعی که حضورشان در ایران غیر قانونی است روادید نخواهند گرفت ضمن آنکه آن دسته از اتباعی که از ایران عبور می کنند باید در کشور خودشان روادید بگیرند و در ایران به آنها ویزا داده نخواهد شد .

رحمانی فضلی گفت : قرار بر این است که اتباع از یک مسیر و ترجیحاً شلمچه عبور داده شوند .
وی با اشاره به اینکه امسال امکانات نسبت به سال قبل دهها برابر شده است گفت : 16 گیت مرز مهران به 90 گیت افزایش یافته است ضمن آنکه 80 تن دارو ، 900 پزشک ، 700 اتوبوس و صدها موکت در مسیر پیاده روی پیش بینی شده است .

رحمانی فضلی گفت : اتوبوس های شهرداری که مردم را تا مرزها منقل می کنند کرایه نمی گیرند اما اتوبوس های بخش خصوصی با هماهنگی وزارت راه مجازند حداکثر کرایه را تا دو برابر افزایش دهند .

وزیر کشور در ادامه در خصوص کنترل اعتیاد در کشور گفت : الان در حوزه مقابله با مواد مخدر نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشته ایم و در انسداد مرزها و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر به جد فعالیت می کنیم .

رحمانی فضلی افزود : در مسئله اعتیاد و متهاجرین ظرفیت بازپروری را از 500 نفر اولیه به 6 هزار نفر رسانده ایم .

وی گفت : حداکثر 20 درصد از این افراد که بعد از سه ماه آزاد می شوند پاک می مانند و 80 درصد بقیه به علت مسائل فرهنگی و اجتماعی به اعتیاد باز می گردند .

وی با بیان اینکه امکان قرار دادن نیرو در مسیر 1700 کیلومتری مرزهای شرقی که همه کوهستانی و مرتفع است کار دشوار است اما با این وجود ما از 6 هزار و 500 تن مواد مخدری که در سال در کشورهای همسایه تولید می شود حدود 500 تا 600 تن را کشف و ضبط کرده و البته به همین مقدار نیز از کشور عبور می کند .

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله جدی با اعتیادو مواد مخدر پیشگیری است گفت : حداکثر دو و نیم درصد جمعیت کشور آلوده به مواد مخدر هستند و خیرین و انسان دوستان باید به یاری این جمعیت آلوده بشتابند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.816 seconds.