.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با فیلتر شدن تلگرام چه اتفاقی می افتد؟
در گذشته شاهد فیلتر شدن برنامه های پیام رسان، از قبیل وایبر، وی چت و ... بوده ایم. اما کاربران هر بار که پیام رسانی فیلتر می شد، به برنامه ای دیگر مهاجرت می کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز ساعت 3 بعد از ظهر قرار است جلسه کار گروه مصادیق مجرمانه با محوریت بررسی عملکرد فعالیت پیام رسان تلگرام تشکیل شود که در مورد فیلتر شدن یا عدم فیلتر شدن این پیام رسان تصمیم گیری کند. اما اگرتلگرام فیلتر شود چه انفاقی می افتد؟ آیا حدود 8 میلیون کار بر ایرانی این نرم افزار، دیگر از برنامه های پیام رسان استفاده نخواهند کرد؟

  سال ها پیش برنامه وایبر در بین کاربران ایرانی محبوبیت خاصی پیدا کرد و ترافیک بسیار زیادی از سرور های این برنامه را ایرانی ها تشکیل می دادند. پس از چندی که از فعالیت های این برنامه گذشت و به روز رسانی هایی که انجام داد، امکان تماس های تصویری، تشکیل گروه ها و ارسال پیام های صوتی و تصویری هم به آن اضافه شد. در نهایت شاهد بودیم این پیام رسان به یکباره مختل شد و تماس و ارتباط بسیاری از کاربران با یک دیگر را قطع شد. اما با گذشت مدت زمان کوتاهی برنامه های دیگری نظیر وی چت، واتس اپ و ... مورد توجه قرار گرفتند. در اواخر عمر وایبر،‌ برنامه ای به نام تلگرام در بازار های رسمی موبایل ( گوگل پلی و اپ استور اپل) عرضه شد که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت خاصی بین کار بران پیدا کرد.در آغاز از علل محبوبیت این برنامه می توان به سرعت بالای ارسال و دریافت پیام ها، قابلیت ارسال انواع فایل ها و  ربات های تلگرامی اشاره کرد که همین ربات ها نیز خود عامل بحث های بسیاری در مورد این پیام رسان شدند. از آخرین تغییرات این برنامه می شود به کانال های تلگرامی اشاره کرد که در روز 31 شهریور (22 سپتامبر) معرفی شد. پس از آن کانال های علمی، فرهنگی، اقتصادی، خبری و ... زیادی تشکیل شد. البته در این بین، کانال هایی با موضوع های غیر اخلاقی نیز ساخته شد و شروع به گسترش مصادیق مجرمانه اینترنتی کردند. در این مقطع، مسئولین فرهنگی و کار گروه مصادیق مجرمانه به تلگرام هشدار دادند که از فعالیت این کانال ها جلو گیری کنند.    با فیلتر شدن الگرام چه اتفاقی می افتد؟   بعد از این هشدار، تلگرام در کانال رسمی خود اعلام کرد که کانال ها و ربات های غیر اخلاقی را خواهد بست. اما متاسفانه با گذشت حدود یک ماه از این اعلام، هنوز شاهد فعالیت های ربات ها و کانال های غیر اخلاقی هستیم. مومنی نصب، از کارشناسان فضای مجازی، روز گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: "نزدیک به 75% کاربران این پیام رسان ایرانی هستند  و اکثرشان در کانال های غیر اخلاقی حضور دارند". اما او هیچ اشاره ای به نقش فرهنگ سازی برای جلو گیری از حضور کاربران در این کانال ها نکرد و ظاهرا تنها راه مقابله را فیلتر کردن می داند.   
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.