.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه‌های «آیت‌الله مکارم‌» به‌ زوار اربعین حسینی
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: اربعین گوهر گرانبها و گنجینه بسیار پرارزشی است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است و باید هر چه بهتر از آن بهره‌برداری کرد.

 شمال نیوز: متن کامل توصیه‌های این مرجع تقلید به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی که دفتر وی آن را منتشر کرده، به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
اربعین حسینی رستاخیز عظیمی است که در دنیا شبیه و مانند ندارد، بیست میلیون نفر یا کمی کمتر یا بیشتر برای بزرگداشت شهیدانی که چهارده قرن پیش برای مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پیاده از راه‌های دور و نزدیک به سوی مرقد آنها حرکت می‌کنند، حتی افراد ناتوان و معلول نیز با آنها همراهی دارند و این بزرگ‌ترین نمایش فداکاری و قدرت در راه عزت و آزادگی و شرف است. ما به همه آنها دعا می‌کنیم که سالم بروند و سالم برگردند و زیارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعاهایشان وسیله نجات مسلمین از چنگال ظالمان گردد.
 
در اینجا لازم می‌دانم چند نکته را به همه زوار عزیز و گروه‌هایی که به آنها خدمت می‌کنند یادآور شوم:
 
اوّل: همگی سعی کنند نیت‌هایشان کاملا خالص باشد و به همین دلیل از هرگونه تبلیغات شخصی و جناحی بپرهیزند که بسیار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.
 
دوم: همگی به یکدیگر مخصوصآ به کسانی که به هر دلیل در راه می‌مانند کمک کنند و مشکلات آنها را حل نمایند.
 
سوم: از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است خطای ناکرده موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکی مانند فاجعه منا شود بپرهیزند و خونسردی و آرامش خود را در هر حال حفظ کنند.
 
چهارم: از زیارت طولانی پرهیز کنند و به زیارت مختصر قناعت نمایند و محل را برای دیگران خالی بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل کنند.
 
پنجم: گردانندگان مواکب به مسائل فرهنگی توجه فراوان داشته باشند و از این رستاخیز عظیم برای آن استفاده کنند، نمازها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را کاملا رعایت کنند و از خرافاتی که موجب وهن این مراسم باشکوه می‌شود، خودداری نمایند.
 
ششم: قوانین و مقررات را که مایه نظم جمعیت می‌شود کاملا رعایت کنند و از آلوده ساختن محیط زیست جدا بپرهیزند.
 
هفتم: برای حلّ مشکلات جهان اسلام و فتنه‌های دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمین دنیا و برآمدن حاجات از صمیم دل دعا کنند.
 
در پایان معروض می‌دارد که اربعین گوهر گرانبها و گنجینه بسیار پرارزشی است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است، باید هر چه بهتر از آن بهره‌برداری نمود.
 
خداوند همه را حفظ کند و موفق دارد.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.