.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زیرساخت های عمرانی نکا آسیب دیده است/ بیکاری ۶۰۰۰ جوان
فرماندار نکا با اشاره به اینکه زیرساخت‌های عمرانی شهرستان آسیب‌دیده است بیان کرد: متأسفانه در سیل سال ۷۸ زیرساخت‌های عمرانی شهرستان دچار خسارت‌های جدی شده است.

به گزارش شمال نیوز، جعفر احمدی  در جلسه شورای اداری شهرستان، شاخص سرانه شهرک صنعتی را ۴۰ درصد، روستاهای دارای طرح هادی ۱۲ درصد، راه‌های روستایی آسفالت شده ۳۱ درصد و جمعیت شهری برخوردار از آب سالم را ۹۷ درصد برشمرد و همچنین بیان کرد: شهرستان نکا با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و علمی هنوز نتوانسته به‌تناسب کشوری دست یابد و لازمه توسعه و پیشرفته همت مدیران و تزریق اعتبار مناسب به شهرستان است.

جعفر احمدی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان نکا در حوزه کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: بیشترین حساسیت شهرستان نکا بر این امر است تا توسعه مکانیزاسیون را در اولویت کاری کشاورزان قرار دهد چراکه باتجربه و دانشی که در اختیاردارند می‌توانند در صنعت کشاورزی پیشگام باشند لذا جهت توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی نیازمند ۶۹۰ میلیارد اعتبار هستیم تا پایانه عرضه محصولات کشاورزی و مرکز کشت گیاهان دارویی در هزارجریب را به بهره‌برداری برسد.

۶ هزار جمعیت جوان شهرستان نکا بیکار هستند

وی بابیان اینکه شش هزار نفر از جمعیت جوان شهرستان نکا بیکار هستند، متذکر شد: ۲۷ واحد صنعتی در شهرستان نکا جهت راه‌اندازی مجدد نیازمند ۸۲۰ میلیارد اعتبار است که در این راستا ۱۰۵۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

به گفته فرماندار نکا ۱۶پروژه نیمه‌تمام شهرستان نکا نیازمند ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار است که با محقق شدن بخش اعظمی از اعتبارات قطعاً مشکلات اساسی این شهرستان مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی اما جمعه نکا نیز در ادامه بر پیگیری دولت در امر مدیریت حج و گرفتن این مسئولیت از آل سعود تأکید و اظهار کرد: عملکرد دولت جهت پیگیری مطالبات حادثه منا قابل‌تقدیر است و همچنین خواستار گرفتن مدیریت حج از دست آل سعود ملعون هستیم.

به دنبال افتتاح قطعی سد گلورد در دولت یازدهم هستیم

امام‌جمعه نکا همچنین خواستار افتتاح قطعی و عملی سد گلورد در دولت کنونی شد و افزود: خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد از عملیات اجرایی سدگلورد صورت گرفته است لذا جهت اتمام هم به دنبال این هستیم در این دولت عملیات افتتاح و بهره‌برداری از سد گلورد را ثبت کنیم.

وی بابیان اینکه تنها یک پل ارتباطی در شهرستان نکا وجود دارد متذکر شد: اگر جاده سی متری که هم‌اکنون در حال ساخت بوده با مساعدت هیئت دولت اعتبارات لازم تزریق و به اتمام برسد می‌تواند به‌عنوان کمربندی دوم مورداستفاده قرار گیرد.

وی چهار باندده شدن جاده نکا-نیروگاه، افتتاح مجتمع‌های آب‌رسانی ، پیگیری مشکل اشتغال جوانان و اقتصاد شهرستان را ازجمله دغدغه‌های شهروندان نکایی یادکرد که مستلزم حمایت و مساعدت ویژه ریاست جمهوری است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.885 seconds.