.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چای شمال مرغوب‌ترين چای دنيا است

كارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت رامسر گفت: چاي ايراني و چاي شمال به‌دليل نداشتن سموم شيميايي مرغوب‌ترين چاي دنيا است.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس ، افلاطون پورعلي ظهر امروز در جلسه حل و فصل مشكلات مربوط به مجوزهاي بهداشتي توليد و بسته‌بندي چاي در مديريت شبكه بهداشت و درمان رامسر افزود: در شهرستان رامسر پنج كارخانه چاي وجود دارد كه با تخريب كارخانه صفاچاي به دليل توسعه شهرستان، اين تعداد به چهار كارخانه رسيده است كه اين ميزان، نياز ضروري به‌كارگيري مسئول فني و پروانه ساخت و تجهيزات آزمايشگاهي دارند.

پورعلي تصريح كرد: چاي بايد در سبد حمايتي قرار گرفته و از چايكاران حمايت كرد.

كارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت رامسر با تاكيد بر ضروري بودن آموزش چايكاران اظهار داشت: چايكاران به ويژه در فصل زمستان به‌دليل مناسب بودن فرصت براي آموزش بايد در باره برداشت بهتر و افزايش كيفيت چاي آموزش‌هاي لازم را درباره هرس و حمل چاي كه ضربات مكانيكي كمتري را در پي داشته باشد، دريافت كنند.

مدير شبكه بهداشت و درمان رامسر نيز در اين نشست گفت: شبكه بهداشت و درمان در راستاي وظيفه ذاتي خود مطابق ماده هفت قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي بايد در مورد واحدهاي توليدي كه بدون مجوزهاي بهداشتي فعاليت مي‌كنند، اقدامات قانوني به عمل آورد.
ابراهيم ناظريان ادامه داد: براي جلوگيري از پيامدهاي احتمالي و ضرر و زيان باغداران چاي شهرستان ناشي از تعطيلي كارخانجات بدون مجوز و حل و فصل اين مشكلات اين جلسه تشكيل شد تا بتوانيم در سايه همكاري و تعامل به اهداف خود در راستاي بهداشت دست يابيم.

اردلان بالابندي رئيس اداره چاي شهرستان رامسر نيز در اين جلسه با اشاره به تجربه‌هاي چند ساله و مسئوليت‌ها و سفرهايي كه به كشورهاي توليد كننده چاي مانند هند و سريلانكا داشت، درباره مشكلات صنعتي چاي از قبيل روش نادرست برداشت و حمل و نقل چاي، مشكل اكسيداسيون چاي حين حمل و نقل آن و توليد و نگهداري نامناسب چاي خشك و به‌ويژه لزوم رعايت قوانين بهداشتي مطالبي را عنوان داشت و گفت: چاي شمال كيفيت بسيار مرغوبي دارد كه اين كيفيت حاصل عدم استفاده از سموم شيميايي و استفاده از كود شيميايي در مزارع است.
وي خواستار حمايت از باغداران و چايكاران شد.

در اين جلسه چند نفر از مديران عامل كارخانه‌‌هاي چاي مشكلات خود در باره دپوي چاي توليدي سال‌هاي گذشته در انبار، عدم توان فروش آنها در نتيجه عدم توان پرداخت بدي‌هاي بانكي مطالبي را عنوان داشتند و از آينده ناروشن صنعت چاي ابراز نگراني كردند.

محمد رمضاني رئيس اداره كار و امور اجتماعي رامسر بر حمايت از چايكاران تاكيد كرد و اظهار داشت: ما منابع مالي براي حمايت از صنعت چاي مشروط بر عدم وجود محدوديت مانند چك برگشتي تخصيص خواهيم داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا لنگرودي 1 ارديبهشت 1388
با سلام خدمت دست اندر كاران سايت شمال نيوز

بهترنيست بجاي شعار و حرف هاي احساساتي و بي پايه و اساس ،كمي چشمهايشان را (مسئول واحد نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت رامسر و ...)را باز كنند؟:
-اگر چاي شمال بهترين و مرغوبترين است چرا شما مسافرت كرديد تا از تجربيات سريلانكاه و هند استفاده كنيد؟ غير از آن است كه مي خواهيد كيفيت چاي را تا سطح چاي اين كشور ها ارتقادهيد؟
-برطبق كدام منبع و اساس علمي مي گوييد 1) استفاده از كود و سم شيميايي كيفيت چاي را كاهش مي دهد؟ و 2 ) كشورهاي ديگر از سموم استفاد مي كنند؟
-بجاي اين شعارات و اظهارات اديبانه بهتر نيست فكري براي چاي انباري در حال فساد و واردات بي حد و حصر چاي كه با تعرفه صفر انمام مي شود بكنيد؟
-انچه مسلم است چاي ايران در رتبه بندي چاي دنيا در حال حاضر ،در رتبه آخر قرار دارد.طي سي سال گذشته كه مسئولين چاي و دست اندر كاران چاي در ايران در حال شعار و مديحه سرايي بودند چين و هند و سريلانكاه و كنيا و ...به طور مستمر در حال ارتقاي كيفيت توليد ،توسعه علمي فرآيند تبديل و بسته بندي و بازار ياي چاي خودشان بودند و هستند و ساكت و آرام پروژ هاي خود را دنبال كردند ومي كنند . اين آن درسي است كه بايد مسئولين محترم چاي بگيرند.
-سي سال در بو ق و كرنا كرده ايد كه چاي خارجي اسانس دارد و سمي و سرطان زاست ولي باز هم ميل به نوشيدن چاي خارجي به طور فزاينده اي در حال افزايش است.وزير محترم كشاورزي نيز با چاي معطر سريلانكاه از مهمانان خود در جلسات و غيره پذيرايي مي كند.دوستان: كدام اسانس شيميايي ؟ كدام سمي و چه سرطاني؟ از خواب بيدار شويد.
-يكي از اين اسانس هاي شيميايي سرطان زا "برگاموت "است . برگاموت در اصل گياهي(شبيه مركبات) است كه ظاهرا در آمريكاي جنوبي مي رويد و اسانس آن معطر و به ويژه باب طبع سليقه شيوخ عرب و باديه نشينان حاشيه جنوبي خليج فارس و مردم عراق و غيره است. كه به عنوان خوشبو كننده به چاي اضافه مي شود كه از قضا باسليقه حقير بوي تند و غير قابل تحملي دارد.اضافه كردن برگاموت مي توانيد مانند اضافه كردن "هل" "ليمو عماني " "دارچين""زعفران " عصاره " آلبالو" و مانند آن تلقي شود كه در ايران خودمان نيز به شدت رايج است .
در اين زمينه صحبت هاي بسياري دارم كه انشااله اگر عمري باقي ماند در قالب يك مقاله خدمت محترم مسئولين سايت ارسال خواهم كرد.
با آرزوي توفيق
رضا لنگرودي
نا شناس 1 ارديبهشت 1388
به عنوان یک تولیدکننده چای ایرانی و بدون هیچ گونه تشریفات حاضرم با دو لیوان آب و یخ «آنالیز چای» ایرانی و خارجی را بگیرم و در برابر دید مردم قرار دهم؛ در آن صورت دیگر کسی از چای خارجی استفاده نخواهد کرد. برای روشن شدن هموطنانم پیشنهاد می کنم یک لیوان از بدترین چای ایران و یک لیوان چای از بهترین نوع چای خارجی پس از دم کردن به مدت 3 تا 4 ساعت کنار گذاشته شود. متوجه خواهید شد چای خارجی به حدی سیاه خواهد شد (رسوب می گیرد و روی آن چربی جمع می شود) که قابل شرب نیست و از مصرف آن منزجر خواهیم شد. اما چای ایرانی اگر یک هفته هم نگهداری شود تغییر رنگ نخواهد داد نه کپک خواهد زد و نه روی آن چربی جمع خواهد شد. نظريه آقاي حاج كريم فاريابي درمقايسه چاي ايراني وخارجي ( بعضي از نظريات آقاي لنگرودي براي ارتقاء چاي ايراني واستفاده ازتجربيات كشورهاي هند وسريلانكا وكنيا قابل قبول است ولي چاي خارجي باداشتن اسانس شيميائي " برگاموت" واستفاده مستمر از سمپاشي بخاطر دفع آفات وهمچنين ازدست دادن كيفيت وسياه شدن ورسوب گرفتن آن بعداز 3يا4 ساعت قابل دفاع نيست ومتاسفانه رسانه هاي جمعي و وزارت بهداشت واداره استاندارد وظيفه خودرا براي آگاهسازي هموطنان انجام نميدهند

رضا لنگرودي 2 ارديبهشت 1388
دوست گرامي
اسانس برگاموت ،گياهي و خوراكي است (مانند جوهر ليمو، اسانس گل محمدي ،كنسانتره پرتقال و غيره ) نه شيميايي و سنتتيك و جنبه خوراكي و بهداشتي آن در آزمايشگاه هاي مجهز انگلستان (كمپاني احمد و ليپتون )مورد تاييد قرار گرفته است براي اندازه گيري و اعلام خصوصيات چاي به آزمايش بيوشيميايي لازم است نه آن آزمايشي كه مد نظر شما است.آزمايش شما چه چيزي را ثابت مي كند ؟
شما بفرماييد درباغات خرم چاي سريلانكا ، چه سم شيميايي( نام علمي يا تجاري) ، چند بار ، در چه مرحله اي و براي چه آفت و يا بيماري چاي استفاده مي شود تا بنده تحليل خود را براي شما معروض دارم.
تا انجا كه حقير سراپا تقصير مطلع هستم چاي گياهي است مقاوم به بيماري و آفت و نيازي به سم ندارد اگر هست بفرماييد و منبع بدهيد.
با اين حال، حقير كه تمام دوران كودكي و نوجواني ام را با رايحه خوش باغات و كارخانجات چاي لنگرود سپري كرده ام معتقدم كه قادريم ( الان ديگر نه با سهولت) كيفيت چاي ايران را در حد قابل قبول و تا حدودي قابل رقابت با مشابه خارجي افزايش دهيم.
راستي زماني كه براي حمايت از صنايع خود روي سازي بي كيفيت ايران ،تعرفه هاي گمرگي گزاف تا دويست درصد مي بندند و سي سال هم است كه مداومت دارد چرا براي چاي( و برنج و شكر و...) تعرفه صفر است و شما اعتراضي نداريد؟ به نظر شما آن مسئول نبايد بركنار شود؟
نا شناس 2 ارديبهشت 1388
بنام خدا-باواردات بي رويه تمام حوزه هاي كشاورزي آسيب ديدند ولي متاسفانه صنعت چاي بيشتر مورد بي مهري قرار گرفت ودست مافياي چاي بيشتر باز گذاشته شد وبيشترين آسيب را بخاطر نداشتن متولي باتجربه ودلسوز ازطرف دولت متحمل گرديد بنده متعجبم باداشتن افراد شايسته چون جناب رحمت سميعي صنعت چاي بايد بدون نياز به داشتن متولي دولتي با برنامه ريزي مناسب وارتقاء كيفي برگ سبز وفراوري بهتر ودرصورت نياز افزودن اسانسهاي مجاز وهمچنين تبليغات چاي ايراني درشبكه هاي سيما مشگلات فرارورا يكي بعد ازديگري بردارد واقعيت اينست مردم ما چاي ايراني وسالم بودن آنرا نميدانند وتبليغات مستمر وپي گير ميتواند تاحدودي ضربات مافياي چاي ايراني رادر كوتاه مدت خنثي كند چه ضرري براي كشور دارد تا دربرنامه " سلامت باشيد " شبكه 3 درمورد چاي ايراني ومضار چاي هاي خارجي برنامه اي ترتيب داده شود ويا از آقاي حامديان مجري برنامه هاي ورزشي دريكي ازباغات چاي يك برنامه ورزشي صبحگاهي ترتيب داده شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.724 seconds.