.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محیط‌زیست از ساخت نیروگاه زباله‌سوز و کمپوست حمایت می‌کند
رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: محیط‌زیست از ساخت نیروگاه زباله‌سوز و کمپوست حمایت می‌کند تا در جهت رفع مشکل زیست‌محیطی گام‌های اساسی برداشته شود.

 شمال نیوز: رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: محیط‌زیست از ساخت نیروگاه زباله‌سوز و کمپوست حمایت می‌کند تا در جهت رفع مشکل زیست‌محیطی گام‌های اساسی برداشته شود.

 معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در افتتاح کارخانه کم پوست شرق مازندران در بهشهر افزود: افتتاح کارخانه ۲۵۰ تنی کمپوست در بهشهر اتفاق بسیار مهمی برای پنج شهر بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا در شرق مازندران است که باید در کنار آن توجه به آموزش در سرلوحه کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: توجه به آموزش و تفکیک زباله از مبدأ مسئله بسیار مناسبی برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است که باید با کمک مردم و مسئولان عملیاتی شود.

ابتکار ایجاد کارخانه کمپوست و نیروگاه زباله‌سوز را از مهم‌ترین برنامه سازمان حفاظت محیط‌زیست برای مدیریت پسماند در کشور معرفی و تأکید کرد که این سازمان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه زباله‌سوز و کم پوست حمایت می‌کند.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: ایجاد کارخانه کمپوست در شرق مازندران علاوه بر کاهش معضلات اجتماعی و زیست‌محیطی در نهادینه کردن فرهنگ سبز و مشاغل سبز نیز گامی به جلو است که از رها شدن پسماندها در جامعه جلوگیری می‌شود.

ابتکار آموزش را مهم‌ترین مسئله در فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی اعلام کرد و گفت: برای کاهش تخلف زیست‌محیطی نیاز به ارائه آموزش به دانش آموزان در مدارس و بانوان خانه‌دار روستایی داریم و این آموزش‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش پسماند در طبیعت باشد.

وی گفت: در مازندران نیز مدیریت پسماند با ایجاد نیروگاه زباله‌سوز و کم پوست مطابق برنامه‌ای که رئیس‌جمهوری در سفر استانی ارائه کرد، اجرایی می‌شود.

فرماندار بهشهر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حفظ محیط‌زیست از مسائل مهمی است که در بهشهر با تمام توان رعایت می‌شود، گفت: بهشهر ازنظر گردشگری و میراثی بودن و همچنین محیط‌زیست پایدار موردتوجه ویژه است که باید برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مسائل انجام شود.

محمدتقی نورزاد اظهار کرد: کارخانه کمپوست شرق مازندران به محوریت بهشهر با همکاری شهرداری‌های بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا بااعتبار ۹۱ میلیارد ریال به بهره رسید.

شهردار بهشهر نیز اظهار کرد: اعتبارات اختصاص‌یافته به کم پوست کمپوست ۲۵۰ تنی شرق مازندران در بهشهر از محل اعتبارات داخلی استانی بوده که ۴۶ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی و ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شد.

حمید آزموده با اعلام اینکه این کارخانه به‌عنوان پایلوت استان مازندران با حضور افتتاح شد، ادامه داد: برخی از شهرهای دیگر استان نیز برای راه‌اندازی کمپوست وارد عمل شده‌اند که موفقیتی حاصل نشد و اکنون کارخانه کم پوست بهشهر به‌عنوان آزمونه مازندران افتتاح می‌شود.

وی گفت: جاده و ریجکت زباله ازجمله مشکلات کمپوست بهشهر بوده که با هماهنگی انجام‌شده و با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی آسفالت جاده عملیاتی شد و تنها مشکل فعلی ریجکت زباله و همچنین پرس ریجکتی است که امیدواریم از محل اعتبارات ملی و استانی این مشکلات برطرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.