.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محصولات کشاورزی‌جزو ۵ قلم‌عمده وارداتی
ذرت دامی، لوبیا، سویا، دانه گندم به جز گندم دامی، برنج و کنجاله سویا جزء ۵ قلم عمده واردات طی شش ماهه نخست سال‌های ۹۳ و ۹۴ بوده است.

  شمال نیوز: ذرت دامی، لوبیا، سویا، دانه گندم به جز گندم دامی، برنج و کنجاله سویا جزء ۵ قلم عمده واردات طی شش ماهه نخست سال‌های ۹۳ و ۹۴ بوده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات قطعی کشور طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۴، به میزان ۱۷.۱۹۹ هزار تن، به ارزش ۱۸.۸۰۱ میلیون یورو (معادل ۲۰.۸۵۲ میلیون دلار) بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزن ۱۶.۰۶ درصد کاهش و از نظر ارزش ۲۰.۴۳ درصد کاهش داشته است.

ذرت دامی، لوبیای سویا، دانه گندم بجز گندم دامی، برنج و کنجاله سویا جزء ۵ قلم عمده واردات طی شش ماهه نخست سال‌های ۹۴ - ۹۳ بوده است.

این گزارش می‌افزاید: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار تن ذرت به ارزش ۶۴۹ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳.۴درصد رشد و از نظر ارزشی ۲۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین در ۶ ماهه ابتدای امسال، ۹۹۲ هزار تن لوبیای سبز به ارزش ۴۴۲ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

براساس آمار گمرک در ۶ ماهه ابتدای امسال، یک میلیون و ۵۰۳ هزار و تن دانه گندم بجز گندم دامی به ارزش ۴۳۲ میلیارد دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۶۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین در ۶ ماهه ابتدای امسال ۳۹۶ هزار تن برنج به ارزش ۴۰۸ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵۱ درصد کاهش داشته است.

کنجاله سویا هم در ۶ ماهه ابتدای امسال ۸۳۲ هزار تن به ارزش ۴۰ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش وزنی و ۳۴ درصد کاهش ارزشی داشته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.