.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهمترین مطالبات شرق مازندران از رییس جمهور در سفر استانی
آغاز سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مازندران در پاییزی که با مهر دولت تدبیر و امید می آید، نویدبخش تحرک و پویایی در استان است و در این بین، شناسایی مشکلات موجود در استان مازندران و شهرستان های مختلف این استان می تواند گام مهمی...

شمال نیوز: آغاز سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مازندران در پاییزی که با مهر دولت تدبیر و امید می آید، نویدبخش تحرک و پویایی در استان است و در این بین، شناسایی مشکلات موجود در استان مازندران و شهرستان های مختلف این استان می تواند گام مهمی در نزدیکی دل ها و همکاری دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی باشد.

شرق استان مازندران از جمله مناطق مستعد و دارای پتانسیل فراوان در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجارت و.. است که با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت در مسیر ارتباطی بارگاه مقدس و ملکوتی امام رضا(ع) قرار داشته و با تقدیم بیش از یکهزار و 500 شهید و حضور پر رنگ در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی سهم خود را به نظام اسلامی ادا کرده اما همواره از اعتبارات ملی و استانی بی بهره یا کم بهره بوده و مورد بی توجهی قرار گرفته است.
اکنون در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران و در فصلی که دولت تدبیر و امید با مهر به استان مازندران می آید، مردم شرق مازندران همچون سایر شهرهای این استان، منتظر شکستن قفل مشکلات هستند تا با تدبیر دولت تدبیر و امید، مشکلات و معضلات از شرق مازندران رخت بر بندد و شاهد شکوفایی در زمینه های مختلف باشند.

شرق مازندران، آماده استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت
با توجه به برگزاری جلسات متعددی در فرمانداری و بخشداری های شهرستانچهای مختلف شرق مازندران در بهشهر، نکا و گلوگاه، مردم این دیار، آماده استقبال پرشور از رئیس جمهور و هیات دولت هستند و فضای خوبی برای این سفر فراهم شده است.
کاروان دولت تدبیر و امید با آمدن خود تصمیماتی برای استان خواهند گرفت که قطعا برای توسعه استان مفید خواهد بود و مردم شرق مازندران نیز با حضور خود در مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت و همراهی با دولت، نشان خواهند داد که آماده اند تا سفر خوبی با مشارکت و حضور حداکثری خود رقم بزنند و حماسه خرداد 92 را یکبار دیگر تکرار کنند.
مردم شهر و دیارمان از روزهای قبل منتظر ورود رئیس جمهور و هیات دولت به دیار علویان هستند و خود را برای استقبال از یار آماده کرده اند، تا بار دیگر با بیان مشکلات و معضلات خود، راهی برای رفع مشکلات بیابند.
فرماندار بهشهر با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای سفر رئیس جمهور و هیات همراه به مازندران و شهرستان بهشهر گفت: تجلی حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت است که با هماهنگی های انجام شده کاروان های مختلف مردمی، دانشجویی، دانش آموزی، بازاریان، بانوان و اقشار مختلف مردم در این استقبال حضور خواهند داشت.
محمدتقی نورزاد با اشاره به فعالیت کمیته های پنج گانه امنیت، تبلیغات، مردمی، استقبال و حمل و نقل، افزود: سعی شده از همه دست اندرکاران و نخبگان در برنامه ریزی برنامه های سفر استفاده شود تا پیگیر امورات باشند و از همه قابلیت ها و توانمندی ها برای برگزاری مناسب این سفر و استقبال از وزار و همراهان استفاده شود.

** تسریع در آسفالت و بهسازی جاده بهشهر به بندرامیرآباد و نکا به نیروگاه ضرورتی مهم است

چند سال است که مدیران شهری و استانی خبر از اجرای عملیات آسفالت جاده بهشهر به بندرامیرآباد و نکا به نیروگاه را به مردم وعده می دهند ولی تاکنون این امر به طور کامل محقق نشده و ظاهرا تامین اعتبار و عدم هماهنگی های لازم در برخی از موارد از دلایل مهم طولانی شدن مدت زمان انجام این پروژه است.
رضا عبدالملکی یکی از اهالی این منطقه گفت: جاده بهشهر به بندر سالها است که به جاده مرگ شهرت یافته است و علی رغم اعتراضات وسیع مردمی متاسفانه تلاشی برای اتمام پروژه انجام نشده و با حرکت لاک پشتی در آسفالت و بهینه سازی این محور مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه شهرستان بهشهر با توجه به فضاسازی انجام شده آمادگی کامل خود را از سفر رئیس جمهور و هیات دولت اعلام کرده است اظهار داشت: بهتر بود که رییس جمهور سفری به شرق استان هم داشته باشند و از نزدیک با حضور در بین مردم از مشکلات و معضلات عامه مردم نیز مطلع می شدند تا مشکلات ما در پس برخی ملاحظه کاری ها به فراموشی سپرده نشود.
عبدالملکی گفت: ایمن سازی جاده بهشهر به بندرامیرآباد و نکا به نیروگاه از جمله دغدغه هایی است که با آن روبرو هستیم و جداسازی لاین های رفت و برگشت، از جمله اقداماتی است که بعنوان دغدغه مهم مردم باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

** توجه به ظرفیت های گردشگری مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

توجه به ظرفیت های گردشگری و تلاش برای رونق این صنعت، مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور است تا با استفاده درست از ظرفیت های این بخش شاهد شکوفایی گردشگری در شرق استان مازندران باشیم.
محمد محمدپور یکی از شهروندان شرق مازندران با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری در شرق مازندان گفت: مهمترین ظرفیت گردشگری شرق مازندارن، جنگل های بکر و سواحل زیبای آن است که در سال های گذشته توجه خاصی به آن نشده است و اکنون نیز مورد غفلت واقع شده است.
وی با بیان اینکه بهره برداری صحیح از ظرفیت های جنگلی و ساحلی شرق مازندران، توسعه گردشگری و رونق اقتصادی آن را به همراه خواهد داشت، گفت: با توسعه صنعت توریسم و توجه به گردشگری بخش اعظمی از مشکلات اشتغال در منطقه حل خواهد شد.
محمدپور همچنین توجه به صنایع و کارخانجات را از دیگر مطالبات مردم منطقه عنوان کرد و یادآور شد: در کنار توجه به ظرفیت گردشگری و توسعه سرمایه گذاری برای بهره مندی از فرصت دریا و جنگل برای اعتلای گردشگری در مازندران، توجه به مشکلات کشاورزان، تامین و ایجاد زیرساخت های صنعتی و تکمیل پروژه های نیمه تمام از دیگر مطالبات مردم شرق مازندران از ریاست جمهوری است.

** اشتغال مهمترین خواسته مردم شرق مازندران از رئیس جمهور
با توجه به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران و اینکه این سفر سرعت دهنده توسعه استان است، توجه به بخش صنعت و سرمایه گذاری در این بخش از دیگر ضرورت های مهم در شرق مازندران برای کاهش بیکاری است.
علی طاهری، با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهمترین خواسته مردم شرق مازندران از رئیس جمهور و هیات دولت است، یادآور شد: اشتغال مهمترین مطالبه و خواسته مردم شرق مازندران است چرا که منطقه ای که تا دهه 80 خود مرکز اشتغال برای استان های دیگر بوده، امروزه با عدم نقدینگی مناسب، درآمدزایی ناکافی، سو مدیریت و مشکلات مالی به ورشکستگی کارخانجات رسیده و در راس بیکاری استان مازندران قرار گرفته است.
وی گفت: توجه به اشتغال ، توسعه صنایع و کارخانجات و حمایت از سرمایه گذاران مهمترین عامل در رشد اشتغال و کاهش بیکاری است که امیدواریم با ایجاد ظرفیت اشتغال مناسب، به همان رونق اشتغال و اقتصاد پر رونق گذشته برسیم.
این شهروند شرق استان مازندران ادامه داد: پیگیری مسئله آب شرق استان از دیگر مطالبات مهم مردم است چرا که مسئله آب موضوع مهمی است که در سال های اخیر چالش های زیادی برای استان ایجاد کرده است و با کمبود آب و سفره های زیر زمینی در آب شرب و کشاورزی روبرو شده ایم.
طاهری با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران و فراهم نبودن زیرساختهای لازم گردشگری خاطر نشان کرد: باید زیرساختهای مهم گردشگری برای افزایش مدت ماندگاری گردشگر در شرق مازندران اندیشیده شود.
وی همچنین یکی دیگر از چالش های استان در حوزه زیست محیطی را معضل زباله و پسماند دانست و افزود: امیدواریم با حضور دولت در مازندران، این مشکل مرتفع شود که اگر تنها به همین مسئله نیز توجه و این معضل به طور کامل و زیربنایی حل شود، به یک پروژه ماندگار تبدیل خواهد شد.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز تبدیل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر به منطقه آزاد تجاری – صنعتی را مهمترین مطالبه مردم شرق مازندران دانست و گفت: با تمام توان از این خواسته و مطالبه مردم دفاع می کنیم و رایزنی های خود را انجام می دهیم.
احمدعلی مقیمی همچنین حل مشکل فاضلاب مسکن مهر، اتمام بیمارستان در حال ساخت 160 تختخوابی امام خمینی(ره)، احداث پل روی سد گلورد و اتمام این سد، اتمام زیرگذر گل خیل، احداث پل بر روی خیابان سی متری نکا، اتمام پروژه های مجتمع های آبرسانی روستایی در بخش هزارجریب و مرکزی، اتمام جاده گلوگاه به دامغان، کمربندی گلوگاه و همچنین پروژه انتقال آب کشاورزی از سد گلورد به گلوگاه و... از دیگر مطالبات مردم در شرق مازندران است.

** حل مشکلات چندساله شرق مازندارن با کلید تدبیر و امید

شرق مازندران دارای قابلیت های فراوان است که گردشگری، صنعت، کشاورزی، تجارت و... از جمله این قابلیت ها است که در سال های مختلف مغفول مانده است و مردم به حق شایسته خود در مطالبات نرسیده اند که البته در کنار همه این مسائل، توجه جدی به جذب سرمایه گذاران از مسائل مهمی است که نباید از این مطالبات همیشگی مردم، غفلت شود؛ و امیدواریم با تدبیر و امید دولت، همراهی مسئولان و پشتکار مردم، قابلیت های مناطق مختلف استان به فعل تبدیل شود.
بازهم سفری دیگر از هیات دولت به مازندارن در حال انجام است و مردم شرق مازندران هم امید را با دولت تدبیر و امید به نظاره نشسته اند تا باردیگر نظاره گر رفع مشکلات خرد و کلان خود با دستان دولتمردان باشند و ببینند تا چه زمانی مشکلات چند ساله شرق مازندران در حوزه های مختلف، با کلید دولت تدبیر و امید، حل خواهد شد.
یاران تدبیر و امید در راهند و دوباره پاییز شهرمان با امید و تدبیر سبز می شود، گل می دهد به بار می نشیند، امروز با آمدنتان، مهر را در مهر برایمان به ارمغان آورده اید و ما پشت پرچین های شهر با امید بیشتری نظاره گر ورودتان هستیم تا در هوای یاری که نگاهش زیبا و کلامش گیراست؛ سازی را بنوازیم و منتظر بهار باشیم....بهاری که با دستان تو شکوفه می دهد... و قفل هایی که با کلید تدبیر و امید تو گشوده می شود.

گزارش: مریم نظری



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 20 مهر 1394
ترسیدین پیام مردم غرب استان رو در زیر این خبر بیارین. فقط بدونین دیر یا زود ما مردم غرب استان حق خودمون رو از شرق استان می گیریم. هر کاری از دستمون بر بیاد برای جدا شدن از شرق می کنیم . مدتیه شروع کردیم. شما به هیچ راه مستقیمی هدایت نمی شید. تمام سهمیه استخدامی ها و بودجه استانی ما رو بالا کشیدین. نشونتون میدیم. بتزم چاپ نکنین.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.